satencom Geplaatst: 28 juni 2010 Geplaatst: 28 juni 2010 maak even een foto misschien is er toch wat dat in de weg staat Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
satencom Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 van je schotel hoe hij staat en als hij wel goed vrij uit zicht heeft Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
sattos Geplaatst: 17 september 2011 Auteur Geplaatst: 17 september 2011 sorry voor late reactie, dect telefoon heeft degelijk wel invloed op bijv op ned 1,2 en 3,als ik dect telefoon verplaatst blokt het niet meer(paar cm van ontvanger), bijv. op badr,aljazeera englisch heb ik een geblokte beeld, signaal 80% acg 79% ber loopt van 0 t/m 1000, heb met lnb iets verhoogd (skew)maar het helpt niet,nu rest nog dat ik de bekabeling ga bekijken
iemand Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 plaats gelijk even een nieuwe 22KHZ elco in je apparaat gr. Erik
Loui (K) Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Origineel bericht van: iemand plaats gelijk even een nieuwe 22KHZ elco in je apparaat ?????? waar koop je die dan????
iemand Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Zie http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/2018061/DM7020_Geen_LOCK_door_slechte_ tja die kop je bij een electronicazaak, kost nog geen Euro Of je komt hier even langs en ik zet je er 1-tje in ;-)) gr. Erik
metropar Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 22 khz elko s koop je echt niet in een electronica zaak ! puur omdat ze niet bestaan wel 22khz xtallen . de waarde van elko s worden meestal uitgedrukt in UF je bedoeld waarschijnlijk de elko van de 22khz schakeling maar dat heeft hier denk ik geen zin om deze te vernieuwen omdat dat niet de oorzaak van het probleem is gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
M_Z Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Origineel bericht van: Duitstalig forum Der Kondensator C6003 22µF/25V direkt neben dem LNBP 21 IC hatte einen Kurzschluss. Dadurch wurden die 22kHz für das Umschalten auf das Highband abgeschaltet! Ich habe den C getauscht und die Box funktioniert wieder einwandfrei. Vertaald: De condensator C6003 22µF/25V direct naast het LNBP 21 IC maakte kortsluiting. Daardoor werd het 22Khz signaal voor het omschakelen naar de hoge band uitgeschakeld! Ik heb de Condensator omgewisseld en de Box werkt weer zonder problemen. M_Z
metropar Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 als ik het topic van t.s. goed heb gelezen had hij geen enkel probleem met de schakeling tussen de hoge en lage band maar enkel wat nl zenders die onregelmatig blok vorming geven nog niet eens constant en zeker niet alle dus mijns inziens geen 22khz probleem dus wat mij betreft onnodig om in de box te gaan rommelen. maar een ontvangst probleem of dect tel. dect telefoon is inmiddels al geconstateerd door t.s. nu nog schotel kabels en connetoren goed nakijken en dan zal het wel over zijn denk ik gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Peter F Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Zou het probleem bij mij ook zo kunnen zijn ? Mijn situatie, Even Schetsen. DM 7020 altijd beneden gehad, werkte op zich goed, nergens storing op de nederlandse zenders , behalve op wat duitse transponders (ontvangst 90 + en toch hoop BER) . KOP astra 19 + 13 hotbird Verhuist naar andere schotel met kop op 19 en 23 (staat nu op de slaapkamer, probleem is nu verhuist dat de storing zich nu op de transponder oa van SBS Net 5 en BVN zit. Ontvangst 93 % BER van 20k+ Dreambox 500 aangesloten perfect beeld. Nu heb ik dit geintje al een keer eerder gehad met mijn DM 5620 (daar had ik nergens geen beeld meer alleen storing , daarbij maakte de voeding een fluitend geluid, 2 elco's in de voeding vervangen en probleem opgelost. Vooor dat ik de soldeerbout op dit apparaat los laat zou ik graag willen weten of ik nog iets kan testen zodat ik zeker weet dat het aan die elco ligt zoals hier in dit topic beschreven.
Gast Bats Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Een LNB van 6 jaar en ouder begint met deze BER-kuren.
Peter F Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Dat zou dit voor mij dan niet op gang denk ik. Ik heb zo'canal digitaal duo kop met 19 en 23 graden Snap dan alleen niet waarom de 500 het wel goed doet...
Gast Bats Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Ja, die zal 2 jaar oud zijn, maar toch kan het stuk. Met de transponderscan deed in de freguentie 3 MhZ hoger en het was dan beter.
Peter F Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Gesoldeeerd en mijn probleem opgelost. Alleen was dat niet het euvel, heb zitten slapen , heb een nieuwe zenderlijst ingeladen voor 19 en 23, maar dat was eer een uit 2008, en daarom had ik daar storing want de zneders zijn verhuist maargoed alles werkt, en heb hem ieder geval primitief vervangen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen