Ga naar inhoud


settings en instellingen bewaren


Gust

Aanbevolen berichten

Hi

 

Telkens als er nieuwe image geladen wordt

zijn settings en instellingen verdwenen

Is er een mogelijkheid om deze te bewaren(saven)

zodat het opnieuw instellen eenvoudiger wordt

en indien ja hoe doe je dat

 

alvast bedankt

 

gust

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


er bestaat een plugin als : backup

je gaat die afhalen en installeren.

je kan de je instellingen backupen op je HDD of op usb (niet netwerk,want dat vind hij niet terug tijdens installatie)

 

zodra je een nieuwe soft erop zet via flash zal hij die backup terug vinden en deze terug zetten.

 

bij OpenPli werkt dit alvast perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

effe een tip

let op met de backup maken

maak die op een separate usb stick (die je op de achterzijde vd receiver in een van de slots plaatst)

de usb slot achter het frontklepje is bedoeld voor de usb met flashdata ('t usb-image)

 

doe je dat zo als hier beschreven is er geen probleem

 

voorts is het backuppen naar pc middels DCC en dreamboxedit ook een degelijke optie (ondanks dat SatMann daar voor waarschuwd ivm netwerk instellingen)

dat doe ik namelijk altijd

en het kost me maximaal 20 minuten als ik langzaam ben maar dan heb ik ook alles weer volledig werkend met herstart stb

(cam + settings + mount + bootlogo + hosts)

waarbij ik altijd tegelijk even het standaard "leeg" paswoord opnieuw instel

hoe vaker je het doet hoe sneller en makkelijker de routine wordt > oefening baart kunst

 

middels het VTI panel gaat het natuurlijk nog makkelijker maar ik weet graag welke en wat ik zelf wil terugzetten.

 

ciao

Shuck Dub

R.L. Burnside

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het eigenlijk kwaad als je twee verschillende back-up applicaties gebruikt?

Ik heb namelijk autobackup en NFI back-up erop staan.

 

Zou dit bijvoorbeeld een conflict kunnen geven?

 

En weet er toevallig iemand of NFI back up automatisch de laatste back up gebruikt? Ik heb hem namelijk net nog eens laten lopen, en ik zie dat er dan twee back ups in de back up map komen te staan (met verschillende datum)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nfi backup is een backup van je komplete image en kun je gebruiken om opnieuw te flashen, je kunt dan zelf kiezen welke datum je terug wilt zetten.

 

Autobackup maakt een backup van je settings/instellingen en wordt automatisch ingelezen nadat je een image geflasht hebt, bij Openpli, bij andere images weet ik niet of die dat hebben en hoe dat werkt.

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
nfi backup is een backup van je komplete image en kun je gebruiken om opnieuw te flashen, je kunt dan zelf kiezen welke datum je terug wilt zetten.

Autobackup maakt een backup van je settings/instellingen en wordt automatisch ingelezen nadat je een image geflasht hebt, bij Openpli, bij andere images weet ik niet of die dat hebben en hoe dat werkt.


weer wat geleerd smile
bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: hanskedrie
Kan het eigenlijk kwaad als je twee verschillende back-up applicaties gebruikt?
Ik heb namelijk autobackup en NFI back-up erop staan.

Zou dit bijvoorbeeld een conflict kunnen geven?

En weet er toevallig iemand of NFI back up automatisch de laatste back up gebruikt? Ik heb hem namelijk net nog eens laten lopen, en ik zie dat er dan twee back ups in de back up map komen te staan (met verschillende datum)



Persoonlijk zou ik die NFI back-up niet gebruiken, dit levert geen betrouwbare backup's op. Ik zou VuPlus NFi-BackUp gebruiken, deze maakt backups die je rechtstreeks op een USB stick kan zetten om opnieuw te flashen.
De plugin moet wel even handmatig geïnstalleerd worden.
Deze applicatie maakt een map aan op de HDD met de naam vuplus, daarin staat weer een map met de naam duo met daarin 3 bestanden, de gehele map vuplus met inhoud moet je kopiëren naar een usb-stick.

De autobackup plugin werkt goed als je helemaal nieuw flasht, dus een gehele nieuwe image. Autoback zet dan automatisch al je instellingen terug.
Als je dan ook nog een bestand autoinstall maakt met daarin een lijstje van al je plugins die je zelf moet downloaden/activeren dan gaat het helemaal geheel automatisch het opnieuw opbouwen van een nieuwe image.
Hoe e.e.a. werkt kan je HIER lezen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...