Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren met de verkiezingen heb ik de NOS weer eens betrapt over hun begrip van "live".

Terwijl op RTL4 te zien was hoe Job Cohen zijn toespraak hield, had de NOS nog iets anders. Toen ik naar de NOS schakelde zag ik op eens beelden van dat Job Cohen nog zijn toespraak moest zou gaan houden en dat je zag dat Wouter Bos in het publiek stond. Even daarna zag ik dezelfde toespraak van Cohen die hij daarvoor al bij RTL4 had gedaan.

Het kan natuurlijk zijn dat RTL4 kan reizen naar de toekomst, maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk.

Dan heb ik weer het gevoel bij de NOS dat zij een loopje nemen met de waarheid.

Een paar jaar geleden flikte de NOS dat ook al met het muziekfestival Live8. Zij zonden hierook zgnde "live" beelden uit, terwijl het bij de NDR en de BBC duidelijk was dat dit al was geweest en er van andere artiesten optredens waren te zien op dat moment.

Soms zegt de NOS het dat de beelden met 10 of 12 seconden vertraging worden uitgezonden om een ondertiteling te verzorgen. Dat vind ik prima. Dan is een goede reden en dan weet je het. Maar anders vind ik het tenenkrullend.

Geplaatst:

Dit is heel normaal hoor. Je kunt moeilijk continu je programma onderbreken voor een toespraak. De ene keer gebeurde dit bij de NOS, de andere keer bij RTL (want daar heb ik dat gisteren ook gezien).

Ik zie het probleem niet.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Mijn ervaring was juist andersom. Alles wat op NL1 eerst werd uitgezonden kwam later pas op RTL4. Met name viel me dat op bij de uitslagen per gemeente. Wellicht heb je een herhaling van de toespraak gezien.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Je kon het ook merken bij het interview met Femke Halsema. Er werd live overgeschakeld op het moment dat ze het gesprek aan het opnemen waren om een paar minuten later uit te zenden, maar er was weer ruimte in de programmering.

Ik kan me best voorstellen dat dit alles hectisch is, er gebeurt veel voor de camera's op verschillende plekken op dezelfde tijd.

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Frank67
Mijn ervaring was juist andersom. Alles wat op NL1 eerst werd uitgezonden kwam later pas op RTL4. Met name viel me dat op bij de uitslagen per gemeente. Wellicht heb je een herhaling van de toespraak gezien.

@Frank
dit was echt vers van de pers, op dat moment. Het was namelijk de eerste reactie van Cohen op de verkiezingsuitslag.
Geplaatst:

Dan zal ik die toespraak wel gemist hebben. Ik blijf erbij dat het meeste wat ik op RTL4 zag later was dan op NL1, en ik heb de hele tijd gezapt tussen NL1 en RTL4.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Cohen en Wilders begonnen vrijwel tegelijk met hun speech, en dan moet je kiezen. Bij RTL4 was op dat moment dus nog gewoon reclame te zien.

Het gebeurde inderdaad om en om. Bij NED1 was soms iets eerder te zien en dan weer bij RTL4

Al met al vond ik de uitzending van de NOS beter, en dat zeg ik niet vaak. Maar RTL4 was niet echt bezig was met de daadwerkelijke uitslagen. Bovendien NOS ging door tot het einde en RTL had geen zin meer. Het publiek begon daar waarschijnlijk onrustig te worden.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Ik vond de uitzending op Nederland 1 ook beter. Grote nadeel van RTL4 vond ik de tafelgasten die elkaar continu aan het onderbreken waren en steeds door elkaar gingen praten. Ik had daar inmiddels na de afgelopen 2 weken schoon genoeg van.

Geplaatst:

ik heb eigenlijk alleen NL1 gezien, steeds als ik dacht laar ik eens kijken naar RTL4 kwam ik in de reclame terecht dus zapte ik maar terug.

En het debat, je kon bijna de irritatie van de mensen in beeld aflezen dat er geen politici kwamen (op één na) en het dus niet kon doorgaan. Dat vond ik wel even genieten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen