Ga naar inhoud


[Elite HD] hoe verhoud deze zich t.ov. een dreambox


cardwizard

Aanbevolen berichten

Hey allemaal

 

ik ben een tijdje niet meer met satelliet bezig geweest , maar wil van de week weer een kleine opstelling maken

 

heb nu een schotel met astra 1 en 3 lnb van canal digitaal

 

daar wou ik een dreambox 500hd of 800hd bij gaan kopen

 

Maar nu zie ik die azbox ontvangers , kan en mag ik dat vergelijken met een dreambox of komt dit niet in de buurt ?

(stabiliteit,zap snelheid etc.)

 

graag jullie ongezouten mening hier over

 

Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

stabiliteit zeer zeker wel(in mijn ogen)zapsnelheid niet(elite is langzamer)Maar toch ben ik zeer tevreden over de azbox elite hd.Zeer mooi beeld en geluid.Leuke futures zoals webbrowser en youtube player..en nog meer,maar dat gebruik ik niet.

Display zeer duidelijk af te lezen.

cccam fuctioneerd prima,zonder hiks of freezes.

 

maar er zullen ongetwijfelt nu dreambox gebruikers zijn,die zeggen dat de dreambox beter is.

 

succes met je keuze.

Mocht je voor de 500 HD willen gaan,zou ik toch eerst het forum lezen...die komt er bij mij echt niet in..teveel dode doosjes

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok fijn om te weten , hier moet toch ook software op net als een dreambox ? (pli,enigma?)

 

zijn het stille decoders of met fan ?

 

ps , ben ook nog aan het twijfelen welke ik ga kopen , elite , premium of ultra , zit weinig verschil in toch ?

Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou er zit nogal een verschil tussen de dreambox en de AZbox.

Dus deze kun je in zijn geheel niet vergelijken.

de enigste gelijkenis is, dat het beide linux boxen zijn.

 

Maar de azbox heeft zijn eigen firmware, en de dreambox heeft firmware die door diverse mensen wordt gemaakt.

 

Maar ook ik als dreambox bezitter van het eerste uur ben overstag gegaan voor de AZbox.

Mede ook door de prijs/kwaliteids verschil van de AZbox.

 

Je hebt voor een leuke prijs een goede HD ontvanger, waarbij de firmware steeds beter wordt.

 

Maar er zit wel verschil in de diverse Azboxen.

De elite en de premium, zijn combi ontvangers.

En de premium + is een twin tuner ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wellicht het belangrijkste verschil: Met de Azbox (Elite of Premium[+]) kan je 99% van je multimedia bestanden probleemloos afspelen. Ongeacht of het nu een 720p of 1080p MKV bestand is, met of zonder DTS (inclusief downmixing via HDMI), MPEG2, VIDEO_TS folder, ISO's, DivX, XviD, MP3, OGG; het maakt allemaal niks uit.

 

De Dreambox (500HD, 800HD of 8000HD) is gewoon niet te vergelijken met de Azbox. Aan de ene kant omdat de Dreambox puur een (DVB-S2) ontvanger is en toevallig multimedia afspeel mogelijkheden heeft. De Azbox is primair een multimedia NMT dat ook nog eens DVB-streams kan laten zien en dit merk je aan de software. Maar dit neemt niet weg dat de Azbox gewoon een goede ontvanger is en ook nog eens is voorzien van goede support van de maker. De softwareupdates komen met grote regelmaat uit en je ziet ook gewoon verbetering.

 

IMHO is de Azbox echt een goed alternatief voor de Dreambox, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouden. Maar hou rekening met de gedachte dat het zappen iets trager gaat, het duidelijk geen Enigma[2] ontvanger is (dus software-technisch gezien zou je het in eerste instantie als onlogisch en traag kunnen ervaren) en dat je niet alle softcams en plugins van de Dreambox tot je beschikking hebt.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

 

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Kijk met te vredenheid met mijn Azbox op een interne server zonder freezes. TV gedeelte is gewoon stabiel. Multimedia kan nog wel een en ander aan verbeterd worden maar de Azbox speelt bijna alles af. Waar die moeite mee heeft is home made files.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Azbox aanrader? Er is nog altijd geen cccam die gebruik kan maken van de linux dvb apis. Enige wat er is zijn een azbox client die kan connecteren op een cccam server en een vertaalprogramma die de azbox crypto api's kan omzetten naar dvb apis waardoor je cccam kan draaien. Geen enkele van beide oplossing durf ik supersnel en stabiel te noemen. Als multimediabox is de azbox heel goed, maar als satellietontvanger suckt die enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door middel van MultiCAS heb je een perfecte CCcam client. En met de dvbapi plugin is het mogelijk om een native CCcam instance te draaien.

 

Overigens zegt de (volgens jou aanwezige) onmogelijkheid van CCcam niks over de kwaliteiten als satellietontvanger. Ik ben er enorm tevreden over, mits je rekening houdt met dat het geen Enigma2 draait en trager zapt dan een Dreambox. Maar aan de andere kant, hij zapt sneller dan een UPC Box wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lithion

 

draai hier al twee mnd,zobder onderbreking,met cccam 2.14 en dat werkt grandioos,dus als je niet weet,waar je over praat...mondje.

er is ook bij de azbox vooruitgang,en als sat ontvanger,doet ie gewoon wat hij moet doen..beeld en geluid geven..

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...