mr_rolin Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Is het mogelijk om de ci interface in de DM-8000 echt uit en in te schakelen middels een script? Dit in verband met de meldingen, die de ci module geeft als er een kaart inzit en ook tegelijkertijd een emu (CCcam) wordt gebruikt. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
metoo Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 menu/instellingen/systeem/ aanpassen daar zit een instelling "verberg CI meldingen", tenminste bij Openpli ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
mr_rolin Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Geplaatst: 14 juni 2010 Hi Metoo, Ik draai hier met een DreamElite image en weet eerlijk gezegd niet of die mogelijkheid bestaat. Ik denk, dat het toch mogelijk moet zijn de ci sloten aan te sturen middels een script, maar helaas weet ik nog niet hoe. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
aux99 Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Waarom niet de kaart direct in een kaart-slot steken?
Tech Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Inderdaad, waarom een CI gebruiken als je ook al CCcam gebruikt. Standaard werken beide kaartsloten dus kan je die voor je kaart gebruiken. Pli Core Member
mr_rolin Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 Hi Tech, Daar is een simpel antwoord op, omdat beide sloten al bezet zijn. Een optie om de melding uit te zetten heb ik in DreamElite niet kunnen vinden. De cam-module blokkeert het signaal waarvoor geen autorisatie is en CCcam komt er daarna niet meer aan te pas. Alle scripts om van emu te wisselen zetten een eerdere emu wel uit, maar met de ci interface doen ze niets. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Littlesat Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 De smartgo op een USB slot zal een oplossing zijn. CCcam kan geen kaarten lezen "door" een CI slot. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
mr_rolin Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 Hi Littlesat, Inderdaad, een externe kaartlezer zou ook een oplossing zijn, maar ja een cd-module heb ik liggen en een kaartlezer niet. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Gast MiLo Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Of gebruik de kaartlezer van de 800 erbij, dat kan CCcam ook...
mr_rolin Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 Hi MiLo, Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar daar zit ook al een CD kaartje in en hij moet natuurlijk ook aanstaan . Mijn CD kaartjes hebben helaas (financieel technisch) niet allebei dezelfde mogelijkheden. Maar ik begrijp, dat jij ook niet zo even een, twee, drie een mogelijkheid ziet om de ci-interfaces uit te schakelen. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen