Ga naar inhoud


[Elite HD] hoe verhoud deze zich t.ov. een dreambox


cardwizard

Aanbevolen berichten

Aan al degenen die insinueren dat ik geen azbox heb of ken. Ja, ik heb een premium HD staan. De topicstarter vroeg een eerlijke mening en geen bashen op mekaar zijn mening. Multicas is nog altijd iets door azbox (officieus) ontwikkeld en via reverse engineering kunnen ze connectie maken naar een cccam server. Heb dit maanden gebruikt en bij sommige zenders bleef het beeld soms gewoon zwart of freezes. Bij CCCam is een prio file tegenwoordig van minder belang, maar bij multicas moet je die wel gebruiken als je nog een beetje zapsnelheid wil.

 

Heb deze box gekocht meer dan een jaar geleden. Er werd beloofd dat er multituner ondersteuning ging komen in een volgende softwarerelease. Probleem kon niet opgelost worden in software en er moest nieuwe hardware komen: premium hd+. Software ging stabiel zijn tegen juni 2009 (alles wat 0.9 is, is nog steeds beta, 1.0 zou stable versie zijn). Software ging opensource komen. Bij iedere softwarefix wordt er veel gefixt en evenveel terug kapot gemaakt. Als besluit van deze box kwam het er dus snel op neer dat er veel loze beloftes waren, en dat ze lang niet allemaal ingelost zullen worden. Uit pure frustratie maar een VU box gekocht en de azbox gebruik ik enkel nog als mediaplayer, waar hij, zoals eerder al gezegd wel goed in is.

 

En neen, ik wil niet persé enigma op een azbox, maar ik vind dat ze als linux ontvanger gebruik moeten maken van officiële linux apis en er niet zelf gaan ontwikkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Brombeer
Origineel bericht van: sevensheaven
muis stil..de elite in iedergeval


Ja en ook de premium + heeft tegenwoordig een fan die niet meer te horen is geweldig dus .
Azbox =zeker een aanrader!!

Moi Brombeer. smile


Ow?? Je maakt me heel nieuwsgierig! De premium+ die ik hier heb staan produceert toch stevig wat geluid.

Verder zijn de azbox-en top boxen. Software is wellicht nog niet helemaal af, maar zeker super stabiel en snel genoeg. Het zappen daarentegen mag inderdaad nog wat sneller, maar ook daar zit iedere keer weer een beetje verbetering in. Het SD en HD beeld is top, en bijna elk media formaat speelt probleemloos.
De noodzaak voor cccam is trouwend echt flauwekul, er is een voortreffelijke multicas cccam client, die werkt als een speer, en ook stabiel is. Ook hier komen met grote regelmaat updates van uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Aan al degenen die insinueren dat ik geen azbox heb of ken. Ja, ik heb een premium HD staan. De topicstarter vroeg een eerlijke mening en geen bashen op mekaar zijn mening. Multicas is nog altijd iets door azbox (officieus) ontwikkeld en via reverse engineering kunnen ze connectie maken naar een cccam server. Heb dit maanden gebruikt en bij sommige zenders bleef het beeld soms gewoon zwart of freezes. Bij CCCam is een prio file tegenwoordig van minder belang, maar bij multicas moet je die wel gebruiken als je nog een beetje zapsnelheid wil.


Ik heb zelf geen PRIO file in gebruik en bij mij gaat het zappen gewoon snel, sowieso sneller dan mijn MCE7 oplossing ivm DVBLink TVSource. Ook ervaar ik geen freezes of andere rare zaken icm CCcam 2.1.1.

Citaat:

Heb deze box gekocht meer dan een jaar geleden. Er werd beloofd dat er multituner ondersteuning ging komen in een volgende softwarerelease. Probleem kon niet opgelost worden in software en er moest nieuwe hardware komen: premium hd+. Software ging stabiel zijn tegen juni 2009 (alles wat 0.9 is, is nog steeds beta, 1.0 zou stable versie zijn). Software ging opensource komen. Bij iedere softwarefix wordt er veel gefixt en evenveel terug kapot gemaakt. Als besluit van deze box kwam het er dus snel op neer dat er veel loze beloftes waren, en dat ze lang niet allemaal ingelost zullen worden. Uit pure frustratie maar een VU box gekocht en de azbox gebruik ik enkel nog als mediaplayer, waar hij, zoals eerder al gezegd wel goed in is.


Maar kan je me nu nog echt het probleem aangeven met de Azbox? Wat kan hij niet wat de VU+ wel kan? Even afgezien van een Twintuner, want er is wel ondersteuning voor multituner. Alleen niet voor een dubbele DVB-S2 vanwege een hardware design-flaw. Wat ze overigens wel goed hebben opgelost voor de personen die hun Azbox hebben aangeschaft, toen expliciet werd aangegeven dat het zou gaan om een twintuner oplossing.

Citaat:

En neen, ik wil niet persé enigma op een azbox, maar ik vind dat ze als linux ontvanger gebruik moeten maken van officiële linux apis en er niet zelf gaan ontwikkelen.


