Ga naar inhoud


[Strong] Nieuwe Sattracker versie [8000]


interpol

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Smurf
bovendien kun je met een 8000 altijd beter zelf scannen,
zenders veranderen enz.


Bedoel je dat je met de srt8000 via het menu de kanalen moet laten opzoeken.
Of bedoel je via de + B 4(channel edit) of/en 5(transponders edit) de kanalen invoeren.

Origineel bericht van: Smurf
Heb je ook genoeg en goed signaal op alle zenders?


Op Ned 1,2 en 3 en de Duitse FTA's heb ik redelijk goed signaal.

Laat ik het zo stellen de kwaliteit van het signaal is niet super maar op de srt4355 kan ik alle gewenste zender in goede kwaliteit ontvangen. (Misschien is de kabel te lang ruim 15m).

In heb ondertussen de satelliet instellingen op toneburst gezet i.p.v. disecq.
Het schoteltje is nu weg en heb balletje in de display ook, maar de zenders RTVNoord en BBC1 op resp astra3 en astra2 geven nog steeds geen beeld.

Moet ik de "Dish orientation" instellingen hier invoeren om een goed beeld te krijgen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

laat je ontvanger de transponders eens scannen waar de desbetreffende missende zenders moeten zijn.

Als hij dan nieuwe zenders kan vinden, komen ze achteraan de lijst.

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem via menu 5.5 D+ (deco) laten scannen. Er komen inderdaad diverse programma's bij. Even afwachting dus, gaat vrij langzaam.

 

Het scheelt al een stuk dat je geen pincode hoeft in te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Smurf
Als hij dan nieuwe zenders kan vinden, komen ze achteraan de lijst.


Tja heel veel zenders ingeladen. De oude kanalenlijst is gewist en de nieuwe lijst bestaat uit meer dan 1400 zenders maar allemaal Astra1 want er zit geen regionale zender of BBC1 tussen van de andere twee satellieten.

Volgens mij moet er nog iets aangepast worden in menu 7 dish orientation. Maar wat weet ik niet?

Ik zal nog eens een custum tuning doen op de gewenste satelliet. Misschien bedoel je dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij dish orientation moet je Astra 3 en Astra 2 op ACTIVATED: YES zetten en de goede Diseqc waarden invullen (welke poort en welke soort Diseqc 1.0/1.2 Toneburst), en dan moet je alle satellieten APART scannen, gebeurt niet allemaal tegelijk.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerard,

 

Ik heb de instellingen ondertussen meerdere keren anders ingesteld. Helaas tot nu toe zonder resultaat. De zenders van Astra 1 kan ik nu wel goed ontvangen. Blijf bezig met combinaties van de instellingen.

Jammer genoeg duurt het inladen van de zenders lang.

Heb je ook een manier om alle zenders in één keer te deleten middels het menu?

 

Zodra ik weer wat resultaat heb bereikt laat ik het weten en hoe de instelling dan zijn.

 

Groet'n Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je wel met edstrong op je pc doen, gewoon alles selecteren en verwijderen of een firmware plaatsen zonder kanalenlijst.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Johannes stuurt me het één en ander aan bestandjes. Dat wacht ik nu eerst maar even af.

 

Ik geef het voor nu eerst op. Ik heb alle instelling veranderd en maar ik krijg geen kanalen van astra2 en astra3 binnen. Overige satellieten verwijdert, maar ook geen succes. Na een standby stand zitten ze er weer in. Kun je weer van voren af aan starten.

 

Ik weet het niet meer. Het is alsof je zonder rijbewijs door Parijs moet rijden. Ik weet te weinig van de keuze opties en de gevolgen van het menu 7 van de TVV_Merlin_seca2_by_interpol. Zonder handboek of ervaring een motor reviseren lukt ook niet.

 

Groet'n Rob.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond nog een complete sattracker voor de 8000 met een kanalenlijst voor 19 en 23

de regionalen en SBS zenders zullen het niet meer doen, die zijn gewijzigd dit jaar

 

bestand komt van stronger

 

moest hem ff dubbel inpakken

 

Johannes

 

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Strong men,

In mijn gepatchte SRT 8000 (op de camping) heb ik normaal een groen Canal dig kaartje, dat werkt redelijk goed. Nu wilde ik m'n nieuwere Oranje card (met uitgebreider pakket)van thuis meenemen om te gebruiken. Echter de Strong kan deze, ik denk SECA 3, niet lezen. Is er een patch waarmee dit wel zou moeten kunnen?

 

grtz H-O

 

 

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

John,

 

Begrijp ik ff niet, Ik heb die sattracker V4 uit de post van Interpol 13/6'10 er toen in gezet. Jouw complete 8000 (12/08'11) heb ik uitgepakt (2x, dacht dat dat alleen zenderlijst was ?

Zit daar ook firmware bij in ?

Werk normaal altijd met een Humax, Strong "laden" kan ik alleen stap voor stap met de handleiding er naast.

 

Thnx in @vans

 

 

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een paar keer wat proberen lukte het inderdaad met Seca 3.

Echter ik wil ook graag Radio 1,2 Nederland kunnen ontvangen en die werken helaas niet.

Op internet de nieuwe Freq's etc. opgezocht en die met EdStrong er in gezet. Helaas het blijft "stil" op die zenders.

Een ander fenomeen is de Klok van de Strong. Bij eerste keer aan staat die op 00:00 uur. Via 't menu kan ik wel met uren schuiven maar hij pikt van de zenders niet de juiste tijd op, snap ik niet. Moet 'm zeker 's nachts een keer om 24:00 inschakelen.

 

Iemand een idee hoe ik de NL Radio zenders te horen kan krijgen via de Strong ?

 

grtz. H-o

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...