Gast thedreamboxman Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 beste mensen, Ik heb een dm7020 maar nu ook een dm500 en ik wil op beiden satelliet kunnen kijken. nu kun je met een tv kabel gewoon een 2 way splitter gebruiken, heb je ook zoiets voor de satelliet ?
robbedoeske Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Nee kan niet,je zit met polarisatie enz,je kan evt wel doorlussen.
vGnp Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Origineel bericht van: thedreamboxman Ik heb een dm7020 maar nu ook een dm500 en ik wil op beiden satelliet kunnen kijken Vertel eens iets meer over je opstelling. 1 of meerdere LNBs? DuoLNB? Wat voor schotel? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
dorus43 Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Origineel bericht van: thedreamboxman beste mensen, kun je met een tv kabel gewoon een 2 way splitter gebruiken, heb je ook zoiets voor de satelliet ? Ja dit bestaat en het gaat ik heb het in het verleden gedaan, maar beter is zoals robbedoeske schreef doorlussen daar je slechts op een transponder kunt kijken is dit niet een groot voordeel ( behalve voor TVVlaanderen waar de meeste echte vlaamse zenders op 1 transponder zitten. Beter is zoals je wellicht weet een twin lnb en 2 kabels. vriendelijke groet Dorus Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam ) ( Vu+Zero) (OpenPli 7.3) (Oscam )
satencom Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 je zou een twin lnb kunnen nemen en een antenne kabel er bij treken dat is de beste optie je zou het ook zo kunnen doen maar dat heeft zijn beperkingen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast thedreamboxman Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Ok dat is een duidelijk antwoord. In principe kan ik gewoon een extra coaxkabel gewoon tussen de 2 dreamboxen maken zoals hierboven op de tekening. ter info; ik heb een triax schoteltje, met een dubbele kop. ik ben trouwens wel bezig om 3 kopen er bij te plaatsen met een switch er tussen.
Gast janvanmorgen Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Origineel bericht van: dorus43 Ja dit bestaat en het gaat ik heb het in het verleden gedaan, maar beter is zoals robbedoeske schreef doorlussen daar je slechts op een transponder kunt kijken is dit niet een groot voordeel ( behalve voor TVVlaanderen waar de meeste echte vlaamse zenders op 1 transponder zitten. Beter is zoals je wellicht weet een twin lnb en 2 kabels. Onjuist: je wordt beperkt tot het kijken van dezelfde polarisatie waarbij de horizontale altijd dominant is op de verticale (vanwege de hogere spanning).
Neptunus Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Er zijn altijd beperkingen, dus ik zou een twin lnb kopen en een extra kabel leggen, ben je van al het gedonder af. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Wifi Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Zoals janvanmorgen het zegt is het juiste antwoord. Het satelliet signaal heeft met 2 soorten signaal te maken, namelijk: - Horizontaal - Vertikaal Als je de kabel van je enkele lnb doorlust dan kan je op dat moment alleen dezelfde kanalen bekijken als de andere box op dat moment ook kan, dus kijkt box 1 horizontaal dan kan box twee ook alleen horizontaal kijken en andersom. Het hangt een beetje van de transponder af waarop je kijkt of dit veel of weinig zenders zijn. Voor jouw opstelling heb je lnb's nodig met 2 uitgangen en twee coax kabels, hiermee kan je dan op allebei de ontvangers onafhankelijk van elkaar horizontaal en verticaal kijken.
Littlesat Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Niet alleen Horizontaal en Vertikaal (14V/18V), maar ook nog eens Hoge band en Lage band...(22 KHz aan/uit) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Wifi Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Ga dat een beginner maar eens duidelijk uitleggen
Gast janvanmorgen Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Origineel bericht van: Littlesat Niet alleen Horizontaal en Vertikaal (14V/18V), maar ook nog eens Hoge band en Lage band...(22 KHz aan/uit) Die ook en de bijbehorende Diseqc-ruzie (waar in dit onderwerp meende ik geen sprake van is).
mobieltje Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Origineel bericht van: thedreamboxman ik heb een triax schoteltje, met een dubbele kop. ik ben trouwens wel bezig om 3 kopen er bij te plaatsen met een switch er tussen. Wat versta jij onder een dubbele kop? Waarschijnlijk bedoel je twee koppen op 1 schotel. Als je het goed wil doen heb je zoals eerder gepost 1 of meerdere twin LNB´s nodig. (iedere LNB heeft twee uitgangen) Bij gebruik van drie of vier twin lnb,s heb je ook 2x een 4/1 Diseqc switch nodig. (Twee kabels naar de ontvangers, voor iedere ontvanger 1 kabel) Het doorlussen met een kabeltje tussen twee tuners werkt ook perfect, zorg er dan wel voor dat er maar 1 tegelijk aanstaat, tuner 1 aan en tuner twee uit of andersom. Grts.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen