Ga naar inhoud

[DM800HD] Beeld "bevriest" bij het schakelen tussen kanalen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds 2 weken 'n DM800HD (Enigma2, Gemini5)en kijk naar Hotbird 13, Astra 19.2 en Astra 23.5 Bij het schakelen (zappen) tussen kanalen bevriest het beeld voor 1 à 2 seconden, maar vervolgens kan ik de gekozen zender dan wel bekijken. Ook bij het schakelen tussen fta-zenders gebeurt dit. M.a.w. het maakt niet uit of het schakelen plaatsvindt van de ene naar de andere satelliet of zelfs op één transponder. Ik heb me suf gezocht naar de oorzaak van het probleem en ook de diseqc vervangen ( nu EMP-Centauri); zonder resultaat. De Dreambox aangesloten bij een kennis en daar deed het probleem zich niet voor!?

Kan het aan de dvi-hdmi verbinding naar, of zelfs aan, de tv liggen (Samsung 37B650)? Ik heb de DM800 ook al via scart-aansluiting geprobeerd: geen verbetering. Advies is zeer welkom.

Geplaatst:

heb je het ook al geprobeerd zonder DiSEqC Switch

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik heb helaas geen andere tv om te testen. Het geluid loopt overigens wel gewoon door. Zonder diseqc is er ook geen verbetering. Bij de vorige (sd) receiver helemaal geen problemen.

Kan a.s. zondag een andere dm800 lenen en hier aansluiten, ben benieuwd.

Geplaatst:

dit lees ik toch goed

Ik heb me suf gezocht naar de oorzaak van het probleem en ook de diseqc vervangen ( nu EMP-Centauri); zonder resultaat. De Dreambox aangesloten bij een kennis en daar deed het probleem zich niet voor!?

gr eagle

Geplaatst:

wat van lnb's heb jij er op ,dit vraag ik even wand bij je kennis is het wel goed

misschien zit daar het probleem

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: rainerzufal
Ik heb helaas geen andere tv om te testen. Het geluid loopt overigens wel gewoon door. Zonder diseqc is er ook geen verbetering. Bij de vorige (sd) receiver helemaal geen problemen.
Kan a.s. zondag een andere dm800 lenen en hier aansluiten, ben benieuwd.

Als het geluid gewoon doorloopt denk ik toch dat het in je tv zit hoor;)

Geplaatst:

Andere dm800hd geprobeerd (die box was CCam2.3.1; geen seca3-kaart,wel cs). Problemen iets minder m.n. bij de duitse fta-zenders nauwelijks nog zichtbaar. Beide dm800 afwisselend aangesloten op mijn pc-monitor (samsung T240). Zelfde resultaat; mijn dm800 bevriest telkens weer voor enkele seconden.

Lnb's van Satcon en Inverto Black Ultra. Zou het aan het uitlezen van de seca3-kaart kunnen liggen (ik gebruik Scam 3.59).

Geplaatst:

Dreambox aangesloten bij een kennis en daar deed het probleem zich niet voor

als het aan het uitlezen van de seca3-kaart van jou zou liggen kon het ook niet goed zijn bij je kennis

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen