Ga naar inhoud


[RE-8000HD] [RE-9000HD] Update V10826 Beschikbaar voor de Octagon


sathopper

Aanbevolen berichten

Update V10826 Beschikbaar voor de Octagon 1008 en 1018 en te installeren op de Rebox 8000/9000 mits deze voorzien is van de Octagon reseller ID.

 

Eindelijk een fix voor het vastlopen smile . Voor de rest weer een indrukwekkende verbeterlijst. Uiteraart ga ik nog niet te vroeg feestvieren eerst testen:

 

In het Engels:

 

- STB hang-up when aging fix.

--> SSeveral optimisations in main SW !

- No signal when AC power Off/On fix.

- Move finction problem in service list manager fix.

- Timer : UI when setting the timer and if duplicate with the previous timer - Improved

- New Function in Timer Settings Menu :

--> Menu - System Tools - Timer Setting : Blue Button - Delete All

- Playlist (Playback) EPG Info durch INFO Taste

--> [iNFO] button excute in recording file - improved : EPG, Time & REC file details

- Samba Turkish char support (8859-9 default)

- Turksat (42E), latest TP List - Updated

- Incorrect channel number display in REC info bar when recording fix.

- Incorrect recording time in recording file fix. (Trick Mode Problem)

- OSD message box - Improved

- SAT Name add. by Service Search Mode

- New Function in Infobar :

--> Menu - Configuration - Display Setting :

--> Info Box Event Name : present event with time, present and follow event

- Volume Control in TXT Mode (Volume v+ v-) add.

- BISS + DCW input (keymanager) adjusted

--> Menu 8282 ...DCW key new functions add.

--> SID ONID TSID . & SID PMTPID ECMPID

 

In het Duits:

 

 

- Absturz & Aufhänger problem fix.

--> Sehr viele optimierungen durchgeführt

- Kein Signal nach Reboot fix.

- Fehler im Service CH List fix.

- Timer Setting bei Aufnahmen verbessert

- Neue Funktion im Timer Settings Menu :

--> Menu - Systemeinstellungen - Timer Einstellung : Blaue Taste Alles löschen

- Wiedergabeliste (Playback) EPG Info durch INFO Taste

--> Wiedergabe Modus - Info Taste : Anzeige EPG, Zeit und Laufzeit details

- Samba Türkisch char version support eingefügt (8859-9 default)

- Turksat 42E TP liste update inkl. TRT HD

- Falsche CH nr Anzeige bei Aufnahme fix.

- Falsche Aufnahme Zeit bei Aufnahme Datei fix. (Trickmode Mode)

- OSD UI fehler & inkorrekte UI Anzeieg fehler fix.

- SAT Name Anzeige bei Programmsuche eingebaut (bei Allen Such optionen)

- Neue Funktion im Infobanner : Laufzeitbalken !

--> Menu - Konfiguration - Sonstige Einstellungen :

--> EPG event modus : aktuelle sendung inkl. Laufzeitbalken oder aktuelle und draufffolgend

- Lautstärkekontrolle (Volume v+ v-) im Teletext Modus

- BISS + DCW Eingabe (keymanager) erweitert

--> Menu 8282 ...DCW key eingabe neue Funktionen

--> SID ONID TSID . & SID PMTPID ECMPID eingabe eingebaut

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

eerst zien, dan geloven...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt momenteel hard aan gewerkt, de planning is nog deze week.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit onbevestigde en niet nader te noemen bron heb ik vernomen dat dergelijke software-updates door een derde Nederlandse partij aan de Nederlandse eisen (o.a. toepassing van de SECA3 smartcard) wordt aangepast en daarna aan Rebox verstrekt.

De buitenlandse, waarschijnlijk Aziatische, fabrikant van de Hardware, hier te noemen RE-8000 / RE-9000, levert nieuwe software aan de over de hele wereld verspreide importeurs van de verschillende merken en die wordt dan in de verschillende landen aan de locale eisen aangepast.

Maar waarschijnlijk vertel ik hier niets nieuws mee.

Het tijdstip van het beschikbaar stellen van de software door Octagon betekent niet zonder meer dat de nieuwe software ook gelijk door Rebox beschikbaar wordt gesteld.

Die software dient immers nog aangepast te worden en daar is Rebox van derden afhankelijk.

Of de door de fabrikant aan Octagon ter beschikking gestelde software ook nog eerst in Duitsland moet worden aangepast is niet bekend maar ook verder voor ons niet relevant.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Uit onbevestigde en niet nader te noemen bron heb ik vernomen dat dergelijke software-updates door een derde Nederlandse partij aan de Nederlandse eisen (o.a. toepassing van de SECA3 smartcard) wordt aangepast en daarna aan Rebox verstrekt.


Daarom ben ik blij dat ik m.b.v. het aanpassen van de reseller ID
kan laden wat ik wil en niet van Rebox NL afhankelijk ben.

In mijn Topfieldje kon ik ook altijd zonder problemen andere dan voor NL bestemde firmware laden.

En Rebox kan ook openlijk hier mee discusieren ipv. een schuilnaam/persoon te gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je blij bent dat je de box kan voorzien van andere software maar je begrijpt toch wel dat 99,9 procent van de gebruikers de box toch gebruikt om tv te kijken en niet om met allerlei software expirimenten te doen ?

En dat is nu precies waar rebox zich op richt en dat is in mijn optiek veel belangrijker dan het stukje hobbyisten die graag spelen.

Misschien is het dan toch verstandig om een Dream te kopen.

dat Rebox de stabiliteit boven alles stelt siert hun vind ik, tenslotte is de Seca3 kaart wel een hele speciale smile

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Ik snap dat je blij bent dat je de box kan voorzien van andere software maar je begrijpt toch wel dat 99,9 procent van de gebruikers de box toch gebruikt om tv te kijken en niet om met allerlei software expirimenten te doen ?
En dat is nu precies waar rebox zich op richt en dat is in mijn optiek veel belangrijker dan het stukje hobbyisten die graag spelen.
Misschien is het dan toch verstandig om een Dream te kopen.
dat Rebox de stabiliteit boven alles stelt siert hun vind ik, tenslotte is de Seca3 kaart wel een hele speciale smile



Zeker snap ik dat alleen maar de gewone (tevreden) gebruiker zal ook geen moeite doen om te experimenteren en zal er geen last van hebben dat ik dat wel doe. Daarom bestaat SAT4ALL zodat diegene die wel willen experimenteren informatie kunnen uitwisselen. Het stoort mij dat een aantal leden duidelijk laten merken het niet op prijs te stellen dat je experimenteert en geïrriteerd zijn als iemand (misschien minder begaafd) om hulp vraagt.

Andere ontvangers van Rebox draaien prima. Rebox kan door interactie hier met de ons toch een hoop problemen oplossen/voorkomen.

Ik installeer in mijn leefomgeving bij de normale gebruiker ook liever een CD ontvanger en niet een hobbydoos.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een reseller die de ReBOX verkoopt, niet nader te noemen bij naam maar ook door CD en Astra zeer hoog gerankeert in hun preferentielijsten, zegt toch heel duidelijk bij aanschaf, dat de ReBOX eerder een HOBBYBOX is, als een standaard CD-BOX. Daar deze dan wel al grotendeels door CD gecertificeerd is, neemt nog niet weg dat er JUIST ook mee gehobbied KAN worden.

 

Ik ben het dan ook met SatHopper eens, dat de negatieve klank van sommige users, die anderen proberen te demotiveren om hiermee te spelen, zeer irritant kan overkomen.

 

Het feit is nu gewoon, dat ReBOX, naar mijns inziens, gewoon TE LANG wacht met het uitbrengen van een nieuwe (stabiele) firmware. Mocht men dan al in het bezit zijn van de meest recente firmware, maar deze nog niet volledig door de stabiliteits-test is heengegaan, dan kan men altijd nog de mededeling doen, dat ondanks dat de firmware een -final- versie is, deze eigenlijk nog in een vorm van -beta- fase is.

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk ook zo dat er geen behoefte aan experimenteren zou bestaan als de box gewoon goed functioneert. Juist door de vele vastlopers en andere problemen gaan zelfs de gewone gebruikers zelf op zoek naar oplossingen omdat rebox die in hun ogen niet goed of niet snel genoeg levert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper

En Rebox kan ook openlijk hier mee discusieren i.p.v. een schuilnaam/persoon te gebruiken.


Is dat zo?
Tot op dit moment heb ik nog geen aanleiding gezien dat iemand van Rebox onder pseudoniem aan de discussies meedoet.
Durf je ook een alias / schuilnaam te noemen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is eigenlijk het PVR gedeelte met de Octagon? Ik heb bij de rebox eigenlijk nog steeds de volgende problemen en heeft iemand deze problemen ook gezien op de alternatieve firmware? :

 

- Skip bug; Als je voorruit spoelt (pijltje naar rechts) in een opname, dan springt deze ineens terug naar een vast punt eerder in de opname. Waarom hij daar terug naar toe springt is mij geheel onduidelijk

- Play continue knop werkt niet goed, ik begin zelden op de juiste plaats waar ik de film gestop ben

= Als ik op pauze druk ergens halverwege de opname, dan gebeurt het regelmatig dat het beeld gewoon doorloopt zonder geluid. Pauze knop werkt niet

- Voorruitspoelen met beeld, dit werkt wel alleen erg schokkerig soms (dan heb ik geen last van de skip bug, dus soms moet ik een gehele opname met beeld voorruitspoelen)

 

Ik gebruik een WD green HD..

 

Daarnaast heb ik nog de twee gebruikelijke bugs, dus misschien weet iemand hoe dat hiermee gaat:

- Gecodeerde zender bij gebruik van twee smartcards in het interne cardslot

- Het niet ontvangen van updates in het bovenste cardslot (net nog mogen ervaren helaas)

 

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je dan de 9000 bedoelt, aangezien de 2e interne cardreader in mijn 8000 nog altijd pot-dicht zit.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD
Ik neem aan dat je dan de 9000 bedoelt, aangezien de 2e interne cardreader in mijn 8000 nog altijd pot-dicht zit.

Ja, dit gaat over de 9000...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...