Ja, ze hebben beloofd om hun sources uit te brengen. Maar volgens mij was het probleem dat de chipset leverancier dit niet toestond. Overigens, iemand is druk bezig met Enigma2 voor de Azbox (de maker van Mbox).

Mvg,

Niels Wagenaar

PS: Even een sidenote, ik hou dit topic even in de gaten. Ik vind het geen probleem om te discussieren over de slechte en goede eigenschappen van de Azbox, zolang men komt met concrete voorbeelden. Hou het netjes, anders ben ik genoodzaakt om dit topic teluisten. En dat zou zonde zijn wink

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het werkt nu allemaal goed dus pas de firmware nu even niet aan ,eerst even spelen

 

heb alleen het volgende opgemerkt

 

bij bv RTL7 HD krijg ik balken aan de zijkant dus 4:3 beeld , schakel ik over naar de "gewone" RTL 7 dan word het beeld wel gevuld

 

is daar iets aan te doen ?

Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is aleen als de uitzending in 4:3 wordt uitgezonden.Op de sd kanalen,wordt het dan vervormt.

Dit heb je bv ook op rtl4 HD bij as the world turns.

 

kan je niks aan doen,of je tv zoomen of zo,maar dan vervorm je alleen.zoals nu bij dat maffe programma met die sukkels haha auww Je zal zien,dat het bij het volgende programma weer goed is..bij de phaffs

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is makkelijk op te lossen, stel op je azbox je beeldscherm in op pillar box in plaats van full screen.

Dan heb je bij SD 4:3 uitzendingen ook netjes normaal beeld.

 

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Brombeer

Azbox sucks ???


Nou.....ehhh... sick
Bij mij gaat de Azbox iedere avond spanningsloos (via shutdown). Als ik hem weer aan zet dan loopt de software altijd na 20-30 minuten vast (Freeze..? beeld weg of vast/geluid weg/reageert niet op afstandbediening behalve de uit knop na een halve minuut) . Hij is dan niet meer te bedienen maar gelukkig reboot hij dan wel automatisch als ik hem via de afstandbediening probeer uit te zetten. Daarna is het over en loopt hij niet meer vast.

Tijdens hevige regen buien heeft de Azbox moeite met het signaal (beeld valt weg). Mijn Clark Tech heeft dan nog wel beeld. En.... de Clarke Tech schakelt wel een seconde sneller van zender maar ja, dat is dan ook geen Linux ontvanger met leuke mogelijkheden.

Moet ik opnieuw kiezen, en met deze kennis, dan zou ik toch
even verder zoeken naar een ander Linux ontvanger.

-----------------
GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.
Home of Satellite Director.
Azbox, Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Aan al degenen die insinueren dat ik geen azbox heb of ken. Ja, ik heb een premium HD staan. De topicstarter vroeg een eerlijke mening en geen bashen op mekaar zijn mening. Multicas is nog altijd iets door azbox (officieus) ontwikkeld en via reverse engineering kunnen ze connectie maken naar een cccam server. Heb dit maanden gebruikt en bij sommige zenders bleef het beeld soms gewoon zwart of freezes. Bij CCCam is een prio file tegenwoordig van minder belang, maar bij multicas moet je die wel gebruiken als je nog een beetje zapsnelheid wil.

Heb deze box gekocht meer dan een jaar geleden. Er werd beloofd dat er multituner ondersteuning ging komen in een volgende softwarerelease. Probleem kon niet opgelost worden in software en er moest nieuwe hardware komen: premium hd+. Software ging stabiel zijn tegen juni 2009 (alles wat 0.9 is, is nog steeds beta, 1.0 zou stable versie zijn). Software ging opensource komen. Bij iedere softwarefix wordt er veel gefixt en evenveel terug kapot gemaakt. Als besluit van deze box kwam het er dus snel op neer dat er veel loze beloftes waren, en dat ze lang niet allemaal ingelost zullen worden. Uit pure frustratie maar een VU box gekocht en de azbox gebruik ik enkel nog als mediaplayer, waar hij, zoals eerder al gezegd wel goed in is.

En neen, ik wil niet persé enigma op een azbox, maar ik vind dat ze als linux ontvanger gebruik moeten maken van officiële linux apis en er niet zelf gaan ontwikkelen.

Hallo,

Een Prio file doet er zeker wel toe bij Cccam, probeer maar eens uit en lees Cccam is uit in je server met en zonder Prio pffff wat zul jij een verschil zien.

Over beta status dit is waar maat DM maakt maar een versie en daarna moeten de hobbyisten aan het werk tsjaaaa wat is beter?

Als jij je box als Twin hebt gekocht dat heb je hem op moeten ruilen voor een Premium+ als je dit niet gedaan hebt moet je niet zeuren.

MultiCAS is idd alleen cleint naar Cccam maar dan wel zonder freezes en zeer stabiel.

Greetz

PS als die niet stabiel was had me vriendin al lang een andere gewilt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: valkhyr
Dit is makkelijk op te lossen, stel op je azbox je beeldscherm in op pillar box in plaats van full screen.
Dan heb je bij SD 4:3 uitzendingen ook netjes normaal beeld.


dan haalt hij de balken boven en onder ook weg en dat moet nou weer niet..........

Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...