Original Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Tongeren, 4 juni 2010. De advocaat van het duitse Premiere nu SKY, vordert volgens hln.be ruim 2.2 miljoen euro van een Nederlander wegens het verkopen van lege smartcards aan duitse en oostenrijkse klanten. L.S verkocht via zijn website www.secucard.be de gebruikelijke smartcards die ook in Nederland te verkrijgen waren. Later meer over deze uiterst merkwaardige zaak.
mapi Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 waar is de link naar het artikel ?.. kan niets vinden Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Original Geplaatst: 12 juni 2010 Auteur Geplaatst: 12 juni 2010 Ik kan hem op hln.be ook niet meer vinden maar heb een vriend die hem uitgeprint heeft, het verhaal klopt wel, ik zal het bericht hier posten als ik het heb. Op 18 juni wordt de zaak blijkbaar in Belgie voortgezet.
Bigfoot Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 s.v.p. hier geen privegegevens of afkortingen van namen posten, of toespelingen daarop maken. In het kader daarvan heb ik 2 posts verwijderd.
mapi Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 ok, excuus Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Original Geplaatst: 13 juni 2010 Auteur Geplaatst: 13 juni 2010 Hier is ie, de originele tekst uit "het laatste nieuws" Tongeren Enorme schadevergoeding geeist van malafide verkopers De advocaat van de duitse betaalzender << Premiere Fernsehen GmbH&Co >> eist 2.225.000 euro schadevergoeding van twee mannen die ervan beticht worden vanuit Limburg, bijna 8000 "smartcards" aan de man gebracht te hebben in Duitsland en Oostenrijk. Met die kaarten kunnen betaalzenders ontvangen worden. Volgens de advocaat verkochten de twee, via internet, de kaarten aan prijzen varierend tussen 45 en 85 euro per stuk, terwijl een jaarabonnement op de betaalzender algauw 280 euro kost. Uitstel Het openbaar ministerie volgde die redenering en vorderde 2 jaar cel en boete van 11.000 euro voor de vermeende hoofdverdachte L.S., 30 maanden en dezelfde boete voor de gewezen cafébaas A.M. Eerst leek het proces af te steven op een uitstel. Een opgeroepen tolk mocht immers beschikken omdat één van de diverse betichten zich liet vertegenwoordigendoor een duitse raadsman. << Kan mij pleidooi niet getolkt worden >>, vroeg de advocaat die geen Nederlands kent. << Wij voorzien tolken voor betichten maar niet voor advocaten >>, reageerde de rechter. De pleidooien volgen op 18 juni. (JEK)
Tonskidutch Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 ik vraag me wel af hoe een persoon 8000 smartcards kan registreren bij Premiere GMBH nu Sky Germany? en dat men dan na zoveel tijd daar pas op komt dat er iets niet pluis is. maar ja er zijn al gekkere dingen gebeurd. ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Beheerder Michel Geplaatst: 14 juni 2010 Beheerder Geplaatst: 14 juni 2010 Deze zaak speelt al heel erg lang. Het gaat hier om de beruchte Cerebro cards, vergelijkbaar met die andere commerciele piratenkaart, de Opus. Premiere/Sky vind (eigenlijk best wel terecht) dat die kaarten met als enig doel, het gratis naar betaal TV van premiere kijken, met woekerwinsten zijn verkocht. Uiteraard vinden de handelaren dat zij alleen lege kaarten hebben verkocht en ik denk dat een rechter niet anders kan dan hen gelijk te geven. Er ontbreekt hier namelijk vrijwel alle vorm van bewijs. De Duitse rechter besliste eerder al dat de (lege) Opus kaart legaal is en aangezien die beide kaarten vrijwel identiek zijn... Ik heb de dagvaarding en de verdediging gelezen dus ik kan wel een beetje oordeel vellen Deze zaak gaat wel voor de Belgische rechter en dan kan het alle kanten op. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast aart44 Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch ik vraag me wel af hoe een persoon 8000 smartcards kan registreren bij Premiere GMBH nu Sky Germany? Tonski, vermoedelijk is er van registreren geen sprake dacht dat het om de zogenaamde "Celebro card" ging. Oeps ik zie dat Michel me een minuut voor is.
Tonskidutch Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 ja dat besef ik nu ook... piratenkaarten zijn nimmer geregistreerd als het goed is (tbv koper zijn gegevens) zelfs niet bij de verkoper anders hebben ze dat klanten-bestand ook nog (worden de cerobro kopers al zenuwachtig? ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Sverige Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Ach... het wordt nu eindelijk tijd dat ieder die dit wil zich legaal kan abonneren op zenders uit andere europese landen... Dan is voor veel mensen de 'noodzaak' om tot illegale middeelen te grijpen gewoon verdwenen. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
pearlpeter Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Legaal abonneren, zal nooit gebeuren. Dan gaan de rechten en de uitzendkosten ook omhoog, als een provider een film of serie aanschaft. En die kosten worden dan zo hoog, dat het niet meer te betalen is voor de abonnees. De duitsers vertalen trouwens niet voor niets alles in het duits. En dat is echt niet, omdat ze geen ondertiteling kunnen lezen, maar zo worden de programma's alleen voor een selektief aantal mensen bereikbaar. Ach en dat wij nu toevallig ook duits kunnen verstaan, is dan mooi meegenomen. En wat die lege kaartjes betreft, daar is niets illegaals aan. Want die kunnen voor meer doeleindes gebruikt worden, zoals bv elektronische herkenning, en ook gewoon om je elektronis huisdeur slot mee open te maken, of je pc mee te beveiligen.
Frissie Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Kosten worden hoog gemaakt (gehouden) door de filmmaatschappijen. Probleem is dat ze te veel willen verdienen (maffia bende). Wat je hierdoor krijgt is dat men de kaart anders probeert te bemachtigen, sharen, kopiëren etc etc. Toch raar dat je in een "vrij" europa op tv gebied geen vrijheid van goederen en diensten hebt ....
Jan Ambers Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Een betaalzender is uitsluitend via betaalkaarten te ontvangen... Verrekening van het auteursrecht kan dan toch gemakkelijk gebeuren op basis van het aantal verkochte kaarten? Dit is een onweerlegbaar bewijs? Waarom al die herrie? Dan had PéWé zich beter in Lichtenstein gevestigd, en kaarten los verkocht met een jaarabo... Dan moest het alleen maar voor grondgebied Lichtenstein auteursrecht betalen?????
Original Geplaatst: 16 juni 2010 Auteur Geplaatst: 16 juni 2010 Origineel bericht van: pearlpeter En wat die lege kaartjes betreft, daar is niets illegaals aan. Want die kunnen voor meer doeleindes gebruikt worden, zoals bv elektronische herkenning, en ook gewoon om je elektronis huisdeur slot mee open te maken, of je pc mee te beveiligen. Ik zie dat ook zo dat er niets illegaal aan die kaartjes is en die klacht belachelijk is. Premiere speelt dit veel te hoog en erger nog ze komen net zoals in Duitsland aan met een statement van atmel en proberen dit statement te onderbouwen door tegen de rechtbank te liegen en te beweren dat zij zelf door atmel beleverd worden en zelfs de kaarten voor hun abonnees programmeren enz enz. Omdat de rechtbank van deze materie vrij weinig verstand van heeft en dat liegen in Duitsland niemand heeft gemerkt, hebben ze daar de éne of de andere dealer dus wel veroordeeld tot zelfs 8 maanden gevangenisstraf.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen