Pirahna Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Hallo dreamers, Op dit moment speel ik met de gedachte om mijn harddisk (500 GB extern 3.5" ) te vervangen door een grotere omdat hij bijna vol is. Er staan heel wat opnamen op die ik wil backuppen naar een grotere HD en die grotere hd dan aan de DM800 hangen. Hoe doe ik dat zo veilig en snel mogenlijk? Wie geeft advies? met vriendelijke groet, Pirahna learning all the time Dm7000 / Dm800 Visosat Bi-sat Hotbird Astra1,2 en 3 NSLU2 320GB software:Pli Iolite(7000) Pli-open_DM800 Plasma: Panasonic TH-42PZ80E
Dolf Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Kort geleden heb ik mijn 300 GB hdd vervangen voor een 2TB schijf. Ik heb een USB schijf aan de Dreambox gehangen en toen de box opgestart, geformatteerd, en met telnet een copieer opdracht gegeven (dan copieerd de box lokaal, zonder data over het netwerk) even een nachtje laten draaien en klaar. Nieuwe schijf er in en dan terug copieren. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
robbedoeske Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Hij is extern?,volgens mij kan je er dan gewoon een 2e bijprikken,je hebt immers 2 usb poorten.
Pirahna Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Geplaatst: 10 juni 2010 Origineel bericht van: robbedoeske Hij is extern?, Ja, Hij is extern via (e)sata. Als ik er een bijplaats (op USB) kan ik toch geen HD opnamen maken?!? of zie ik dat verkeerd? learning all the time Dm7000 / Dm800 Visosat Bi-sat Hotbird Astra1,2 en 3 NSLU2 320GB software:Pli Iolite(7000) Pli-open_DM800 Plasma: Panasonic TH-42PZ80E
Gast MiLo Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 Ik heb gisteren nog HD opnames zitten maken op een USB stick...
robbedoeske Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 Origineel bericht van: Pirahna Origineel bericht van: robbedoeske Hij is extern?, Ja, Hij is extern via (e)sata. Als ik er een bijplaats (op USB) kan ik toch geen HD opnamen maken?!? of zie ik dat verkeerd? Geen probleem hoor;)
Pirahna Geplaatst: 13 juni 2010 Auteur Geplaatst: 13 juni 2010 Origineel bericht van: Dolf Kort geleden heb ik mijn 300 GB hdd vervangen voor een 2TB schijf. Ik heb een USB schijf aan de Dreambox gehangen en toen de box opgestart, geformatteerd, en met telnet een copieer opdracht gegeven (dan copieerd de box lokaal, zonder data over het netwerk) even een nachtje laten draaien en klaar. Nieuwe schijf er in en dan terug copieren. Dreamers, Nu heb ik een nw HDD (1,5TB) aan de dm 800 gehangen (sata) en geformatteeerd. hij is nu klaar voor opnamen en timeshiften. voorlopig dus weer genoeg ruimte. De vorige HDD (0,5 TB) was Sata aangesloten en nu USB. Als alles is gecopieerd koppel ik hem weer af. Hoe ga ik nu een commando volgens telnet geven? Ik dacht via dcc e2 (dreamcontrolcentre enigma2) Hoe luid dan het commando en kan ik dan de pc direct na het geven van het commando uitschakelen? Kan ik ook bestanden FTPen zonder netwerk gebruik? met vriendelijke groet, Pirahna learning all the time Dm7000 / Dm800 Visosat Bi-sat Hotbird Astra1,2 en 3 NSLU2 320GB software:Pli Iolite(7000) Pli-open_DM800 Plasma: Panasonic TH-42PZ80E
vGnp Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Origineel bericht van: Pirahna Kan ik ook bestanden FTPen zonder netwerk gebruik? Als je in de FTP client links en rechts de oude respectievelijk de nieuwe locatie opent, dan zou dat gewoon moeten werken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen