Gast SatGestoord Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Hoi, Ik heb een 110cm schotel(offset) waarop ik nu nog alleen de Hotbird 13 op heb zitten. Nu wil ik weten wat de mogelijkheden zijn om dit uit te breiden. Het grote probleem is op dit moment. Hoe kan ik Badr 4 26E en Astra 2 28,2E + Eurobird 1 28.5E met 2 LNB's ontvangen. Deze 2 satellieten liggen iets verder dan 2 graden van elkaar af. Stel dat ik voor een bepaald systeem de Astra 19E in het midden moet hebben om genoeg graden voor zowel links als rechts te hebben, dan is dat geen probleem. De schotel die ik nu heb moet ik behouden. Voor Badr 4 hoop ik genoeg cm te hebben om deze te ontvangen. Iemand ervaringen mee.. Dus 3 vragen. *Welk systeem komt in aanmerking voor dit type schotel? *Welke LNB's heb ik nodig die OOK in de regen werken en die op deze minimale afstand(2.2 graden) kunnen worden gebruikt? *Het 110cm offset genoeg is om te ontvangen? Woon in Arnhem. Alvast bedankt
Drs. IJzerbout Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Dat zal niet gaan lukken. Bij een schotel van deze grootte liggen de posities voor 26° oost en 28,2° oost té dicht bij elkaar. De LNC´s zitten elkaar dan mechanisch in de weg. 28,2° en 28,5° kun je met één en dezelfde LNC ontvangen. Als ik jouw probleem zou moeten oplossen, dan nam ik een aparte schotel voor 28,2° oost en de rest met schelende LNC´s op de grote schotel waarbij 26° oost in het midden van het brandpunt omdat die satelliet het zwakst is. 28,2° oost ontvang je al met een 44cm schoteltje dus dat is misschien nog wel ergens te plaatsen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Gast SatGestoord Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Is het niet mogelijk om met die multiconnect van inverto dit voor elkaar te krijgen??
satencom Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 de grote van de schotel zal wel lukken voor de Badr 4 26E deze satellieten Astra 2 28,2E + Eurobird 1 28.5E kunnen er niet naast te dicht op mekaar of je maakt hem draaibaar met motor of een schotel er bij voor de 28,2 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast SatGestoord Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 wat is het minimum aantal graden om een andere sateliet te ontvangen.. welke lnb komt daarvoor in aanmerking.
satencom Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 dat zal in de buurt van 4 graden zijn maar dan met alps lnb's als je nagaat dat de 19.2en de 23.5 een verschil hebben 4.3 en dat die nagenoeg tegen al kaar aan zitten dan weet je hoe veel ruimte er tussen zit Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast SatGestoord Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Ik begrijp dat de alps op dit gebied een goede lnb is. In combinatie met die 4 ALPS LNB's voor de 13E, 19.2E, 23E en 28E. Ik wil dat het in alle weersomstandigheden werkt. Hoe groot moet minimaal deze schotel zijn? Welke kun je mij adviseren?
Gast Kimble Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Origineel bericht van: SatGestoord Ik begrijp dat de alps op dit gebied een goede lnb is. In combinatie met die 4 ALPS LNB's voor de 13E, 19.2E, 23E en 28E. Ik wil dat het in alle weersomstandigheden werkt. Hoe groot moet minimaal deze schotel zijn? Welke kun je mij adviseren? Een Triax 88 cm is voldoende en ook mijn ervaring. Voor de sneeuw zou je als extra nog kunnen overwegen een kap over de LNB's te zetten. Dat laatste moet ik nog doen en zal eveneens de hitte v/d zon een beetje weg houden en de regen.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Citaat: Ik wil dat het in alle weersomstandigheden werkt. Letterlijk genomen zal dat nooit gaan. Bij een wolkenbreuk, zwaar onweer met hagel en donderslag gaat ook een grote schotel bijvoorbeeld bij de kabelprovider of zelfs de satelliet uplink in de knieen. Ik vind persoonlijk 88 cm voor een multifeed aan de kleine kant. Dus wil je een goede slechtweer reserve en als je er de plaats en portemonnee voor hebt, dan neem een stap groter. Ik zou dan voor een Visio Big BiSat gaan. Die is voor multifeed geoptimaliseerd. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
satencom Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 als je alles goed af stelt zal je met triax 110 bijna nooit geen problemen krijgen alleen bij onweer zware regen buien maar dat gebeurt niet zo vaak Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
edbe Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Citaat: Ik wil dat het in alle weersomstandigheden werkt. Letterlijk genomen zal dat nooit gaan. Bij een wolkenbreuk, zwaar onweer met hagel en donderslag gaat ook een grote schotel bijvoorbeeld bij de kabelprovider of zelfs de satelliet uplink in de knieen. Ik vind persoonlijk 88 cm voor een multifeed aan de kleine kant. Dus wil je een goede slechtweer reserve en als je er de plaats en portemonnee voor hebt, dan neem een stap groter.Ik zou dan voor een Visio Big BiSat gaan. Die is voor multifeed geoptimaliseerd. met deze schotel (Visio Big BiSat ) zul je geen Badr4 kunnen ontvangen, ik zou voor de Badr4 de 110cm schotel nemen en daarnaast een schotel van 60 of groter voor 13 oost en 28 oost....... 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
SimplySam Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Hi SatGestoord, Ik zie deze topic nu pas. Misschien kom ik dan te laat met deze reactie, hopelijk heb je er wat aan: Ik heb ook zoals jij een triax 110. Deze staat op 7W gericht (Nilesat) Om 13E / 19.2E / 23.5E / 26E / 28.2E te ontvangen gebruik ik een Wavefrontier T90 op een tegelvoet van 80x120 cm Van de 5 (standaard met de T90 meegeleverde) LNB houders heb ik 3 versmald zodat de LNB's voor 23.5E / 26E / 28.2E naast elkaar kunnen passen. Voor meer details zie deze topic: Link Succes! Vu+ Duo HD, VTI-Image Samsung EcoGreen 1.5 TB Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E) Triax 110 (7°W)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen