hoost Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Op schijf C staat Win XP; op Schijf D staat Win 7. Bij het opstarten is Win 7 volledig bereikbaar maar Win xp blijft zwart. Boot.ini al vervangen in Win XP\System 32; hoewel dat bij het opstarten wordt aangegeven maar dat heeft geen effect Opstarten vanaf de CD rom wordt door Win 7 geblokkeerd. Wie kan me helpen ? Groetjes HOOST Hilversum
Psychosammie Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Hoe heb je het gedaan? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast ozzo Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Om normaal gesproken een goeie dualboot te creëren moet je eerst XP installeren en daarna Win7. De DUALBOOT die dan verschijnt zal gewoon werken. Andersom werkt het simpelweg niet. Heb je het op deze manier gedaan ?
hoost Geplaatst: 11 juni 2010 Auteur Geplaatst: 11 juni 2010 Ja, Ozzo, zo had ik het ook gedaan en dat werkte perfect maar nu krijg ik i.p.v. Win XP een zwart scherm met de mededeling dat hal.dll beschadigd is en dat dát bestand opnieuw geïnstalleerd moet worden. Dus heb ik hal.dll vanuit mijn laptop (ook voorzien van Win 7 en Win XP) overgepompt naar de -verstoorde- desktop maar dat helpt ook niet. Het opnieuw installeren van Win XP wordt door Win 7 tegen gehouden. Wat kan ik doen zonder de hele zaak te moeten wissen en vervolgens alles opnieuw te moeten installeren????
winwiz Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 Origineel bericht van: hoost Ja, Ozzo, zo had ik het ook gedaan en dat werkte perfect maar nu krijg ik i.p.v. Win XP een zwart scherm met de mededeling dat hal.dll beschadigd is en dat dát bestand opnieuw geïnstalleerd moet worden. Dus heb ik hal.dll vanuit mijn laptop (ook voorzien van Win 7 en Win XP) overgepompt naar de -verstoorde- desktop maar dat helpt ook niet. Het opnieuw installeren van Win XP wordt door Win 7 tegen gehouden. Wat kan ik doen zonder de hele zaak te moeten wissen en vervolgens alles opnieuw te moeten installeren???? Je kunt xp opnieuw installeren maar daana werkt Win7 niet meer. Dit is te herstellen door daarna de Win7 dvd er weer in te stoppen en daar een opstart reparatie uit te voeren. Dit kun je nu even testen hoe dat in elkaar steekt..... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 Ik heb al vele malen gewaarschuwd voor gammele dual boot systemen. Hoe je dit moet oplossen weet ik niet maar misschien is dit een alternatief voor je? VMLite Of beter (lees zekerder) VMWare. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
satencom Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 TIP: Werkt een vermelding in het opstartmenu niet meer, dan kan deze handmatig uit het bestand BOOT.INI worden verwijderd. De niet meer werkende opstartpaden kunnen echter ook worden verwijderd met behulp van MSCONFIG, tabblad BOOT.INI knop Alle opstartpaden controleren. Beschadigde bootsector Start Windows niet meer op dan is de bootsector mogelijk beschadigd. Onder Windows XP kan de bootsector worden hersteld door op te starten vanaf de Windows XP-CD en met de optie Herstellen ® de herstelconsole op te starten. Kies het nummer van de gewenste Windows-installatie en geef het wachtwoord (bevestig met de ENTER-toets wanneer er geen wachtwoord is ingesteld). In de herstelconsole kan vervolgens met het commando FIXBOOT (ga akkoord met de J-toets) het opstartproces worden hersteld. Met het commando FIXMBR wordt het Master Bootrecord (MBR) hersteld. Het commando HELP toont informatie over de verschillende commando’s en met het commando EXIT wordt de herstelconsole verlaten. Missing HAL.DLL Ook de bij het opstarten getoonde mededeling MISSING HAL.DLL is een veelvoorkomend probleem. Deze melding doet vermoeden dat het bestand HAL.DLL ontbreekt, maar dat is zelden het geval. Dit probleem kan (eveneens in de herstelconsole) worden opgelost: herstel de opstartconfiguratie zoals deze is vastgelegd in de BOOT.INI met de volgende reeks commando’s: ATTRIB C:\BOOT.INI -a -h -r -s DEL C:\BOOT.INI BOOTCFG /rebuild FIXBOOT Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Bertusk Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Misschien is dit prog iets voor jouw werkt bij mij ook prima... EasyBCD 1.7.2 En het is nog gratis ook! Mijn besturing is windows 7 & windows XP. M.v.g. Bertus 4 Lnb's 2x Strong 8000/8100 8000 Complete TVV Merlin seca2 by interpol 8100 Merlin ready by Interpol no seca
Poetsdoekje Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Op de website staat vermeld dat EasyBCD alleen geschikt is tot Windows Vista en geen W7 ??!! En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Hellum Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 volgens mij hoort dat niet uit te maken, Ubuntu 7.10 pakt windows 7 in grub ook gewoon als vista en werkt verder gewoon goed. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Gast Kimble Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Na de hinderlijke gele balk in IE, ben ik inmiddels bezig om als is W7 of Vista geinstalleerd er toch andere besturingssystemen op te zetten. Dit kunnen dan oa zijn Linux Distibuties, XP home-pro 32-64 sp 1,2,3 Vista 32-64, W7 32-64, Me, Win95, Win98, Win98SE etc etc
Con Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Origineel bericht van: Kimble Na de hinderlijke gele balk in IE, ben ik inmiddels bezig om als is W7 of Vista geinstalleerd er toch andere besturingssystemen op te zetten. Dit kunnen dan oa zijn Linux Distibuties, XP home-pro 32-64 sp 1,2,3 Vista 32-64, W7 32-64, Me, Win95, Win98, Win98SE etc etc Ik wacht in spanning af, heb behoefte naast W7 XP te installeren. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Kimble Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Mag al meer in de tussentijd dan wat tot nu toe terug te vinden was in de vele opensource, nerd-sites en fora's. Nu de BOOT in bedwang zien te krijgen. Hier zal het uiteindelijk om hangen. "Grappige" is dat als ik in de BIOS een USB boot doe en ik maak 2 sticks (1 maal W7 met verwijzing W7 op de HD, en 1 maal XP-Pro32 SP2 met verwijzing XP op de HD) het wel gaat. Aanpassing in BOOT.INI wil nog niet lukken. Stoeien lekker door.
hoost Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Geplaatst: 14 juni 2010 Heb dank voor jullie adviezen; er heeft geen enkele manier een oplossing gegeven dus heb ik zowel XP als ook & maar opnieuw geïnstalleerd. Groetjues Hoost
Gast Kimble Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 "Probleem" moet toch aangepakt kunnen worden. Bizar dat je geen 2e OS mag installeren. Zelfs WinXP of Vista niet. Dat zou je wel verwachten van MS. Zoeken gewoon door.....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen