Ga naar inhoud


De intakte wereld van Apple i Produkten


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: soktic
Ik heb hem nog geen 5 jaar :), zit al op 3 en de Imac is sneller dan toen ik hem kocht door snow leopard... Dat heb ik met micro-soft nog nooit meegemaakt. Dus voor nu nog droge ogen zoals jij dat bewoord smile


Hij is niet sneller maar minder traag wink

Met windows? Wel eens overgestapt van Vista naar Win7? Een gigantische vooruitgang in snelheid hoor. Ook t.o.v. XP-Sp3 een snelheidswinst.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 197
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat komt alleen omdat het fantastische registry-systeem dan weer even schoon is, na enkele weken begint het windows feest opnieuw.

 

Ik snap echt niet dat mensen dit een goed OS vinden, serieus niet. Mij wordt altijd verweten dat m'n hele Desktop vol staat, en dat het mijn eigen schuld is dat alles zo traag is. Maar hoe kan het dan dat ik dit op mijn mac niet heb. (wel lastig zoeken zo'n volle desktop).

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat mensen alleen maar op ja klikken. In 9 van de 10 gevallen wordt er gewoon gevraagd of er een shortcut op de desktop moet komen..... Is dat de schuld van Windows?

 

De meeste mensen klikken ook gewoon op ja als er gevraagd wordt om een duistere toolbar te installeren....Is dat de schuld van Windows?

 

OSX heeft het gigantische voordeel dat het maar op een handjevol machines hoeft te kunnen draaien. Laten we het heel ruim houden 100 stuks (ook oudere modellen). Je weet exact welke hardware erin zit. Windows moet er voor zorgen dat het op miljoenen combinaties van hardware kan draaien en dan moet je ook nog hopen dat de diverse fabrikanten zich aan alle normen houden... De fabrikanten moeten zorgen voor de drivers. Als dat niet goed voor elkaar is draait windows niet (lekker)..... Is dat de schuld van Windows?

 

Recent voorbeeld is de introductie van Vista... de driver makers hadden dit compleet onderschat en er was heel slechte driver support, bijna iedereen wees naar Microsoft...... Is dat de schuld van Windows?

 

Nog even dit:

 

OS Platform Statistics

 

Windows XP is the most popular operating system. The Windows family counts for almost 90%:

 

2010 Win7 Vista Win2003 WinXP W2000 Linux Mac

July 20.6% 10.9% 1.3% 54.6% 0.4% 4.8% 6.5%

 

Hoe populairder OSX wordt des te meer pijlen er naar gericht worden zoals virussen en andere malware....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad allemaal de schuld van Windows. Het OS bepaald immers wat er gebeurd. Dat er zoveel hardware moet worden ondersteund is ook de schuld van Windows, moet je dat maar niet toelaten als "OS". Heel simpel toch...

 

Maar ik zal wel teveel "Apple" denken. Eigenlijk geef je gewoon toe dat het niks is smile. Ik heb overigens geen virusscanner, leuk he?.

 

En echte virussen zie ik ook niet. Dat moet als virusmaker toch fantastisch zijn om als eerste OSX echt om zeep te helpen??. Zal wel niet echt lukken denk ik dan.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Dat is inderdaad allemaal de schuld van Windows. Het OS bepaald immers wat er gebeurd. Dat er zoveel hardware moet worden ondersteund is ook de schuld van Windows, moet je dat maar niet toelaten als "OS". Heel simpel toch...

Maar ik zal wel teveel "Apple" denken. Eigenlijk geef je gewoon toe dat het niks is smile. Ik heb overigens geen virusscanner, leuk he?.

En echte virussen zie ik ook niet. Dat moet als virusmaker toch fantastisch zijn om als eerste OSX echt om zeep te helpen??. Zal wel niet echt lukken denk ik dan.



Lekker naïef en bekrompen denkend.. Jij vind het natuurlijk helemaal super dat meneer Apple bepaald wat je wel en niet mag draaien (ik denk bijvoorbeeld aan flash voor de iphone). Tevens zou het betekenen dat alle computers minimaal 2x zo duur worden omdat er geen concurrentie meer is vanwege een beperkte hardware comptabiliteit.

Uiteraard heb je ook je iphone niet gejailbreaked want dan kom je uit je beschermende cocon.

Geen virusscanner op de Apple? Kijk eens om je heen?

Citaat:

Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren

Door Arnoud Wokke, maandag 1 december 2008 21:09, views: 44.040

Apple wil dat gebruikers van zijn Mac Os X-besturingssysteem een virusscanner installeren. Gebruikers hebben nu vaak geen virusscanner op hun Mac, omdat er relatief weinig virussen voor Mac Os worden geschreven.

Apple logoDe virusscanner is vooral nodig voor programma's van derden die een Mac-gebruiker installeert, volgens een blogger van de Washington Post. Apple heeft tot nu toe nooit gebruikers aangeraden een virusscanner te installeren, maar plaatste anderhalve week geleden een document op de website, waar het advies opstaat.

Een virusscanner is volgens Apple nodig, zodat programmeurs van virussen om meer dan een programma heen moeten om het systeem binnen te dringen, zodat het lastiger wordt om een virus te schrijven voor Mac Os X. Apple raadt drie verschillende scanners aan: Intego, Symantec en McAfee.


Een heel recent voorbeeld

Citaat:

Apple updatet stiekem Mac-virusscanner
19-06-2010,07:28 doorRedactie
De zeer basale virusscanner in Mac OS X Snow Leopard is stilletjes door Apple met een nieuwe signature bijgewerkt. De update zorgt ervoor dat de scanner nu ook de HellRTS backdoor herkent, waardoor aanvallers volledige controle over een Mac kunnen krijgen, In april werd al voor HellRTS gewaarschuwd, die zich als de iPhoto applicatie voordoet.

