Outta space Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Citaat: NOS voorziet maandag internetproblemen Uitgegeven: 9 juni 2010 09:05 Laatst gewijzigd: 9 juni 2010 09:29 HILVERSUM - De NOS voorziet grote problemen op het Nederlandse internet als Oranje maandagmiddag speelt tegen Denemarken en te veel internetkijkers inloggen op de livestreams. © ANP De omroep verwacht dat het internet trager wordt en waarschuwt Oranjefans alvast dat bij 120.000 aangesloten computers de maximumcapaciteit van de online-uitzending is bereikt. Grote groepen onlinekijkers lopen daarmee het risico achter het net te vissen en doelpunten te missen. Hoofd Nieuwe Media Roeland Stekelenburg van de NOS raadt organisatoren van WK-feestjes aan om kabel-tv te regelen of digitenne, om teleurstellingen te voorkomen: ''Voor digitenne heb je alleen een speciale usb-stick nodig of een kastje om de zenders van de publieke omroep gratis te kunnen ontvangen en dat voorkomt een hoop problemen''. Videostream Tijdens de Olympische Spelen in Peking werd de grens bereikt bij honderdduizend internetkijkers die tijdens de finale van het waterpolo dames allemaal tegelijkertijd naar de videostream keken. Ook dit voorlopige record leidde tot overbelaste netwerken. Het is voor het eerst dat de NOS tijdens een WK alle voetbalwedstrijden live en integraal aanbiedt op internet. Vooral maandag kan dit tot problemen leiden, aangezien de wedstrijd Nederland-Denemarken om 13.30 uur begint en veel mensen dan nog op hun werk zitten. Tijdstippen Oranje speelt de overige wedstrijden in de groepsfase op gunstiger tijdstippen op zaterdagmiddag en donderdagavond. ''De capaciteit op het internet is niet toereikend voor zulke grote hoeveelheden video'', waarschuwt Stekelenburg. Internetknooppunten ''Dat ligt niet aan de NOS, maar aan de grootte van belangrijke internetknooppunten zoals bij bedrijfsnetwerken en internetproviders. Als iedereen tegelijkertijd de livestreams wil bekijken, ontstaat er congestie op het internet en dreigt alles in elkaar te storten," zegt hij. "Dan krijgt helemaal niemand verbinding meer. De NOS beperkt daarom het aantal verbindingen tot 120.000. Iedereen die te laat inlogt, krijgt de melding dat de capaciteit bereikt is. Het stadion is dan vol. Daarmee hopen we dat de kwaliteit goed blijft.'' Meer bandbreedte KPN stelt in overleg met de NOS maandag meer bandbreedte beschikbaar op de bedrijfsnetwerken, Stekelenburg: ''Om de boel aan alle kanten op te rekken, maar uiteindelijk geldt: vol is vol.'' bron: nu.nl Leuk dat advies om maar kabeltv of digitenne te regelen. Er zijn genoeg bedrijven hier die geen kabel hebben en digitenne via een usbstick met dito antenne? Prima, zolang je waarschijnlijk maar niet op de begane grond zit en aan de goede kant van de stad zit. Anders geen ontvangst op die manier. Maar goed eigenlijk moet er gewoon gewerkt worden toch reden bewerking: bron vergeten
Bigfoot Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 In feite is het internet natuurlijk een heel inefficiente distributiemethode voor TV-signalen. Omdat er voor elke kijker weer opnieuw dezelfde bytes verstuurd moeten worden. Wellicht dat er via cache servers bij de verschillende internetproviders gewerkt wordt, dat weet ik eigenlijk niet of dat gebeurd bij streaming TV.
Neptunus Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Mij is altijd verteld dat het juist een efficiënte manier van TV kijken is omdat bij IPTV alleen die stream wordt gevraagd waar je naar zit te kijken en niet het complete pakket tegelijk over de lijn wordt geblazen. Daarom heeft IPTV de toekomst omdat bij nagenoeg alle andere platform veel sprake is beperkte bandbreedte. Of zit ik er naast? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Littlesat Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 ...Op het werk stiekem op je PC kijken zit er dus niet in... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Murdock Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Ja, maar IPTV is multicast en daarbij moeten dus alle tv kanalen aanwezig zijn bij de netwerkswitch. Bij internet is dat dus heel anders. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast raas Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Origineel bericht van: Littlesat ...Op het werk stiekem op je PC kijken zit er dus niet in... jawel joh. .digitenne is op veel plekke beschikbaar. usb-stickie van 2-3 tientjes in je pc'tje JTVlan en TVScheduler op je pc. Streamt over het netwerk de vrije zenders. Iedere pc in het netwerk met daarop vlc kan erop inhaken. kan toch iedereen kijken.. 'k ben zelf niet zo'n voetbal liefhebber.. staat meer klaar voor de tour....
W3ird_N3rd Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Origineel bericht van: Outta space Leuk dat advies om maar kabeltv of digitenne te regelen. Er zijn genoeg bedrijven hier die geen kabel hebben en digitenne via een usbstick met dito antenne? Prima, zolang je waarschijnlijk maar niet op de begane grond zit en aan de goede kant van de stad zit. Anders geen ontvangst op die manier. Toch een prima advies wanneer je wèl ontvangst hebt. Een internetstream is in dit geval niet zo zeker, als je echt een WK-feestje hebt kan dat jammer zijn. Sowieso wil je op je WK-feestje wel betere kwaliteit lijkt me. Origineel bericht van: Neptunus Mij is altijd verteld dat het juist een efficiënte manier van TV kijken is omdat bij IPTV alleen die stream wordt gevraagd waar je naar zit te kijken en niet het complete pakket tegelijk over de lijn wordt geblazen. Daarom heeft IPTV de toekomst omdat bij nagenoeg alle andere platform veel sprake is beperkte bandbreedte. Of zit ik er naast? Gedeeltelijk. IPTV is zeer geschikt om veel verschillende signalen te verspreiden. Dus voor ieder genre een muziekzender, 10 kinderzenders, keuze uit 5 camerastandpunten voor het WK.. Daarvoor is IPTV perfect. Als je dan echter het WK neemt waar alleen al in Nederland miljoenen mensen tegelijk naar kijken, dan is een broadcast een beter idee. Dan maakt het ook niet meer uit als een miljoen mensen meer of minder inschakelen. De NPO heeft ook een bepaald bepaalde bandbreedte beschikbaar, daar ga je geen fortuin instoppen om een WK-piek op te vangen. KPN/NOS proberen het al iets op te rekken, maar als echt opeens 200.000 mensen in zouden schakelen dan gaat dat gewoon niet. Dat zou echt iets te kostbaar worden. Overigens heel goed van NOS dat het stadion na een X aantal gewoon dicht gaat. Beter die 120.000 van een werkende stream voorzien dan 140.000 naar een scherm met "buffering" te laten kijken. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
User001 Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 D'r speelt nog een probleem. Als er te veel mensen inschakelen op de stream van de NOS, heb je een grote kans dat niet alleen de servers beginnen te roken, maar ook dat de backbones van diverse providers overbelast raken of dat er cruciale apparatuur door overbelasting onderuit gaat. Dat veroorzaakt dus een probleem in het kernnetwerk van grote internetproviders, zoals KPN, Tele2, Online en de kabelboeren. Drie keer raden wat er dan gebeurt. Het kan om die reden dus heel goed voorkomen dat je de stream niet meer op mag omdat je provider overbelast dreigt te raken, of de boel in je regio te vol zit.
unique Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 vandaag op het werk voetbal gekeken via het restream project (voor dreambox). werkte echt super. Moest er wel wat voor doen daar ons bedrijf streaming media blokt. Ik heb om dit te omzeilen een vpn opgezet naar huis waar de stream dan overheen gaat. Kreeg direct vragen van collega's of zij dit ook konden. Ik heb mijn eigen stream dan weer binnen het bedrijf op een nieuwe stream gezet zodat ook zij konden kijken. Even afwachten wat ie maandag doet.
Pjotrb Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 Hallo, spreek ik met de Brandweer? Er is brand in mijn huis. We komen na kwart voor vier, meneer, dan is de wedstrijd afgelopen... 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
metoo Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 nee bandje: Voor binnenbrand toets 1 Buitenbrand toets 2 rieten dak toets 3 ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
druid Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 Origineel bericht van: Neptunus Mij is altijd verteld dat het juist een efficiënte manier van TV kijken is omdat bij IPTV alleen die stream wordt gevraagd waar je naar zit te kijken en niet het complete pakket tegelijk over de lijn wordt geblazen. Daarom heeft IPTV de toekomst omdat bij nagenoeg alle andere platform veel sprake is beperkte bandbreedte. Of zit ik er naast? het verschil is dat IPTV een multicast stream is, die de IPTV aanbieder end2end in beheer heeft, van streaming source tot aan jouw iptv settop boxje. De NOS heeft een unicast streaming platform en daarmee zenden ze voor elke streamaanvraag een nieuwe stream. Alhoewel multicast over het internet zeker mogelijk is, betekent het dat alle providers die tussen je en de NOS zitten, multicast ondersteunen moeten. Een paar kunnen het misschien niet, velen willen het niet. Tenzij de NOS betaalt... xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen