JohnO Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Mijn DB 7000 wil soms traag reageren met opnames weergeven Na veel films wissen en opnemen kan ik mij voorstellen dat defragmentatie nodig is. Hoe doe ik dat ( zonder opnames kwijt te raken) Is er een plugin voor ? Ik kon geen interne opdracht vinden behalve format.....en das niet de bedoeling! Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Cobus R Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Volgens mij is dat in linux juist niet nodig omdat deze het al gefragmenteerd opslaat (wat ik eens gelezen heb) De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
vGnp Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Origineel bericht van: JohnO Na veel films wissen en opnemen kan ik mij voorstellen dat defragmentatie nodig is Alleen MS filesystems hebben defrag nodig. Linkje vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
vGnp Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Origineel bericht van: Cobus R Volgens mij is dat in linux juist niet nodig omdat deze het al gefragmenteerd opslaat (wat ik eens gelezen heb) Juist niet gefragmenteerd dus... vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast MiLo Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Origineel bericht van: vGnp Alleen MS filesystems hebben defrag nodig. Geen enkel systeem heeft (nog) een defrag nodig. Is meer een soort zoethoudertje een goed gevoel te geven, heb je het gevoel dat je PC een soort kleine beurt heeft gehad. Een echt meetbaar effect is er eigenlijk niet, het is zuiver theoretisch met de systemen van de laatste decennia. Windows met NTFS versie 5 is niet echt meer te vergelijken met FAT zoals dat op floppies stond. Ook unix filesystems (zoals ext2 wat de dreambox gebruikt) fragmenteren hoor. Alleen daar wordt het gewoon afgedaan met een schouderophalen. En terecht.
vGnp Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Origineel bericht van: MiLo Geen enkel systeem heeft (nog) een defrag nodig Ik lees toch duidelijk het volgende op linuxquestions.org: Citaat: The method that Windows uses to decide where to place a new file in a file system ignores the problem of fragmentation entirely and produces a high degree of fragmentation as a matter of course. So Windows has a defragmentation in place program which a Windows user must use to keep his file system from becoming so fragmented that the computer becomes unusable Edit: Een snelle op Google translate gebaseerde vertaling: Citaat: De methode die Windows gebruikt om te beslissen waar een nieuw bestand in een bestand systeem geplaatst moet worden negeert het probleem van fragmentatie geheel en produceert een hoge mate van fragmentatie. Zo heeft Windows een defragmentatie-programma aan boord die een Windows-gebruiker moet gebruiken om te voorkomen dat de computer onbruikbaar wordt vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast MiLo Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Dat gaat dan over Windows 95 ofzo. Origineel bericht van: vGnp Ik lees toch duidelijk het volgende op linuxquestions.org En linuxquestions.org lijkt me ook de aangewezen site om betrouwbare en objectieve informatie te krijgen over de Windows kernel en filesystem.
JohnO Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 tis me inderdaad geheel onduidelijk. Dus ext3 zoals de db 7000 gebruikt is niet te / hoeft niet te worden gedefragmenteerd. Betekent direct dat het gestotter op sommige momenten een andere oorzaak heeft. Wellicht pli open unstable van 3-06-2010? Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
iemand Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Mogelijk een zwakke voeding. Is je HD aangesloten op eigen voeding of op het MainBoard. Heb je in dat geval wel een Y-kabel met elco op de 12 volt gebruikt ? gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen