Gast retc Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Omdat ik mn opnames automatisch wil laten converteren voor mn ipad en appletv, heb ik een NFS share aangemaakt op mn mac, waar mn dreambox de opnames op maakt. (voor het script, zie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._op#Post1855747) Het was voor mij als linux-leek even wat knutselwerk, maar met hulp van het forum is het gelukt. In deze post de stappen op een rij om een NFS-share aan te maken die je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld opnames. Ik heb gebruik gemaakt van Snow Leopard op de Mac en een Dreambox 7025+ (enigma2). Ik heb een harde schijf in mn Dreambox, maar die gebruik ik niet meer. Als je hem wilt blijven gebruiken, moet je wellicht een aantal aanpassingen plegen in stap 2 van de beschrijving. stap 1: het aanmaken van een NFS share op de mac Het makkelijkst is om een share aan te maken met het programma "NFS Manager". Dat kun je hier downloaden: http://www.bresink.com/osx/NFSManager.html Start NFS manager Kies "share definitions" in het linker menu Voeg een nieuwe share toe door op "+" te klikken gebruik de volgende instellingen: Share "read only" —> uit Allow Clients to also mount objects in the shared folder —> aan user mapping: Map "root" to unpriviliged user ("nobody") Minimum security: System standard only Access permission: Restrict access to specific IPv4 networl Subnet: de ip-gegevens van je netwerk. Is jouw dreambox bijvoorbeeld 192.168.1.90, dan vul je in 192.168.0.0 Klik apply Ga in de finder naar de map die je hebt gedeeld. Klik met de rechter muisknop, klik op "toon info" scrol naar beneden, naar de bevoegdheden. zorg dat iedereen mag lezen en schrijven op de map. Kun je het niet aanpassen, dan moet je eerst op het slotje eronder klikken. stap 2: het aanpassen van de instellingen op de dreambox vanaf de mac: open het programma terminal start telnet (tik in het terminal venster "telnet —ip-adres van de dreambox—) inlog is "root" tik "cd /etc" tik "vi fstab" je komt nu in een unix-teksteditor ga met de pijltjes onder de laatste regel met tekst staan tik "i" (je komt nu in de insert-mode) voeg de volgende regel toe: 192.168.1.33://Users/naam/Movies /media/hdd nfs rw,nolock,udp,rsize=8192,wsize=8192 0 0 (192.168.1.33 is het ipadres van de mac en ik heb de map "Movies uit mijn homedirectory op de mac als share aangemaakt. Deze twee waarden moet je naar je eigen situatie aanpassen, en let op de hoofdletters) toets <esc> in tik :wq inclusief de dubbele punt herstart de dreambox in de dreambox: ga in het menu naar de instellingen voor recording paths selecteer de regel "instant recording" en klik op ok van de afstandbediening klik op "menu" zoek de share "/mnt/hdd" klik op "ok" Doe dit desgewenst ook voor de timed recordings en de time-shift klaar :-) Het kan misschien minder omslachtig, maar zo werkt het iig voor me :-)
ErwinB Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Ga het eens proberen, bedankt. In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
ErwinB Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Origineel bericht van: retc in de dreambox: ga in het menu naar de instellingen voor recording paths selecteer de regel "instant recording" en klik op ok van de afstandbediening klik op "menu" zoek de share "/mnt/hdd" klik op "ok" Doe dit desgewenst ook voor de timed recordings en de time-shift klaar :-) Het kan misschien minder omslachtig, maar zo werkt het iig voor me :-) Daar ga ik dus alweer de mist in, jij draaid natuurlijk weer geen Gemini :-). Helaas maar deze gaat aan mij voorbij, bedankt in ieder geval voor de moeite om te delen In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
ErwinB Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Kijk dat vindt ik dan weer fijn om te horen [nOOb alert] Heb me scheel gezocht naar 'recording paths' maar ik kan deze nergens vinden. Ik kan overigens wel de 'timeshift paths' vinden, deze staan direkt onder instellingen. Vraag dus aan jou waar ik deze kan vinden ? [/nOOB alert] In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen