Ga naar inhoud


Total Commander 7.50a wachtwoordprobleem bij FTP gebruik


Jürgen

Aanbevolen berichten

Op dit moment gebruik ik in Win7 de daarin geïntegreerde verkenner en voor FTP transfer het programma FileZilla.

Nu wil ik beiden vervangen door één programma en wel Total Commander 7.50a.

Op zich is dit geen probleem maar ik ondervindt toegangs- /inlogproblemen voor FTP toegang naar mijn Rebox RE-9000.

Bij gebruik van FileZilla hoef ik alleen de gebruikersnaam 'root', dus zonder wachtwoord in te vullen en voilá de verbinding komt tot stand

Als ik nu met TC 7.50 FTP toegang wil verkrijgen geef ik ook de gebruikersnaam 'root' op maar er wordt telkens naar een wachtwoord gevraagd, maar die heb ik niet of althans die gebruik ik niet.

Iemand een idee?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Normaal gebruik je ftp nooit zonder wachtwoord. Zelf als je anoniem inlogt is het gebruikelijk om je email adres als ww te gebruiken.

 

Kun je in je Rebox niet een ww instellen? (al is het maar 1 letter). In total commander kun je dat ww en gebruikersnaam gewoon instellen in de voorkeuren en met 1 druk op de knop ben je dan binnen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Je kan ook in je verkenner ftp'en.

ftp://IP.Address.Ingeven op de adres balk in de verkenner.

Rest wijst zich vanzelf.

Als je niet kan typen, even op het icoontje klikken aan het begin van de adresbalk. Een andere oplossing kan zijn een programma zoals net drive.


ftp in een browser haalt het niet qua gemak t.o.v. een echter file client natuurlijk, maar het kan wel inderdaad.

Om het nog makkelijker te maken zet je dit in de adresbalk: ftp://user:password@host

host is ip adres waar je wil inloggen

Hier kun je dus gewoon een favoriet van maken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet zo snel weten waar ik in de Rebox RE-9000 een WW in zou kunnen geven.

Er is immers nergens een optie beschikbaar waar je een WW in kunt geven.

Ik denk dat er dan maar weinig overblijft dat ik wel FileZilla moet blijven gebruiken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je nu wel een wachtwoord intypt? Kom je er dan toch in? En anders zul je een keer extra op enter moeten drukken... Dit hoeft toch geen reden te zijn om een extra programma te blijven gebruiken?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan het dat ik het zelf niet zag.

Inderdaad, bij de vraag om het wachtwoord één keer extra op <ENTER> drukken en de verbinding komt tot stand.

Het kan soms zóóó simpel zijn.

In elk geval bedankt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Hoe kan het dat ik het zelf niet zag.
Inderdaad, bij de vraag om het wachtwoord één keer extra op <ENTER> drukken en de verbinding komt tot stand.
Het kan soms zóóó simpel zijn.
In elk geval bedankt.


haha.... Daarom is een forum zo leuk... laugh

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...