Toch kwam Apple pas vorige week met de update voor de XProtect.plist, waardoor die van 2,4k naar 5,1k groeide. "Er zijn echter nog steeds veel Mac-dreigingen waar het geen bescherming tegen biedt", aldus Graham Cluley van Sophos. Ook Randy Abrams van anti-virusbedrijf ESET is niet onder de indruk van Apple, aangezien het veel eerder in actie had moeten komen.


O ja, voordat je het gemist zou hebben. Ik gebruik ook regelmatig OSX.

Ik hoop dat je van deze voorbeeldjes niet heel erg schrikt. Ik heb nog veel meer voor je hoor.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Apple is niet duurder maar goedkoper. Ik heb hier bijvoorbeeld een Imac uit 2007, dat is 2010 - 2007 = 3 jaar. Toen ik nog een PC had kocht ik om de 2 jaar een andere, omdat anders de meuk niet meer fatsoenlijk draaide. Ik verwacht dat ik deze imac 5 jaar ga gebruiken. De imac koste 1199. 2,5 x 500 (gemiddelde PC prijs) = 1250 euro. Heb ik toch mooi 51 euro bespaard, en helemaal geen gezeik.


Tja, zo lust ik er ook nog wel eentje... ik draai mijn pc's ook gemiddeld 7 tot 8 jaar... ook hoef ik niet om de haverklap een mobiele telefoon...

Overigens dacht ik dat iphones duur waren... ze zijn vreselijk duur. Ik kreeg gisteren de folder van een in Duitsland gevestigde groothandel (die ze in nl overigens ook gebben onder een licht afwijkende naam)... daar staat een Apple Iphone 3 GS 16 gb in... ziet er een beetje uit als een Nokia... maar ik schrok me wezenloos als ik zag wat de prijs (incl btw) was... 666,39 euro, Vertragsfrei und ohne Simlock... <Shock> en waarschijnlijk zal dit dus niet eens echt duur zijn.....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Tja, zo lust ik er ook nog wel eentje... ik draai mijn pc's ook gemiddeld 7 tot 8 jaar...

Ja dat klinkt wel geloofwaardig hahahaha. Ik heb hier een laptop van 2002 met win xp erop, om te huilen. Dan is zeker alleen de kast nog origineel, alle interne componenten heb je dan al vervangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Citaat:
Tja, zo lust ik er ook nog wel eentje... ik draai mijn pc's ook gemiddeld 7 tot 8 jaar...

Ja dat klinkt wel geloofwaardig hahahaha. Ik heb hier een laptop van 2002 met win xp erop, om te huilen. Dan is zeker alleen de kast nog origineel, alle interne componenten heb je dan al vervangen.


Alle uitspraken die je doet zeggen meer over het niveau/kunde van jezelf dan dat je apple vertegenwoordigd.

Misschien nog een cultuurschok voor je. In een apple zit gewoon standaard hardware hoor. Het enige bijzondere is een speciale bios zodat OSX zich kan installeren. Hier is overigens een alternatief voor zodat het ook op een "normale pc" geïnstalleerd kan worden die technisch zet zo goed of zelfs beter is echter alleen de helft kost.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: sverige


Overigens dacht ik dat iphones duur waren... ze zijn vreselijk duur. Ik kreeg gisteren de folder van een in Duitsland gevestigde groothandel (die ze in nl overigens ook gebben onder een licht afwijkende naam)... daar staat een Apple Iphone 3 GS 16 gb in... ziet er een beetje uit als een Nokia... maar ik schrok me wezenloos als ik zag wat de prijs (incl btw) was... 666,39 euro, Vertragsfrei und ohne Simlock... <Shock> en waarschijnlijk zal dit dus niet eens echt duur zijn.....


En wat dacht meneer dat een nokia n97 in de losse verkoop kost?

Een iphone 3gs kost daar waar hij officieel in de losse verkoop te koop is, overigens 575,- incl 21% btw in de 16 gb uitvoering.

Allemaal kulverhalen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mijn niveau redelijk op peil is hahaha, dat zal het "probleem" ook wel zijn in deze. Je geeft zelf al aan met je antwoord dat een Apple langer mee gaat met dezelfde standaard hardware. Met micro-soft heb je dus nieuwe hardware nodig om de updates(eigenlijk down-dates) te kunnen blijven behappen. Snap je het een beetje? (je begon zelf over niveau).

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Met micro-soft heb je dus nieuwe hardware nodig om de updates(eigenlijk down-dates) te kunnen blijven behappen..

Dit is wel offtopic maar klopt installeer maar eens een oude
w2k (dus zonder sp1..sp4) op een pc en het loopt als een trein
dan doe je de updates en opeens is het 15 keer langzamer.
reden timeslice hebben ze b.v. van 1 ms naar 15 ms gebracht shocked

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Ik denk dat mijn niveau redelijk op peil is hahaha, dat zal het "probleem" ook wel zijn in deze. Je geeft zelf al aan met je antwoord dat een Apple langer mee gaat met dezelfde standaard hardware. Met micro-soft heb je dus nieuwe hardware nodig om de updates(eigenlijk down-dates) te kunnen blijven behappen. Snap je het een beetje? (je begon zelf over niveau).


Win7 draait ook prima op oudere hardware hoor, dus maak je maar geen illusies dat dat onmogelijk zou zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...