Gast Staatsbosbeheer Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Mijn HD heeft zojuist de geest gegeven en nu ben ik opzoek naar een vervangende HD. Vereist de AZBOX een speciaal merk of type of kan ik er iedere Sata schijf in hangen? Wellicht dat iemand een type kan aanraden?
Niels Wagenaar Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Je kan er in principe elk type in doen, zolang het maar niet de nieuwe 4K harddisks zijn. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
VluggeW Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Hallo, Let ook bij de HDD keuze op als deze Sata-1 is of een Sata-2 die je kan terugzetten naar Sata-1. Greetz
Gast Staatsbosbeheer Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Ik las ook zojuist ergens dat de Azbox geen WD EARS ondersteund. Dus wel EADS en EVDS schijven. Heeft iets te maken met formatteren? Kan iemand dit bevestigen?
VluggeW Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Hallo, Volgens mij is dat de 4kb schijven. Greetz
p0ske Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Dat klopt helemaal. Ik heb een wd10ears in mijn azbox gehad, en dat was geen gelukkige combinatie. je kan met wat trucs de boel toch aan de praat krijgen, maar als je de keus hebt, gebruik een andere disk!
Gast Staatsbosbeheer Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Origineel bericht van: p0ske Dat klopt helemaal. Ik heb een wd10ears in mijn azbox gehad, en dat was geen gelukkige combinatie. je kan met wat trucs de boel toch aan de praat krijgen, maar als je de keus hebt, gebruik een andere disk! Aha. En wat heb je er nu in hangen? Maxtor, WD?
VluggeW Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Hallo, Volgens mij heb ik er een WD Greenline inhangen. Greetz
Gast Staatsbosbeheer Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Ik heb dus een WD caviar Green liggen (1GB) maar dat is een EARS type.
sevensheaven Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Origineel bericht van: Staatsbosbeheer Ik heb dus een WD caviar Green liggen (1GB) maar dat is een EARS type. neem aan dat je 1TB bedoelt,anders is hij wel erg klein,om op te nemen..lol Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
p0ske Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Ik heb de wd10ears destijds op een speciale manier gepartitioneerd. Dat werkte verder prima. Inmiddels zit de disk niet meer in de ontvanger, maar in mijn homeserver.
Gast Staatsbosbeheer Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Origineel bericht van: sevensheaven Origineel bericht van: Staatsbosbeheer Ik heb dus een WD caviar Green liggen (1GB) maar dat is een EARS type. neem aan dat je 1TB bedoelt,anders is hij wel erg klein,om op te nemen..lol Lol..1GB inderdaad. Ik heb em net al even geprobeerd maar bij het formatteren in de AZbox loopt ie inderdaad vast. Ik las ergens anders iets over een windows tool die je kan gebruiken om op een andere manier te formatteren (uiteraard eerst via de PC) daarna zou je em in de azbox moeten kunnen hangen.
blaatlaat Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Dit kan je op de volgende manier doen: 1. plaats jumpers op 7-8 op de harde schijf 2. format in ext2 met "Acronis Disk Director Suite 10" op je pc (Maak 1 partitie) 3. plaats harddisk weer in je azbox Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11 Dreambox 7000 met PLI Visiosat BISAT G4
Gast Staatsbosbeheer Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Cheers. Dat gaan we binnenkort even proberen. Scheelt weer een wandeling naar de lokale hardwareboer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen