sevensheaven Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 als je nu rtl7 kijkt,is het weer goed.Het ligt gewoon aan de uitzending. laten we hopen,dat ze snel stoppen met dat soort uitzendingen...lol. Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Jap Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Origineel bericht van: VluggeW Waarom spanningsloos en niet standby? Heb je dat standby stroomverbruik wel eens gemeten ? 12W en 16 uur standby per dag = 192W per dag. En dat is 70KW per jaar. En dat is weer ongeveer 15 euro. Daar komt nog bij de TV, spelcomputer, audio e.d. op hetzelfde stopcontact. Doe je het niet voor je portemonee, doe het dan voor het milieu. Hier gaat ie ook altijd spanningsloos, maar dan gewoon vanuit stand-by. AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55) DSR2210 : 19.2 - 28.2
cardwizard Geplaatst: 16 juni 2010 Auteur Geplaatst: 16 juni 2010 Origineel bericht van: sevensheaven als je nu rtl7 kijkt,is het weer goed.Het ligt gewoon aan de uitzending. laten we hopen,dat ze snel stoppen met dat soort uitzendingen...lol. uiteraard ligt het aan de uitzendingen maar ook aan de firmware heb hier een andere decoder staan die had het eerst ook , later met een firmware update is dat opgelost Ik kom trouwens met geen mogelijkheid in mijn azbox (FTP) ik ftp naar ip van de azbox , log in met root en azbox , porrt 22 maar krijg de melding connection refused ook ben ik er nog niet uit of ik nou wel of niet een prio file gebruiken moet ivm zap snelheid (die wat mij betreft wel sneller mag) Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV
sevensheaven Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 ik gebruik dcc om te ftpen,en dat werkt zonder probleem Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
cardwizard Geplaatst: 16 juni 2010 Auteur Geplaatst: 16 juni 2010 vrees dat dcc niet voor de mac is Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV
sevensheaven Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 auw..mac .oja die heb je ook nog haha..probeer eens poort 23. Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
cardwizard Geplaatst: 16 juni 2010 Auteur Geplaatst: 16 juni 2010 hmm deed het ook niet , poort 21 wel weet je ook meer over de prio file of het nou wel of geen baat heeft ? ik heb er 1 gedownload maar waar moet die in ? Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV
blaatlaat Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Origineel bericht van: cardwizard Origineel bericht van: valkhyr Dit is makkelijk op te lossen, stel op je azbox je beeldscherm in op pillar box in plaats van full screen. Dan heb je bij SD 4:3 uitzendingen ook netjes normaal beeld. dan haalt hij de balken boven en onder ook weg en dat moet nou weer niet.......... Dit snap ik niet, ik wil bij een 4:3 uitzending geen balk boven en onder het beeld. Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11 Dreambox 7000 met PLI Visiosat BISAT G4
cardwizard Geplaatst: 16 juni 2010 Auteur Geplaatst: 16 juni 2010 Origineel bericht van: valkhyr Origineel bericht van: cardwizard Origineel bericht van: valkhyr Dit is makkelijk op te lossen, stel op je azbox je beeldscherm in op pillar box in plaats van full screen. Dan heb je bij SD 4:3 uitzendingen ook netjes normaal beeld. dan haalt hij de balken boven en onder ook weg en dat moet nou weer niet.......... Dit snap ik niet, ik wil bij een 4:3 uitzending geen balk boven en onder het beeld. ik bedoel bij films , als je het originele bios formaat hebt dan heb je boven en onder balken die moeten niet weg , dan trekt hij het beeld heel vreemd uit Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV
Jap Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Origineel bericht van: cardwizard ik bedoel bij films , als je het originele bios formaat hebt dan heb je boven en onder balken die moeten niet weg , dan trekt hij het beeld heel vreemd uit Als je beide waardes op pillarbox zet (TV en Mediaplayer hebben een eigen setting), werkt het perfect voor TV en Films (Tenminste als je een Breedbeeld TV hebt). De Balken bij Bioscoop films blijven zichtbaar en de verhouding klopt altijd. AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55) DSR2210 : 19.2 - 28.2
cardwizard Geplaatst: 16 juni 2010 Auteur Geplaatst: 16 juni 2010 nou de gewone tv uitzendingen hebben ook nog wel eens die balken dus dat gaat niet werken Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV
Toxotes Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Origineel bericht van: Jap Origineel bericht van: VluggeW Waarom spanningsloos en niet standby? Heb je dat standby stroomverbruik wel eens gemeten ? 12W en 16 uur standby per dag = 192W per dag. En dat is 70KW per jaar. En dat is weer ongeveer 15 euro. Daar komt nog bij de TV, spelcomputer, audio e.d. op hetzelfde stopcontact. Doe je het niet voor je portemonee, doe het dan voor het milieu. Hier gaat ie ook altijd spanningsloos, maar dan gewoon vanuit stand-by. Helemaal mee eens. Ik heb alles op de stekkerdoos. Uit = uit en geen sluipverbruik. Tenzij er iets opgenomen moet worden natuurlijk. Ik ben afgelopen zaterdag op de Elite overgestapt (van de Kaon uit 1994 die ik altijd met veel plezier gebruikt heb) en ik ben echt reuze enthousiast over de Elite! Heb er een Samsung Story station (1,5tb/usb2.0) aan gehangen en het werkt echt perfect. Plug and play. Maar zou ik alles standby laten staan 24/7 dan kijk ik toch tegen een aardig sluipverbruik aan van (Samsung lcd, Azbox, Samsung Dvd-speler plus de Samsung harddisk.. tesamen bijna 25 watt per uur (gemeten met Voltcraft 3000). Dat is toch een beetje veel. Ik heb zonnepanelen en wil die stroom liever ten gunste van mijn energierekening hebben. Die paar minuten opstarten neem ik dan wel voor lief. AZbox & Bisat
Jap Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Origineel bericht van: cardwizard nou de gewone tv uitzendingen hebben ook nog wel eens die balken dus dat gaat niet werken Staat je TV wel goed ingesteld op 16x9 fixed ? De Azbox heeft echt geen problemen met welk formaat dan ook. AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55) DSR2210 : 19.2 - 28.2
cardwizard Geplaatst: 20 juni 2010 Auteur Geplaatst: 20 juni 2010 Na een paar dagen helemaal genoeg van de Azbox ! Terug gebracht en een Vu+ Duo gekocht , wat een verademing zeg ........... Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV
zekitez Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Origineel bericht van: Brombeer Azbox sucks ??? Origineel bericht van: zekitez Nou ...ehhh... Volgens mij staat in de quote's het belangrijkste, samengevat dan. Hoe zeggen ze ook al weer: pers/dichterlijke vrijheid ? Ik was nog vergeten dat de beeld kwaliteit van de Azbox minder is dan van de Clarke Tech. Daarnaast zit ik op een camping in Frankrijk met een Azbox die 84% signaal en 0% quality rondom geeft , dus geen beeld. Die Azbox gaat de bodem van een ravijn nog zien.... Enne... blijven brommen beer. -----------------GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.Home of Satellite Director.Azbox, Vu+ Duo
Aanbevolen berichten