Ga naar inhoud


WK2010 voor de SD kijkers: beeld ARD beter dan NL1


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

@ Drs. IJzerbout, even een vraagje tussendoor over de Duitse uitzendrechten. Ik zag dat zowel de ARD als RTL wedstijden uitzend.

Weet jij hoe dat regereld is ?

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hier op NED1 HD 1080I prachtig beeld met een bitrate van +- 12000

op de ARD HD 720P iets minder prachtig beeld als met ned1hd met een bitrate van +- 7000

en ned1 is niet om aan te zien als je ned1 hd hebt gezien

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@ Drs. IJzerbout, even een vraagje tussendoor over de Duitse uitzendrechten. Ik zag dat zowel de ARD als RTL wedstijden uitzend.
Weet jij hoe dat regereld is ?

Het fijne weet ik er niet van, alleen dat de wedstrijden uitgezonden worden ARD, ZDF en RTL. Ik denk dat alle 3 netten een bepaald allotment hebben gekocht.
Er zullen nooit wedstrijden op 2 of 3 netten tergelijkertijd worden uitgezonden. Ik denk dat de FIFA een "gezonde" mix van publieke en commerciele Berichterstattung aangestreefd heeft voor de Duitse markt.
maar hoe het precies geregeld is weet ik niet.
Het zou ook kunnen zijn dat als Duitsland er vroegtijdig uitvliegt, RTL zich van de verdere uitzendrechten kan ontrekken en naar ARD en ZDF overgaat.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
Ik denk dat alle 3 netten een bepaald allotment hebben gekocht.

 

Zal wel een regeling onderling zijn: na de groepsfaze ligt er nog niks vast wie wat gaat uitzenden. (gevonden op een voetbalsite, maar is er nu blijkbaar terug af)

 

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet zo moeilijk te verklaren, de afgelopen jaren gebeurde dat in Nederland namelijk ook. Tijdens de groepsfase zond de NOS (die de primaire rechten had) de interessante wedstrijden uit en RTL7 (die secundaire rechten van de NOS kocht) zond de overige wedstrijden uit.

 

Wat betreft de beeldkwaliteit in SD heb ik op de kabel juist het tegenovergestelde. Nederland 1 is erg goed en de ARD niet meer dan matig. Zoiets ligt dus gewoon aan de bandbreedte en niet aan de magische vingers van de Duitse tv-übermensch.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat betreft de beeldkwaliteit in SD heb ik op de kabel juist het tegenovergestelde. Nederland 1 is erg goed en de ARD niet meer dan matig.

Dat geloof ik onmiddelijk, maar dit is een board dat in hoofdzaak satelliet gerelateerde zaken afhandelt.
Wat de kabel betreft interesseert me niet want ik heb geen kabel. Gelukkig maar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Dat geloof ik onmiddelijk, maar dit is een board dat in hoofdzaak satelliet gerelateerde zaken afhandelt.
Wat de kabel betreft interesseert me niet want ik heb geen kabel. Gelukkig maar.


Ik deel deze observatie echter om aan te geven dat het niet zo is dat bij de NOS per definitie prutsers zitten. Dat is namelijk niet zo alleen moeten er soms andere keuzes gemaakt worden omdat het geld er niet is. Denk aan het deels uitzenden van de Olympische Spelen in SD en het niet kunnen betalen van een eigen transponder op satelliet voor hogere kwaliteit.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
per definitie prutsers zitten

Dat hoor je mij toch niet zeggen?

Maar ik hou mijn mond nu verder dicht want ik ben ook al in deze thread voor "eikel" uitgescholden.
Iets wat ik zeker niet appricieer en niet op zit te wachten.

Als het niveau zo ver moet dalen. Dan hoeft het voor mij niet meer.

Het was mijn bedoeling uitsluitend een tip te geven voor SD satellietkijkers die een betere WK kwaliteit zouden willen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

IJzerbout, ik kan je alleen maar gelijk geven. Das erste geeft zelfs in SD een prachtig beeld, al moet ik zeggen dat het op SVT SD nog net ietsje beter was. Beide HD kanalen waren heel erg goed! Prachtig beeld.

NL1 (in HD heb ik ze niet) was hier ook matig vond ik. Ik hoor overigens liever Zweeds of Duits commentaar dan NL's wink Heb voor de gein overigens een afrikaanstalige radiozender die de wedstrijd uitzond, aangezet bij de beelden...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind Das Erste HD super. Gisteren op mijn werk weer mensen, 'ja is maar semi hd he'. Ik zei 'vanwege die 720? Is normaal HD hoor, gewoon een keuze'. Ah ok, wist ik niet. als antwoord.

 

interessant hoe mensen een super beeld vinden en toch dan jammeren omdat iemand ze heeft wijsgemaakt dat het geen HD is.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@ Drs. IJzerbout, even een vraagje tussendoor over de Duitse uitzendrechten. Ik zag dat zowel de ARD als RTL wedstijden uitzend.
Weet jij hoe dat regereld is ?

Ik las net het volgende in mijn lijfblad: Medien Bulletin 06/2010

Citaat:
Het is de FIFA gelukt de uitzendrechten aan de Europese TV zenders te verkopen voor één miljard €uro, het dubbele in vergelijking tot de voetbal WK in 2006. Geschatte 180 miljoen €uro voor 55 van de 64 wedstrijden zouden de ARD/ZDF uitgegeven hebben. RTL bezorgde voor zich 9 wedstrijden in sublicentie van toendertijd Premiere. De kosten hiervoor zijn niet bekend.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de FIFA gelukt de uitzendrechten aan de Europese TV zenders te verkopen voor één miljard €uro, het dubbele in vergelijking tot de voetbal WK in 2006. Geschatte 180 miljoen €uro voor 55 van de 64 wedstrijden zouden de ARD/ZDF uitgegeven hebben. RTL bezorgde voor zich 9 wedstrijden in sublicentie van toendertijd Premiere. De kosten hiervoor zijn niet bekend.

 

 

1 miljard ik dacht dat het crisis was en dat is nog incl vuvuzela s ook.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat wordt de rest van het jaar weer herhalingen kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...