Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: pkokki

@Rigolo & Earthfinder: Ik heb even naar de documentatie van TVheadend gekeken, maar die is vrij summier.
Als ik het goed begrijp dan kan deze software alle kanalen op een mux opslaan/bufferen, en kun je dan door het hele huis op de client "afstemmen" op een stream, net zoals de settop boxes van de kabelaars.
Kunnen jullie iets zeggen over de zap-snelheid op de clients?

De zap-snelheid is bij mij formidabel. Tussen HD-zenders op verschillende satellieten (Ned1HD => ZDF HD) minder dan een seconde. Zowel op m'n HTPC als op een andere PC met XBMC erop.

Tweede vraag: Deze software lijkt me ideaal voor Digitenne of Ziggo, die een beperkt aantal kanalen heeft (zeg een stuk of dertig) die je dan preventief opneemt, voor het geval je er naar zou willen kijken.
Maar werkt dit ook voor DBV-S, waarbij je meerdere honderden/duizenden kanalen hebt, en er 1 specifieke wilt kijken. Met andere woorden: kun je vanaf een client de tuner van de TVheadend server aansturen en interactief naar een willekeurige frequentie zappen?

Het beste is om met TVheadend handmatig de transponders in te stellen. Het scannen gaat anders aardig lang duren... TVheadend vindt namelijk min of meer alles op de satelliet. En geloof me, dat is erg veel!

In TVheadend kun je ook de kanalen van een nummer voorzien dat terug is te vinden in XBMC. Druk het nummer van het kanaal in en je gaat naar het betreffende kanaal toe. Verder kun je ook met de 'prog +/-' knop één zender vooruit of terug.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

Trapkast:
AMD quad core server ---- 5 meter HDMI ---- TV woonkamer
(2x VGA, 2x audio, 2x bluetooth) ---- 15 meter HDMI ---- TV keuken

Dit is wel mogelijk, maar dan heb je wel de beperking:
  • je kijkt alleen in de keuken
  • je kijkt alleen in de woonkamer
  • je kijkt in de keuken en de woonkamer naar hetzelfde

De dubbele vga-kaart, geeft je in feite alleen een clone-mogelijkheid van het beeld dat wordt getoond en niet de mogelijkheid om de keuken naar zender x te kijken en in de woonkamer naar zender y.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:
Hoi allemaal,

Heb de afgelopen dagen weinig tijd gehad om te reageren, maar dank allemaal voor de nuttige bijdrag......

Ik gebruik thuis een 10 meter DVI kabel, en ik heb al duidelijk artefacten in zwarte gebieden van het scherm. Ik zou geen 15 Meter HDMI aanraden, daar levert de gemiddelde videokaart teweinig kracht voor om dit goed op je scherm te krijgen.. of je zou met versterkers moeten werken volgens mij.

Maar goed, misschien is hier een verschil tussen HDMI en DVI.. al weet ik dit niet.

Na wat googlen:
http://www.audioholics.com/education/cables/long-hdmi-cable-bench-tests/evaluation-conclusion
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1277233

Kan dus schijnbaar volgens sommige wel, al zou ik wel goed opletten welke je koopt en het is volgens mij ook afhankelijk van het output vermogen van je videokaart..

Hardware: E8400 - 2GB RAM - 1,5TB - Technotrend DVB-C Budget C-1501 - Smargoreader+

Software: Ubuntu 9.11 - NewCS - Tvheadend - XBMC

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen