winwiz Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Citaat: Volgende maand zal Microsoft afscheid nemen van Windows 2000 en Windows XP SP2. De softwaregigant zal dat doen met een laatste patchronde voor beide besturingssystemen. Op 13 juli zullen er voor Windows 2000 en Windows XP Service Pack 2 een laatste keer updates verschijnen. De patchronde van 13 juli zal voor beide besturingssystemen de laatste zijn, hierna zal Microsoft geen support meer bieden voor de besturingssystemen. Gebruikers van Windows XP SP2 krijgen vanzelfsprekend het advies om SP3 te installeren. Windows 2000-gebruikers krijgen het advies om naar een recenter besturingssysteem up te graden, die nog wel ondersteund wordt door MS. bron: http://www.techzine.nl/nieuws/23242/microsoft-neemt-afscheid-van-windows-2000.html Aan al het "goede" komt een eind. Ik zie hier nog steeds vaak mensen met zo'n verouderd OS rondscharrelen en eigenlijk ben ik wel benieuwd waarom zij bijvoorbeeld nooit geüpgraded hebben naar sp3... Veel belangrijke veiligheidspatches hebben zij nooit ontvangen en toch wordt er vrolijk rond gesurft op het internet... Onbekendheid, onwetendheid, eigenwijsheid?? Sommigen installeren nooit updates....... Toevallig kom ik op dezelfde site tegen... Citaat: Obama wil bedrijven verplichten om te patchen Een nieuwe wetsvoorstel moet de Amerikaanse overheid in staat stellen om bedrijven te verplichten tot het installeren van beveiligingsupdates..... Voor een forum als Sat4all is het simpel om vast te stellen welk OS er gebruikt wordt met eventuele versie van het SP. Zou het niet beter zijn als de check wordt uitgevoerd en als je niet aan de minimale eisen voldoet je naar een pagina wordt gevoerd dat je geen toegang hebt totdat je up to date bent? Ik ben eigenlijk benieuwd hoe men over dat soort dingen denkt in het algemeen, zomaar uit nieuwsgierigheid. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Ik heb onder "systeem" even gekeken, en daar zit SP3 op, Op de install CD, spreken ze van SP2 meegeleverd met deze software. Dit betekent dat door "updates installeren" de SP3 erop gekomen is.... Als ik nu een crash heb (hetgeen met Windows niet uitzonderlijk is) en ik installeer terug vanop m'n CD dan zit er SP2 op... De vraag: Hoe zet ik SP3 op een CD zodat ik m'n PC kan updaten??? In m'n windir zie ik een hoop blauwe filenamen staan genre: "$NtUninstallKB888111WXPSP2$ en $NtUninstallKB898461$ enz..." en dan een dir:" $hf_mig$ " met daarin diverse KB files genre: " KB982381-IE8 10/06/2010 enz" Mogen die blauwe eerstgenoemde weg (deleted) en zijn die 2de reeks de te bewaren updates SP3 ??? Door verder te vlooien heb ik ook een dir IE8updates gevonden??? Ga ik kijken onder configuratiescherm, en updates weergeven aangevinkt zie ik wat er allemaal "bijgekomen" is, maar hoe krijg ik die op CD? en maak ik die "installeerbaar"? Liefst installeerbaar, door één commando de ganse "resem" van updates erop... En alsof het niet op kan zie ik ook nog "Microsoft.net framework3.0 SP1 en SP2 staan en geen SP3??? En alsof het niet op kan ook nog MSXML4.0 SP2 en MS Capicom2102 SDK Onderaan in de lijst staat nog Windows IE8 en Windows SP3 zonder grootte, en alleen verwijderen... Alleen God en Billeke weten wat ze nog in m'n vlooienbak gezet hebben, dus zomaar ophouden zal zonder dat er een degelijke reserve CD is met SP3 wel voor de nodige kopzorgen zorgen den ik... Alleen de beveiliginginstallatie van Capicom heeft me de nodige problemen bezorgd, laat staan dat dan ineens de support wegvalt... Want ik heb de indruk dat er tijdens de updates installatie veel van de MS-server afgehaald wordt, en wat als die weg is...
winwiz Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 Wat jij zoekt is het slipstreamen van alle recente update (en sp's) in je xp installatie. Hier staat een en ander beschreven... http://www.schoonepc.nl/instal/windows_xp_slipstreamen_autstreamer_nlite.html Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 Origineel bericht van: winwiz Wat jij zoekt is het slipstreamen van alle recente update (en sp's) in je xp installatie. Hier staat een en ander beschreven... http://www.schoonepc.nl/instal/windows_xp_slipstreamen_autstreamer_nlite.html Wat jammer nou weer Vul in Google slipstreamen xp in en pak de bovenste link bijvoorbeeld..... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Na een installatie wordt je gevraagd om je te registreren... doe je dit niet binnen de maand dan... Maar eens de support wegvalt gaat dit ook niet meer, wat dan? Want bepaalde opties werken alleen op een "genuine version"???
winwiz Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 Ik denk dat men het niet op prijs stelt dat we hier over niet legale versie praten.... Sp3 werkt alleen op een legale versie (of in ieder geval een goede gepatchte versie ) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Als je Uw XP installeert, wordt je gevraagd te registreren. DIT IS DAN EEN legale VERSIE! Eens de support afgelopen is KAN je NIET MEER registreren... Wil je Capicom installeren, dan moet een "Genuine Advantage Test" gedaan worden... Kan dus ook niet meer. Hoe los je dit op??? Dit heeft niks te maken met illegale versie, maar met het legaal houden en checken van je legale versie!!!
winwiz Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 Origineel bericht van: Jan Ambers Als je Uw XP installeert, wordt je gevraagd te registreren. DIT IS DAN EEN legale VERSIE! Eens de support afgelopen is KAN je NIET MEER registreren... Wil je Capicom installeren, dan moet een "Genuine Advantage Test" gedaan worden... Kan dus ook niet meer. Hoe los je dit op??? Dit heeft niks te maken met illegale versie, maar met het legaal houden en checken van je legale versie!!! Ik zou eerst maar eens kijken of je alle noodzakelijke updates binnen hebt.. Daar kan een en ander wel van af hangen. Heb je geen gele balk boven in beeld waarin een activex toepassing toegang vraagt? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Alles loopt en laatste update dateert van 10/6/2010 dan vermoed ik dat alles compleet is voor m'n behoeften! Waar staat welke updates een onverbidderlijke "must" zijn?
Gast Kimble Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Je kan alle updates gewoon downloaden en op een cd of dvd branden of ergens op een HD USB stick. Windows stopt met ondersteuning tot en met SP2. Als je nu wijs bent voer je een "upgrade" uit met SP3. Microsoft zelf zegt; Citaat: Om de laatste beveiligingsupdates voor Windows te blijven ontvangen na deze datum, dan moet u uw product upgraden naar Windows XP met Service Pack 3 Ik zou je adviseren om naast de je XP versie je hebt om sowieso alle SP's op een medium te zetten. Daarnaast ook de benodigde veiligheidsupdates, patches en drivers. Mocht je ooit vanuit een kaal systeem gaan opbouwen, dan komt vanzelf de genuine advantage controle. Dit staat los van ondersteuning.
Puch Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Origineel bericht van: Jan Ambers De vraag: Hoe zet ik SP3 op een CD zodat ik m'n PC kan updaten??? Dat is heel simpel. Integreer sp3 in windows en brand een nieuwe cd. Service pack 3 kan je van de microsoft website downloaden. (dat kan je trouwens voor alle updates)>klik< Download en installeer nLite>klik> Stop de xp cd met service pack 2 in de pc en start nlite op. Deze software zal alles op de cd staat in de map die je opgeeft op de hdd plaatsen. Daarna kan je je persoonlijke windows pc samenstellen. Je voegt sp3 toe aan de cd. Voeg eventueel nog andere dingen toe (drivers voor je systeem, persoonlijke instellingen, enz, ...) Op het einde brand je een nieuwe cd. Daarop staat nu windows xp met sp3 Succes iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Hellum Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 @topicstarter, heel simpel, If it aint broken, don't try to fix it MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
winwiz Geplaatst: 17 juni 2010 Auteur Geplaatst: 17 juni 2010 Origineel bericht van: Hellum @topicstarter, heel simpel, If it aint broken, don't try to fix it MVG. Gerard Maar sp2 is zo broken als de pest, zo lek als een mandje. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen