Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Leden,

Ik heb een multytenne met 4lnb gekocht en die ben ik nu proberen aan de praat te krijgen op mijn inverto 7000. Voorlopig heb ik ook nog een schotel met 1 lnb uitgericht op Astra1 die het netjes doet.

Ik heb voor het ophangen en het instellen het hele Internet afgezocht en alle raad netjes iedere keer proberen op te volgen. Ik krijg volgens mij de schotel ook goed uitgericht met een simpele satfinder. Nu doet zich het volgende voor: Op de vier te kiezen satellieten die ik wil gaan bekijken met de multytenne krijg ik in mijn antenne menu op de inverto wel signaalsterkte te zien (van 40 tot 60% afhankelijk van de gekozen satelliet) maar nergens signaalkwaliteit, nul, nix noppes.

Ik heb zoals ik al eerder schreef de schotel volgens de richtlijnen gemonteerd (waterpas) en de kabel is 15 lang. Ik heb verschillende frequenties uitgeprobeerd en ook de rest van de mogelijke instellingen de revue laten passeren.

Als ik mijn schotel met 1 lnb aansluit op tuner 1 heb ik keurig ontvangst van astra1 en als ik de multytenne aansluit op tuner 2 dan voeg ik niets toe want deze geeft signaalkwaliteit 0 aan. OOk als ik de multytenne alleen aansluit dan ook heb ik geen beeld.

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?

Groeten,

Jeroen

• Beheerder
Geplaatst:

Citaat:
Jérômenz waarschuwt dat je even moet kijken naar het bericht met als titel:

'Multytenne 4lnb instellen op inverto'

De reden voor deze waarschuwing is:

Ik wil dit topic graag verwijderen. Met een betere satfinder is het uiteindelijk gelukt. Groeten, Jeroen

Beste Jeroen,

Zo werkt dat op een forum niet.

Je kunt gewoon als reactie op dit bericht melden dat het gelukt is en hoe je dat gedaan hebt.

Misschien hebben andere leden dan ook nog wat aan die informatie.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen