Ga naar inhoud


[RE-8000HD] [RE-9000HD] Update V10826 Beschikbaar voor de Octagon


sathopper

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: CronoS


- Skip bug; Als je voorruit spoelt (pijltje naar rechts) in een opname, dan springt deze ineens terug naar een vast punt eerder in de opname. Waarom hij daar terug naar toe springt is mij geheel onduidelijk




Volgens mij treedt de skip bug op als de opname uit meerdere bestanden bestaat. Bij langere opnamen zie je dat als het eerste bestand 4GB groot is er een tweede wordt aangemaakt. Ik zie mijn Rebox terugspringen naar het einde van het eerste bestand.

Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: duitsland
Wordt momenteel hard aan gewerkt, de planning is nog deze week.



Waar blijft de update? 1.08.22 bevalt slecht en ik heb geen zin om terug te gaan oudere versies.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LionKing_NL

Volgens mij treedt de skip bug op als de opname uit meerdere bestanden bestaat. Bij langere opnamen zie je dat als het eerste bestand 4GB groot is er een tweede wordt aangemaakt. Ik zie mijn Rebox terugspringen naar het einde van het eerste bestand.

Hier kon je wel eens helemaal gelijk in hebben.
Ik had tot voor kort geen last van dit probleem omdat ik tot voor kort nog geen HD content opnam en de SD opnames in de regel onder de 4Gb blijven.
Vorige week ondervond ik dit probleem ook voor het eerst en als ik me nog goed kan herinneren was dit een vrij lange film waarvan de opname wellicht groter was dan 4Gb.
Ik ga dit vandaag eens testen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel heel typisch.

Zo even heb ik een oude opname opgezocht met een grootte van 4,89Gb.

Deze bestaat inderdaad uit 2 files met de extensie .TS (4,3Gb) respectievelijk .TS1 (1Gb.

Tot bijna aan het eind van de opname kan ik tijdens het afspelen met de cursor op de weergavebalk voor- en achteruit bewegen (spoelen).

Zodra ik bijna het einde van de opname heb bereikt en dus de 4Gb grens overschrijdt wil de cursor niet meer verder en vliegt steeds naar het laatste punt terug.

Hieruit kan ik althans opmaken dat dit gerelateerd is aan het bereiken van de 1e .TS datablok van 4Gb.

 

Overigens kan ook de opname van CSI > 4Gb zijn mits deze op RTL4 HD is opgenomen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Ik moet er bij zeggen, dat de skip bug in csi zat bij me vorige HD.

Aankomende avond zal ik even kijken, hoeveel GB een CSI HD is!
(Staan er nog een paar op de schijf)



Ik heb gekeken, en 1 uur en 17 minuten [Met uitloop mee] CSI HD op is ongeveer 3.6 GB

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Ik heb gekeken, en 1 uur en 17 minuten [Met uitloop mee] CSI HD op is ongeveer 3.6 GB

Is dit de waarde die je in jouw openings-weergavescherm van de ontvanger ziet of is dit de grootte van de bijbehorende .TS file.
Een opname van 3,6 Gb zal meestal uit 2 opgeslagen .TS files bestaan, één van iets meer dan 4 Gb en een tweede met de rest.
Heb je al op jouw HDD gekeken hoe groot de opgeslagen .TS file(s) is (zijn)?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het bij de volgende opname die ik ga bekijken, het ook eens wat beter onderzoeken. Ik neem nog veel SD programma's op, bijna alle TS files zijn onder de 4 GB, maar toch maak ik regelmatig de skip bug mee...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ik zal het bij de volgende opname die ik ga bekijken, het ook eens wat beter onderzoeken. Ik neem nog veel SD programma's op, bijna alle TS files zijn onder de 4 GB, maar toch maak ik regelmatig de skip bug mee...


Dat is ook zo, in het begin was CSI helemaal niet in hd.
Toen was de skipbug ook al irritant aanwezig!



UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan houdt het voor mij op.

Ik ondervind dit probleem alleen bij opnames waarbij een 2e .TS file is aangemaakt en pas als ik op het punt kom dat de 2e .TS file wordt geraadpleegd.

Maar dat is met verschillende problemen het geval, de één heeft er wel en de ander heeft er geen last van.

Dit is overigens geen op zich staand verschijnsel want daar had ik met mijn Topfield 7700HDPVR ook last van.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
de één heeft er wel en de ander heeft er geen last van.

En de ene HDD heeft er meer last van dan de andere HDD.
De hitachi, die er eerst in zat, had het om de haverklap
En de Western Digitaal, amper nog
Enkel bij een opname van 4 uur of meer achter elkaar, heeft hij last.
Tussen 2.5 uur, en 3.5uur had ik laatst last van de skipbug tijdens het afspelen van een lange film van ruim vier uur!

(Merkwaardig allemaal)

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even weer ON-Topic

 

Draai nu al weer geruime tijd met de versie 1.08.26 en ik moet zeggen dat ik hier zeer content mee ben gezien de stabiliteit. smile. Ik niet alleen ook mijn wederhelft die het al aardig zat was.

 

Tijdens live kijken geen enkele vastloper meer gehad.

Soms wil de box niet booten of in standby maar ik denk dat dat de oorzaak daarvan de niet orginele bootloader is (i.v.m.dual boot enigma).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...