Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Selfsat HH90 in combinatie HD21D2

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is met deze combinatie alles 100% werkend te krijgen. Wij hebben momenteel de HH90 ingesteld zoals de handleiding aangaf (wij zitten op 51.19)dus de motor op 51 graden gezet op 0 uitrichten en USALS instellen in de ontvanger, de schotel zelf wordt gezegd op 51.19 instellen op 40.5. Hierna zijn wij naar de 19.2E gegaan daarna weer naar 0 om te kijken of het systeem goed draaide, hierna verder met uitrichten op 5E, helaas zelfs na enkele keren proberen af te stellen geen resultaat zelfs een klein beetje uitslag op de ontvanger.

Nu vragen ik me af of de Selfsat HD21D2 wel geschikt is om te gebruiken op een rotor. DE HD21D2 is naar mijn inziens gemaakt voor twee satellieten te ontvangen hierdoor ligt de LNB's dus niet zoals een enkelvoudige schotel.

Kunnen jullie mij vertellen of de HD21D2 geschikt is om draaibaar te maken of dat we een andere oplossing nodig hebben.

• 2 weken later...

Geplaatst:

We are Borg ; werkt het al uw combinatie HH90 in combinatie HD21D2?

Ik ben ook aan het kijken om de selfsat HH90 motor te kopen met een plat satpaneel .

Bij de aankoop van de HH90 staat telkens motor voor H10D/H10D2 paneel en nergens vermelding voor andere paneelen .

Ik had ook gedacht een Selfsat HD21D2 te kopen bij de HH90 (beter paneel naar mijn gedacht) .

Maar zal nu toch nog wachten tot ik meer info vind .

Er zijn ook H 30 2 Twin paneelen te koop , werken deze met de HH90 ????

Geplaatst:
Origineel bericht van: We are Borg
Selfsat HH90 in combinatie HD21D2

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is met deze combinatie alles 100% werkend te krijgen. Wij hebben momenteel de HH90 ingesteld zoals de handleiding aangaf (wij zitten op 51.19)dus de motor op 51 graden gezet op 0 uitrichten en USALS instellen in de ontvanger, de schotel zelf wordt gezegd op 51.19 instellen op 40.5. Hierna zijn wij naar de 19.2E gegaan daarna weer naar 0 om te kijken of het systeem goed draaide, hierna verder met uitrichten op 5E, helaas zelfs na enkele keren proberen af te stellen geen resultaat zelfs een klein beetje uitslag op de ontvanger.

Nu vragen ik me af of de Selfsat HD21D2 wel geschikt is om te gebruiken op een rotor. DE HD21D2 is naar mijn inziens gemaakt voor twee satellieten te ontvangen hierdoor ligt de LNB's dus niet zoals een enkelvoudige schotel.

Kunnen jullie mij vertellen of de HD21D2 geschikt is om draaibaar te maken of dat we een andere oplossing nodig hebben.

De D2 heeft 2 uitgangen, dat wil dus niet zeggen dat het 2 LNB's onboard heeft maar 2 uitgangen voor 2 receivers vanuit 1 LNB.
Die hh90 rotor werkt er in ieder geval op.
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Heb de H21d4 met een HH90 al misschien een jaar werkend, mankeer niets aan. Lees probleemloos stuk of zeven satellieten in.

Weet niet meer precies wat ik gedaan heb. Ik heb 'm op de eerste sateliet links van het zuiden uitgericht, toen die gevonden was laten berekenen en alles krijg je binnen. Geloof ik. Succes.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik heb de H21D ook werken in combinatie met de Selfsat HH90 rotor En dat werkt perfect. Alle belangrijke satellieten kan ik probleemloos ontvangen. Het heeft wel even wat moeite gekost, de moeite zat 'm niet in het installeren maar in de aanschaf. Het lijkt erop dat de HH90 rotor van Selfsat uit de collectie gaat, ik heb 'm uiteindelijk maar in Duitsland gekocht (lang leve het internet ;-)).

Ik zal er binnenkort eens wat foto's van uploaden. Eerst moet ik de kabels nog even netjes wegwerken

• 1 maand later...
Geplaatst:

Welke satellieten ontvang je precies ?

Indien mogelijk, laat eens enkele foto's zien aub .

Zelf heb ik een Ôas gekocht. Hierop ontvang ik slechts Astra 19,2° en Hotbird. Astra 2 + 3 of andere satellieten lukt mij helemaal niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen