Gast Jeroensky Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 Welke zenders hebben dan seca codering, en op welke satelliet?
robbedoeske Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Origineel bericht van: Jeroensky Welke zenders hebben dan seca codering, en op welke satelliet? Canaaldigitaal?
Gast Jeroensky Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 EEh, volgens mij is dit topic meer image gerelateerd dan tuner gerelateerd. Ikzelf heb OpenPli op m'n DM8000, en geloof me, nadat ik CCCam plugin er op heb geinstalleerd werken de canaldigitaal zenders echt wel, hahaha wat een grap dat ze niet werken...tsssss. Mediaguard2 (van seca, wat dus merk is en geen codering) en cryptoworks bij oa CanalDigitaal zenders werken prima als je correcte softcam plugin geinstalleerd hebt. Wat een eeh zeg maar lulkoek dat het een probleem geval is. De gebruiker lijkt mij dan het probleemgeval, niet de tuner en ook niet het image(tenzij je image kiest die CCcam plugin niet support, image van Dream Multimedia zelf). Gewoon leren jezelf goed te informeren, en dat doe je bv op het forum van gekozen Enigma2 image(nee niet het standaard Dream Multimedia image). Newbee Dreambox uitleg , alvorens je tot aanschaf overgaat. (knowledge = powerrr)
deeejeee Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 In Italie is de Dreambox een maandje onbruikbaar geweest omdat de NDS gecodeerde zenders uit het Sky Italia pakket niet meer werkten met de EMU. Op het zelfde moment waren de basis zenders van Rai en Mediaset ook net veranderd naar het TivuSat pakket, ook deze werkte niet met de Dreambox. Op dat moment wordt het wel een probleem box. DM8000 ruDREAM Infinity X
Gast bobelen Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 een probleembox?, het enige probleem met deze box is dat je nooit meer een andere wilt
hemertje Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Origineel bericht van: deeejeee In Italie is de Dreambox een maandje onbruikbaar geweest omdat de NDS gecodeerde zenders uit het Sky Italia pakket niet meer werkten met de EMU. Op het zelfde moment waren de basis zenders van Rai en Mediaset ook net veranderd naar het TivuSat pakket, ook deze werkte niet met de Dreambox. Op dat moment wordt het wel een probleem box. dan duw je er toch een CI in... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast Jeroensky Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: deeejeee In Italie is de Dreambox een maandje onbruikbaar geweest omdat de NDS gecodeerde zenders uit het Sky Italia pakket niet meer werkten met de EMU. Op het zelfde moment waren de basis zenders van Rai en Mediaset ook net veranderd naar het TivuSat pakket, ook deze werkte niet met de Dreambox. Op dat moment wordt het wel een probleem box. dan duw je er toch een CI in... Precies je kan op de DM8000 maar liefst 4 CI modules kwijt (en 2 ingebouwde smartcard readers)...Dus ik zie ook geen probleem. Betreffende gebruiker weet de mogelijkheden schijnbaar niet.
Erik Slagter Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Origineel bericht van: MiLo Waarom zou een dreambox niet als gewone zap-en-opname-box gebruikt kunnen worden door een volstrekte leek? Dat blijkt uit de praktijk... Hoevaak ik niet lees hoe veel "makkelijker" en "beter" vanalles gaat op hun Topfield, Humax, noem maar op. Dat vind ik prima, dan moeten ze ook vooral zo'n doos kopen! DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Gast MiLo Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Origineel bericht van: Erik Slagter Origineel bericht van: MiLo Waarom zou een dreambox niet als gewone zap-en-opname-box gebruikt kunnen worden door een volstrekte leek? Dat blijkt uit de praktijk... Ik hoopte op iets concreters dan dat... Ik hou het erop dat de dreambox niet moeilijker te bedienen is dan een willekeurige andere satellietontvanger. En als iemand het daar niet mee eens is, dan hoor ik het graag want dan pas ik de dreambox software gewoon aan tot ik weer gelijk heb
Laverda Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: Erik Slagter Origineel bericht van: MiLo Waarom zou een dreambox niet als gewone zap-en-opname-box gebruikt kunnen worden door een volstrekte leek? Dat blijkt uit de praktijk... Ik hoopte op iets concreters dan dat... Ik hou het erop dat de dreambox niet moeilijker te bedienen is dan een willekeurige andere satellietontvanger. En als iemand het daar niet mee eens is, dan hoor ik het graag want dan pas ik de dreambox software gewoon aan tot ik weer gelijk heb En dan nog roepen "Wij zijn NIET eigenwijs, toch?" ;-) Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
Gast MiLo Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Origineel bericht van: Laverda DM8000 met OpenPLi en BA Wie is hier nu eigenwijs?
Harley Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Origineel bericht van: MiLo Ik hou het erop dat de dreambox niet moeilijker te bedienen is dan een willekeurige andere satellietontvanger. En als iemand het daar niet mee eens is, dan hoor ik het graag want dan pas ik de dreambox software gewoon aan tot ik weer gelijk heb Nou komt ie, Ken nog steeds geen gebruikersnaam of ww invullen mbv een dreamtoetsenbord bij bijv networkbrowser oid. Lukt alleen mbv de remote/nummertoetsen. VU+ Duo2 - PrismCube
bigtwin Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Origineel bericht van: MiLo En als iemand het daar niet mee eens is, dan hoor ik het graag want dan pas ik de dreambox software gewoon aan tot ik weer gelijk heb Hoewel volgens mij niet door iedereen op de goede manier begrepen, vind ik dit wel een geweldige uitspraak! Ben blij, met Open PLi en met Milo. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Erik Slagter Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: Erik Slagter Dat blijkt uit de praktijk... Ik hoopte op iets concreters dan dat... Ik hou het erop dat de dreambox niet moeilijker te bedienen is dan een willekeurige andere satellietontvanger. En als iemand het daar niet mee eens is, dan hoor ik het graag want dan pas ik de dreambox software gewoon aan tot ik weer gelijk heb Jij zou toch juist moeten weten dat het voor sommige gebruikers nooit goed is, wat je ook sleutelt... Maar iets concreter dan, op de één of andere manier denken sommige mensen dat je met een dreambox "gratis" kunt kijken. Daarom kopen ze dan een dreambox en dan zijn ze zeer teleurgesteld dat "het niet werkt". En de dreambox moet je dan anders bedienen dan ze gewend zijn met hun Topfield, en dus is dat minder gebruiksvriendelijk. Maar even helemaal terugspoelen, de dreambox een "probleem box" noemen slaat natuurlijk niet echt ergens op, maar ik denk dat je als verkoper wel een beetje moet zien te achterhalen wat de gebruiker eigenlijk wil. En als je geen gebruik gaat maken van de specifieke extra's van een dreambox, dan kun je misschien toch beter iets "gewoons" kopen voor minder geld en met minder mogelijkheden. Veel mogelijkheden betekent voor veel mensen ook veel uitzoekwerk wat ze liever niet hebben (kennelijk). Ik vind 't niet erg hoor. Als we straks nog maar 100 dreambox-gebruikers in Nederland hebben, maar die zijn dan wel allemaal lekker aan 't linuxen, des te beter! DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
lajos Geplaatst: 16 juni 2010 Auteur Geplaatst: 16 juni 2010 Na alle positieve berichten de 8000 aangeschaft. Helaas krijg ik steeds een melding "Afstemmen mislukt", dit terwijl ik een signaalsterkte heb van 90% op de Philips. Weet iemand hier de oplossing voor?
Aanbevolen berichten