Ga naar inhoud

[DM7000] geen goedbeeld op vlaamse zenders NGC, animal OK na een tijd, met dm 7000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dreambox 7000 met PLI software deze heeft jaren goed gewerkt met de kaart van TVvlaanderen. Maar de laatste tijd is er slechte ontvangst (blokken en daarna niks meer) op sommige zenders van tv vlaanderen. Dit doet zich voor op de vlaamse zenders één, canvas, vtm, 2Be... niet op NGC, animal planet, discovery. Het probleem doet zich heel intermiterend voor. Kan soms een ganse avond goed blijven. Als het probleem zich voor doet moet je het toestel uitschakelen en 10 talen minuten wachten.

Ik heb al geprobeerd met de laatste soft van PLI erin te laden. Is daarna 14 goed geweest. Maar het toestel krijgt het terug.

De schotel staat perfekt gericht. heb namelijk nog een andere ontvanger op zelfde schotel en die werkt goed.

Ik weet me geen raad meer.

Geplaatst:

Misschien eens in een ander forum proberen aangezien dit niks te maken heeft met Tv Vlaanderen? Het dreambox forum zou een goed begin zijn aangezien je zelf aangeeft dat je schotel goed staat uitgericht.

Geplaatst:

Bekend probleem met DM7000 en/of PLI.

Als je eens manueel de zender gaat scannen en de frequentie eens met 5 MHz gaat verhogen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bats
Bekend probleem met DM7000 en/of PLI.
Als je eens manueel de zender gaat scannen en de frequentie eens met 5 MHz gaat verhogen?

hoezo bekend?
waarom meld jeje probleem dan niet bij de makers...?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

PLI is prima icm de 7000, gebruik ik zelf al vele jaren probleemloos.

Het kan zijn dat je tuner de geest aan het geven is, deze waren, zeker bij de eerste serie's 7000 niet van absolute topkwaliteit....

Of je schotel staat niet zo goed uitgericht als jij denkt.

Zal absoluut niet aan PLI liggen.

Ron

Geplaatst:

Laat eens weten, yellow, of het wat resultaat oplevert.

En wat er nog meer in/aan de DM7000 hangt en kunnen we vergelijken wat er brak, versleten of non-compatibel is.

Geplaatst:

controleer maar eens je schotel afstelling en je kabels en connectoren daar zal het probleem wel zitten maar niet in pli

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Yellow, het is wel de bedoeling dat je een stommiteit toegeeft en de bomen hebt zien groeien?

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.