Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Citaat:
Tsja.. Marktwerking in de zorg. Dat zou alle problemen oplossen.

Nu zien we helaas de eerste uitwas van waar dat tot geleid heeft.

Marktwerking, meer concurrentie, efficentie.

Allemaal van die toverwoorden die worden gebezigd om onze verzorgingsstaat stap voor stap af te breken. Gaat dit zo door dan krijgen we binnen korte tijd particuliere ziekenzorg (ziekenhuizen, artsen) die alleen de rijken zullen kunnen betalen. Huisartsen idem dito. Die zullen we zelf moeten gaan betalen.

Het plebs kan kreperen als ze ziek worden.

In de USA gaan ze een verplichte collectieve ziektekosten verzekering instellen, bij ons wordt langzaam maar zeker alles afgebroken.

Alla, aan de stemuitslagen te zien op tv vind de meerderheid van NL het "ieder voor zich" principe een prima zaak.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:
Origineel bericht van: gladys
Het principe dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen dient ook te gelden voor mensen die een beroep doen op de gezondheidszorg. Dus iedereen hetzelfde recht op voorzieningen maar betalen naar vermogen. En als je dat vermogen voor je opname aan je kinderen hebt weggemaakt, dan zijn die aansprakelijk voor de kosten.

Ben ik dus absoluut niet met je eens.

Jij hebt altijd zo rond de 100.000 euro per jaar verdient en ging altijd 4 x per jaar op vakantie, dure auto, genoot van het leven met regelmatig een etentje of ander uitje en hebt op je 65 nog steeds alleen maar een aflossingsvrije hypotheek en geen geld over.

Ik heb m'n hele leven hard gewerkt met mijn 36.000 euro per jaar, zuinig aangedaan, low budget vakanties en uit eten was een keer naar de chinees.
Alles om er voor te zorgen dat de kinderen het straks beter zullen hebben dan ik het ooit heb gehad en heb daarom met mijn 65 een zuur verdiende 100.000 op de bank staan en mijn huis hypotheek vrij.

In jou optie mag ik extra gaan betalen omdat ik gespaard heb en iemand die het geld altijd opgemaakt heeft kan goedkoop het verzorgingstehuis in. smirk

Denk dat als het zo uitgevoerd wordt menigeen het er niet mee eens is.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Weet je wat het is, het geld is op.

Waar dit ook door komt, wanbeleid of crisis, het is er niet meer.

Want iedereen klaagt wel, maar hoeveel zijn er nu bereidt om xx% meer af te staan om deze mensen te helpen?

Er zijn 3 dingen die moeten gebeuren in NL, maar helaas is dit niet het forum daarvoor.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Dit is echt te triest voor woorden.

Sluiten is de enige oplossing, alleen dan worden de zakkenvullers aangepakt.

Minimale basiszorg is een recht voor iedereen, hier wordt echter niet over extraatjes geschreven.

in één woord:

Schandelijk!

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.