Gast Marcel Sledsens Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 02/07/2010 actief en FTA voor test gedurende het weekend Sky Germany 1.053 • Satellite: Astra 1Kr@ 19.2 E • channel: 1.053 • RX Polarisation: H • Rx Frequency: freq 10773.25 Mhz H • DVB-Standard: DVB-S2 • Modulation Type: 8PSK • Symbolrate: 22.00 MSym/s • FEC: 2/3, Pilots ON, Roll off 35%
Gast Marcel Sledsens Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 Actief 01/07/2010 Digital Spain Madrid Telefonica * Satellite: Astra 1KR * Transponder: 1.050 * RX Polarisation: V * Rx Frequency: 10729.00 MHz * DVB-Standard: DVB-S2 * Modulation Type: 8PSK * Symbolrate: 22 MSym/s * FEC: 2/3
station_hendrik Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 klopt het dat rai uno nu alleen gecodeerd te ontvangen is via de hotbird? --> Windows logica: Afsluiten onder Start
Gast wesgon Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Wij keken naar tve op astra 19. Ik zie nu dat je nog op hotbird kan kijken. Ik heb alles ingesteld op de frequentie van hotbird.Maar de vraag is moet ik ook de schotel of de lnb verdraaien ? gr Ger
Gast aart44 Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: station_hendrik klopt het dat rai uno nu alleen gecodeerd te ontvangen is via de hotbird? Klopt niet zo lang ik weet is hij af en toe gecodeerd programma's waar rechten op zitten zoals voetbal is hij altijd al gecodeerd geweest in Seca1 en Nagra. Nu is hij weer gewoon FTA.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 juli 2010 Moderator Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: wesgon Wij keken naar tve op astra 19. Ik zie nu dat je nog op hotbird kan kijken. Ik heb alles ingesteld op de frequentie van hotbird.Maar de vraag is moet ik ook de schotel of de lnb verdraaien ? gr Ger Je zal de schotel moeten verdraaien naar Hotbird, om die te kunnen ontvangen! Je kan ook zoiets als hier links op de foto op het dak zetten! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Citaat: Maar de vraag is moet ik ook de schotel of de lnb verdraaien ? Ja! De schotel moet op een andere positie: van 19,2° oost naar 13° oost gedraaid worden. Dan zijn alle Astra zenders weg. Maar ook dat is op te lossen. Met een 2e LNC of schotel. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Gast wesgon Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 ik heb een DVB2000 voor nokia mediamaster 9500. Inmiddels heb ik de receiver op hotbird gezet, maar de vraag is hoe richt ik de schotel uit ik heb al een poosje op google en deze site zitten zoeken en snap dat ik iets moet draaien maar , omdat dit nogal precies luistert en ik alle zender wel kwijt zal zijn.Hoe richt ik dit uit? gr Ger
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Tja, als je dat nog nooit gedaan hebt..dan haal er beter een installateur bij. Astra staat op 19,2° oost. Hotbird op 13° oost. Het verschil is 5,8°. Als je achter de schotel staat dan moet je minder naar het oosten, dat is in westelijke richting, dus naar links draaien. De elevatie is iets hoger. Je zult ook iets naar "boven" moeten richten. Hoeveel naar links en hoeveel naar boven? Dat moet je proberen en met wat gevoel doen. Een meter om het precies voor elkaar te krijgen is aan te bevelen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Zuppelan Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: station_hendrik klopt het dat rai uno nu alleen gecodeerd te ontvangen is via de hotbird? Gewoon FTA-beschikbaar. Het hangt af van de transponder waar je naar kijkt, de RAI-zenders zitten tweemaal op de Hotbird. Op 10992V worden breedbeelduitzendingen weergegeven in anamorf breedbeeld. De bitrate is zo'n 7,5 megabps. Deze uitzendingen zijn gecodeerd. Op 11776V worden breedbeelduitzendingen weergegeven in 4:3 letterbox. De bitrate is zo'n 5 megabps. Deze uitzendingen zijn FTA, tenzij televisierechten codering afdwingen; dezelfde situatie als op de Astra was. Op beide transponders wordt gecodeerd met SECA1 en de sleutels worden zelden veranderd. Dat is vrijwel synoniem aan FTA uitzenden; softcamsleutelbestandje erop en je hebt beeld.
Spotvogel Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Als je achter de schotel staat dan moet je minder naar het oosten, dat is in westelijke richting, dus naar links draaien. Ehhhhh, zullen we maar wat naar rechts draaien?
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Ja naar rechts bedoelde ik. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Gast wesgon Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Het is geluk iets naar rechts gedraaid.Hoefde trouwens niet omhoog. Bedankt voor jullie advies gr Ger
Drs. IJzerbout Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Citaat: Hoefde trouwens niet omhoog Dan stond ie waarschijnlijk op 19° oost al wat aan de hoge kant. Theoretisch moet je wat omhoog maar kleinere spiegels hebben een grote invalshoek en waarschijnlijk is het dan marginaal geweest. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Gast wesgon Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Hoi Sinds 2 dagen zijn we weer tve kwijt.Ik heb al geprobeerd iets te draaien ,maar denk niet dat dit de oplossing is.Frequentie weer in gegeven zoals hier boven.Ook dit help niet.Weet iemand waarom en wat de oplossing is? bvd Ger
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen