Ga naar inhoud


[Elite HD] hoe verhoud deze zich t.ov. een dreambox


cardwizard

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: cardwizard
en een Vu+ Duo gekocht , wat een verademing zeg ...........


cool Kun je aangeven wat er beter aan is ?

:D Als ik mijn Azbox hier in een ravijn gooi dan heb ik een andere ontvanger nodig.

-----------------
GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.
Home of Satellite Director.
Azbox, Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo,

 

Het beeld van de Azbox is meer dan perfect. Hier bij kan een Vu een DM niet tippen. De tuner van de Azbox is ook vele male gevoeliger dan die van een Vu en DM. Dus als een van deze 2 mis gaat bij je is het een kwestie van instellen en uitrichten.

 

Greetz

 

PS we zijn appels met peren aan het vergelijken. Een Vu een DM een Azbox zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergelijk helemaal niks , ik constateer gewoon dat een Azbox geen fijne ontvanger is , sorry maar het is niet anders

 

 

Beeld zie ik geen verschil in en gevoeligheid van de tuner kan me helemaal niets interesseren , ik gebruik toch altijd zenderlijsten waar alles al in staat en heb een goed uitgerichte schotel

Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cardwizard
Ik vergelijk helemaal niks , ik constateer gewoon dat een Azbox geen fijne ontvanger is , sorry maar het is niet anders


Waarschijnlijk ligt dat eerder aan de gebruiker dan aan de ontvanger (instellingen en de moeite nemen om de ontvanger te leren kennen).

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ja niet te vergelijken. Ze draaien beide op Enigma2 wat is nog meer hetzelfde dan? Niet alle EMU, Plugins enz die werken op een DM werken ook op een Vu hoor.

 

Greetz

 

PS mensen die gewend zijn aan Enigma stappen moeilijker over denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben wel heel blij met mijn azbox elite.beeld is perfect.zappen is snel genoeg.

en nee ik hoef niet steeds een update,of te flashen..dat vindt ik zo bullshit.Als hij het doet,moet je er vanaf blijven.Alleen als er ëchte"verbeteringen zijn,zal ik updaten.

De dreambox gebruikers,klagen steeds als er niet snel genoeg een update is...dus zullen ze er wel niet tevreden mee zijn.

De dm500 hd..das een lekkere machine.pffff lees alleen maar over dode boxen.

 

nee hooer ik heb voor 229 euro een hele goede HD box,met genoeg mogenlijkheden en prima beeld.

en dat het zappen 1a2 sec duurt..nou nou das erg...NOT!!.

 

grt stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
PS mensen die gewend zijn aan Enigma stappen moeilijker over denk ik.


Nee hoor dat is niet waar, ik had eerst 7 maanden een AZbox en daarna een dm8000.
Maar ik zou niet meer terug willen.
Het beeld van mijn dm8000 is vele malen beter dan de de Az.
Voordeel van de Az was inderdaad de gevoelige tuner.

Maar voor mij heeft de dream meer voordelen dan de AZ, ik wil niet meer terug.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Citaat:
PS mensen die gewend zijn aan Enigma stappen moeilijker over denk ik.


Nee hoor dat is niet waar, ik had eerst 7 maanden een AZbox en daarna een dm8000.
Maar ik zou niet meer terug willen.
Het beeld van mijn dm8000 is vele malen beter dan de de Az.
Voordeel van de Az was inderdaad de gevoelige tuner.

Maar voor mij heeft de dream meer voordelen dan de AZ, ik wil niet meer terug.



Wat is niet waar?? je beschrijft de "route" net andersom.

En nu "vergelijk" je een ontvanger van 975 euro met eentje van 229 euro.

Overigens jouw stellige ervaringen qua beeld kwaliteit heb ik niet zo gezien.
Zo zie je maar weer dat iedereen anders kijkt.

Het vergelijken van iedere ontvanger met een DMM ( cq VU )heeft totaal geen zin.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb zo het idee dat er hier een aantal mensen een heel erg roze bril op hebben.

 

Natuurlijk is een receiver van 300 euro niet te vergelijken met een van 1000 euro, maar ik lees hier verhalen dat een azbox beter zou zijn en eigenlijk gewoon een dreambox is, maar dan goedkoper.

 

Dat is absolute onzin. Ik heb ze beide gehad en zou voor geen goud mijn DM800 of DM8000 met een azbox willen verruilen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik heb zo het idee dat er hier een aantal mensen een heel erg roze bril op hebben.

Natuurlijk is een receiver van 300 euro niet te vergelijken met een van 1000 euro, maar ik lees hier verhalen dat een azbox beter zou zijn en eigenlijk gewoon een dreambox is, maar dan goedkoper.

Dat is absolute onzin. Ik heb ze beide gehad en zou voor geen goud mijn DM800 of DM8000 met een azbox willen verruilen.

Mvg,

Michel


Ik lees hier nergens dat een Azbox beter zou zijn dan een Dreambox en al helemaal niet dat het eigenlijk een Dreambox is.

Hier wordt gesteld dat de Azbox gewoon stabiel werkt, langzamere zaptijden heeft in vergelijking met een Dreambox ( en VU+ ).

De topicstarter maakt het al helemaal bont, die weet na 2 dagen al dat het nix is terwijl ie niet 1x gemeld heeft welke FW er geinstalleerd was en welke softcam gebruikt werd.
Wel wist een prio file te vinden maar wist weer niet waar deze geplaatst moest worden.
En maakt dan gelijk even van een VU+ duo een Dreambox

Nu dan nog maar een keer dan:

De Azbox is geen Dreambox ( of VU+ ).

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je na 2 dagen weet dat het niets is dan zal het vast wel kloppen ,

 

heb met veel ontvangers ervaring (van Philips tot Topfield en van Arion tot Dreambox) maar de Azbox staat toch echt onder aan de lijst van fijne/goed werkende ontvangers

 

Vraag me af of de mensen die de Asbox (betere naam ;-) de hemel in prijzen wel ervaring hebben met de geweldige DM (Vu+) ontvangers

 

Heb de meest recente firmware gebruikt , verder ga ik niet meer reageren in dit topic

 

succes

Vu+ Duo @ OpenPli , Astra 1 & 3 v.s. KPN iTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het geprobeerd en jij kon niet uit de voeten met de Azbox en hebt gekozen voor een VU+ (ook een goede keuze trouwens). Dat is geen probleem en iedereen moet jouw mening respecteren, zelfs al zijn ze het niet met jou eens.

 

Voor de rest: Hij is jullie geen verantwoording schuldig. Hij heeft een poging gewaagd en helaas voor jullie, vond hij de Azbox geen goed alternatief. Deal with it wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

 

 

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...