Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Verpleeghuizen vragen geld voor douchebeurt

09 juni 2010

Omdat de verpleeghuizen van ZINN geen geld hebben voor extraatjes als zwemmen of uitgebreid douchen moeten de cliënten hiervoor gaan betalen.

Bewoners van de tien verpleeghuizen van ZINN, met vestigingen in Groningen, Hoogezand en Haren, moeten voortaan betalen voor extraatjes als een uitgebreide douchebeurt of een wandeling. Dat heeft directeur Wil Koopmans van ZINN dinsdag bekend gemaakt. Volgens website Skipr kost douchen 21 euro, zwemmen 42 euro. De activiteiten worden verzorgd door de medewerkers van ZINN, die daarvoor extra uren kunnen declareren.

Minder bedeelde bewoners dupe
Koopmans vindt niet dat de maatregel te ver gaat en ten koste gaat van minder bedeelde bewoners. Sommige mensen gaan toch ook vaker op vakantie dan anderen? In juni 2009 stelde staatssecretaris Jet Bussemaker van VWS dat verpleeg- en verzorgingshuizen hun bewoners pas extraatjes mogen bieden als de zorg die ze leveren op orde is. Ze wilde deze eis echter niet formeel vastleggen.

Bron: Skipr
Door: redactie Nursing

BRON

Dit is toch van de gekke, dat mensen die door omstandigheden in een "verzorgings" tehuis terecht komen moeten bij-betalen voor basis voorzieningen zoals douchen...

En wtf is een uitgebreide douchebeurt???? (en hierover A.U.B geen dubbelzinnige opmerkingen.)

Geplaatst:

Bijbetalen is de opvolger van de Pyamadagen helaas. Het is ronduit onbeschoft en ik zal mijn (schoon)ouder(s) in huis nemen zodra ze niet meer in staat zijn om voor zichzelf te zorgen.

De keerzijdde van een welvaartstaat laat hier overduidelijk zien hoe een gat gedicht moet worden. Alleen wie gaat dat gat wat weer ontstaat met wat en hoe dichten ?

In het overgrote deel van de wereld niet vallend onder de noemer welvaartstaat zie je duidelijk dat de gehele familie bij elkaar woont.

Zelfs bij de Chinees op de hoek wordt vader en moeder in het gezin opgenomen. Hiervoor heb ik alle respect.

Geplaatst:

Tsja.. Marktwerking in de zorg. Dat zou alle problemen oplossen.

Nu zien we helaas de eerste uitwas van waar dat tot geleid heeft.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Citaat:
Zelfs bij de Chinees op de hoek wordt vader en moeder in het gezin opgenomen. Hiervoor heb ik alle respect.

Dit zou dus betekenen dat men eerst een gans "werkleven" inhoudingen doet om onze "verzorgingsstaat" te sponsoren, en dat men nadien zegt van: het geld is verdwenen, trek nu zelf je plan...

Kan je dit geld dan terugeisen? Betaald voor niet geleverde "diensten"?

Het ergste is dat het hier in de bananenrepubliek geen haar beter is, en ik hoop dat de mensen bij deze verkieingen laten blijken dat ze NIET akkoord zijn met hetgeen de traditionele partijen "gepresteerd" hebben.

M.v.g.

Eddy Vl

Geplaatst:

Je hebt je hele leven krom betaald aan zorg en aow en dan

moet je gaan betalen voor douchen in je oude dagen . . .

Dat hebben die oudjes niet verdiend, zo'n maatregel.

Ik vind het schandalig. Zij zijn ons heden, zij hebben

betaald voor de luxe waar wij in zitten terwijl zij toch

een offer moeten betalen, het lijkt nergens op.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble

In China staat het gewoon in de wet dus niks respect ouders zorgen voor de kinderen als de ouders oud zijn zorgen de kinderen voor de ouders.

Als ze het hier in Nederland ook doen ja zoiets zal wel haast moeten het is een gesloten gemeenschap die zich weinig mengt in de Nederlandse samenleving. laugh
Geplaatst:

Het principe dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen dient ook te gelden voor mensen die een beroep doen op de gezondheidszorg. Dus iedereen hetzelfde recht op voorzieningen maar betalen naar vermogen. En als je dat vermogen voor je opname aan je kinderen hebt weggemaakt, dan zijn die aansprakelijk voor de kosten.

Begrijp me goed, ik wil niet beknibbelen op normale verzorging en hygiëne, maar laat degene die beroep doet op meer dan de minimale zorg die het budget toelaat (hetgeen zeer weinig is en steeds minder wordt), laat die daar voor betalen.

Dat de totale zorg voor ouderen beter zou moeten zijn is een andere discussie. Ik zou zeggen wacht een jaar of 50 met de JSF etc.

Geplaatst:

Er zijn voors en tegens te maken.

Maar in veel gevallen zou het zelfs beter kunnen zijn.

Kijk nu maar eens naar al die sleutelkinderen.

Pa en ma werken de kleine kinderen dumpen in een crèche.

En de oudere kinderen hebben geen toezicht, of iemand die vraagt hoe was het op school, en wil je wat drinken.

Nee die zwerven op straat, mat alle narigheid van dien.

Als opa en of oma er dan zou zijn, zou dit ook anders kunnen.

Maar betalen voor een douche, of wandeling etc is echt te zot voor woorden.

En de bedragen zijn ook niet misselijk te noemen.

Waar gaan we heen met de welvaart, ik vraag het me af....

Geplaatst:

Citaat:
als de ouders oud zijn zorgen de kinderen voor de ouders.

De politiekers hier willen ons toch doen geloven dat de "ouders" langer moeten werken, dit omdat de kinderen langer werkloosheidsuitkering zouden kunnen krijgen... Dit is namelijk goedkoper...

M.v.g.

Eddy Vl

Geplaatst:

Bij jou in de straat zal ook niet iedereen even rijk zijn toch ?

De een heeft nou eenmaal meer centen om leuke dingen te doen dan de ander.

Geplaatst:
Origineel bericht van: felicasat
Citaat:
Verpleeghuizen vragen geld voor douchebeurt

Ect moeten voortaan betalen voor extraatjes als een uitgebreide douchebeurt of een wandeling.
Volgens website Skipr kost douchen 21 euro, zwemmen 42 euro.

Als ik oud ben en dit bestaat nog, pak ik die wandeling op een regenachtige dag(21 euro?) en dan spring ik in een vijver tijdens die wandeling, dat is 42+21 wat fijn "in de pocket blijf"
En als het nog gekker word eet ik nog het br00d van de eenden op..
Dat is pas uitgebreid douchen lib wink

Kom je toch lekker tegen die tijd op de scootmobiel naar het mooie Noorden.

Boerencamping hier vraagt 1 Euro voor 7 minuten douchen en zwemmen in de (zwem)vijver is gratis.
Regel ik een tent en wat praatwater :D als het droog is de BBQ ook aan.
Geplaatst:

Tegen de tijd dat jij oud bent moet je doorwerken tot je honderdste en verdien je 6 euro als je jezelf onder de douche zet en 10 euro als je jezelf begeleid bij het zwemmen.

Die 21 en 42 euro worden in de tijd natuurlijk wel verhoogd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satcat
Tegen de tijd dat jij oud bent moet je doorwerken tot je honderdste en krijg je 6 euro korting als je jezelf onder de douche zet en 10 euro korting als je jezelf begeleid bij het zwemmen.
:D das een goeie

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Geplaatst:

Tja een euro kan je maar 1 keer uitgeven. Het is een kwestie van keuzes maken. Ga je voor 'gratis' kinderopvang, 'gratis' schoolboeken of voor zo iets als dit?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.