Ga naar inhoud


[Opticum HD X403p] Eerste ervaringen met de Opticum HD X403p.


ejdv

Aanbevolen berichten

Ik zie nu ook dat veel Viaccess 2.x zenders op Astra 23,5° oost te zien en te horen zijn.

Dus ook zenders die op Astra 19,2° oost niet aanwezig zijn zoals Metropol FM, France 2 en een hele rats Russische, Turkse en andere buitenlandse zenders.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo,

 

Ik heb nu de tweede 403 in huis, de eerste ook teruggestuurd omdat het netwerk niet werkte ,kreeg niet eens een ip,netjes een nieuwe toegestuurd gekregen en deze kreeg wel gelijk een ip,echter toen ik de interne share had ingesteld werkte het niet.Het ledje op de router bleef knipperen,de opticum bleef proberen verbinding te maken maar dat lukte niet,ik heb er toen een ventilator opgelegd en problem solved,alles werkte !!

Na enig zoeken en lezen op het het net ben ik een pdf bestandje tegengekomen (lijkt afkomstig van de fabrikant) om het probleem met de netwerkkaart op te lossen.

 

Een 100uF elco op de netwerkkaart zou het probleem oplssen.

Ik heb het niet uitgeprobeerd,immers als je het apparaat openmaakt ben je je garantie kwijt.

 

Ik weet niet hoe ik hier een pdf bestaand kan toevoegen en of ik het uberhaupt mag toevoegen,maar een ieder die het wil hebben kan ik het per mail toezenden.

 

Verder ben ik erg te spreken over dit apparaat,supersimpel alles ,goede beeld kwaliteit(vergeleken naast een DM800e en een DM8000)

upscaling ook prima (bekeken op een Panasonic Viera p42G20).

 

Mvg Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de upscaling goed werkt is voor mij al genoeg, maar het is natuurlijk wel vreemd dat je een pdf hebt waarin staat hoe het appararaat te repareren.

 

Ik geloof dat veel van die apparaten allemaal gewoon een label krijgen maar allemaal van dezelfde oem komen. Misschien is het een instructie van de OEM aan de private labelers.

 

Iemand al door wat de X560 opticum toevoegt vergeleken met de 430?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs. IJzerbout, zou je mij ook de firmware willen sturen.

Ik heb sinds kort ook de X403 en ben aan het uitzoeken hoe het e.e.a. werkt met softcam enz. Als je daar een tutorial voor hebt of iemand anders, ben ik zeer dankbaar.

 

groet,Zito

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zito: Stuur mij even via PM je email adres en het is onderweg.

 

Ik heb gisteren trouwens ontdekt dat je er ook MP3´s op kan afspelen en foto´s kan weergeven via de TV.

 

Het opnemen op de harde USB schijf gaat zonder problemen en er is een programma waarmee je de files kan konverteren en dan kan je wat je opgenomen hebt op je PC of laptop laten draaien.

Werkt allemaal naar behoren.

Kommunicatie via de RS232 draait niet goed bij mij. Na ca. 22% blijft alles staan en is niet meer voorruit te branden.

Ik wilde de settinglijst er via die poort uithalen en bewerken.

Dit gaat wel via een USB stick.

Ik ben zeer positief over deze ontvanger, de beeldkwaliteit via SCART is uitstekend. HD beeldkwaliteit kan ik nog niet beoordelen, heb nog geen HD display.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal zelf maar eens wat antwoorden gaan geven ipv alleen vragen te stellen.

 

De verschillen tussen de drie nieuwe Opticum modellen:

 

560 heeft geen Coax / CVBS poorten, maar wel IR extender, component uitgang, HDIMI, S/PDIF, Ethernet, RS232, USB, Scart en 12V + 220V connectie.

403 heeft geen IR extender, geen component, wel Coax en CVBS, Ethernet, HDMI, RS232, USB, Scart en 12V + 220V connectie.

 

Opticum zelf zegt over de X560 dat er twee ci-sloten en twee smartcards in kunnen, maar elders ontkennen ze het weer. De foto´s maken duidelijk dat het niet zo is en dat de verschillen met de 403 vermoedelijk alleen de aansluitingen zijn.

 

De 9600 heeft de aansluitingen van de X560 + 2 CI slots en plek voor 2 smartcards + natuurlijk het zeven teken display ipv 4.

 

Dan zijn er ook nog eens twee 9600 modellen. Het E (economy model) heeft alleen SAT, de non E (tientje meer) doet ook terrestrial. De laatste heet dus voluit: Opticum HD TS 9600 2CI2CX PVR en de andere heeft een losse E voor PVR staan.

 

Anderen gebruiken voor de twee 9600 modellen echter TS9600 voor de terrestrial + Sat en en HD 9600 voor het model zonder TDT.

 

Hoop dat dit helpt. Ze zijn niet echt goed daar in duidelijke overzichten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...