Ga naar inhoud


De intakte wereld van Apple i Produkten


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

 

 

Als u Windows 7 wilt installeren op uw computer, hebt u het volgende nodig:

 

*

 

1 gigahertz (GHz) of sneller 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor

*

 

1 gigabyte (GB) RAM (32-bits) of 2 GB RAM (64-bits)

*

 

16 GB beschikbare schijfruimte (32-bits) of 20 GB (64-bits)

*

 

Grafisch DirectX 9-apparaat met het stuurprogramma WDDM 1.0 of hoger

 

 

Mijn laptop uit 2002 geeft 192Mb RAM, dus dat gaat niet. Jij zegt dat mij rekensom niet klopt, en geeft aan dat jij 7 a 8 jaar met een PC doet, dat kan gewoon niet. Je mag best met je eigen berekening komen om aan te tonen dat ik het fout heb..

 

Ik ben nu gewoon goedkoper uit, en dat meen ik serieus. Ik heb nog steeds geen enkele neiging om wat anders te kopen. Dus denk dat ik de 5 jaar wel haal, en dan vind ik 1199 echt niet te veel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 197
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb nu bijna 2 jaar geleden mijn macbook gekocht en ben er zeer tevreden mee.

Het is gewoon super hoe snel alles blijft en goed het blijft draaien.

Tussentijds 1 keer een update gekocht ( snowleopard )voor 29 euro ( laugh ) installeren was een fluitje van een cent en het is allemaal nog sneller geworden.

Ik heb nog een windows pc staan van 3 jaar oud, maar zit er sterk over te denken om deze te vervangen voor een nieuwe imac (wat een genot)

 

Nu heb ik 3 vrienden die nog minder dan een jaar geleden een pc hebben gekocht, en daar alleen maar ellende mee hebben.

Het kan toeval zijn , maar toch eek

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Ik heb nu bijna 2 jaar geleden mijn macbook gekocht en ben er zeer tevreden mee.
Het is gewoon super hoe snel alles blijft en goed het blijft draaien.
Tussentijds 1 keer een update gekocht ( snowleopard )voor 29 euro ( laugh ) installeren was een fluitje van een cent en het is allemaal nog sneller geworden.
Ik heb nog een windows pc staan van 3 jaar oud, maar zit er sterk over te denken om deze te vervangen voor een nieuwe imac (wat een genot)

Nu heb ik 3 vrienden die nog minder dan een jaar geleden een pc hebben gekocht, en daar alleen maar ellende mee hebben.
Het kan toeval zijn , maar toch eek


Doe jij alleen je boodschappen lijstje met je macbook bij houden?
Doen je vrienden soms aan online spellen spelen die een beetje rekenkracht vragen of ook alleen boodschappen lijstjes?
Heeft er natuurlijk ook mee te maken.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Doe jij alleen je boodschappen lijstje met je macbook bij houden?
Doen je vrienden soms aan online spellen spelen die een beetje rekenkracht vragen of ook alleen boodschappen lijstjes?
Heeft er natuurlijk ook mee te maken.


Nee die vrienden doen er nog minder mee dan ik.

De boel gaat gewoon (uit zijn eigen ) steeds beroerder lopen .

Maar ik merk zelf ook wel dat mijn Mac zich beter houd dan mijn pc.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple is inderdaad ook niet perfect maar zelf werk ik momenteel nog steeds op een iMac G5 die in november 5 jaar wordt. Voorheen werkte ik steeds met PC's (hobby, zelf ineensteken enz.) en na 3 jaar was meestal het vet reeds van de soep. Op uitzondering van flash filmpjes in HD (youtube of streaming van VU+ naar VLC) werkt alles hier nog prima. Oh ja, nog even vermelden dat de enige herinstallatie van het OS was toen ik een upgrade deed van Tiger naar Leopard. Voor de rest mis ik het gebruik van antivirusprogramma's, defragmentatietools, antispyware programma's nog steeds niet hoor. Persoonlijk vind ik het allemaal net wat aangenamer werken op een Mac dan met Windows.

Ook wat negatieve kritiek voor Apple: de prijzen van de nieuwe iPhone vind ik gewoonweg te duur. Wel hoor ik van vele iPhone gebruikers dat ze uiterst tevreden mee zijn maar die prijs vind ik toch wel overdreven.

 

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brambo's,

ik weet nog dat we in het bureau waar ik werkte een G5 met 32" display kochten voor 11000 en nogwat euro bouwjaar 2006

een weelde om te zien, zelfs als je het "sidepanel" opent en in de kast kijkt

speciaal voor alle adobe software (in prijs) die in een ontwerpbureau nu eenmaal graag gebruikt wordt

 

1 jaar later is de eerste Dell met dual Xeon sneller voor 1/4 van de aanschafprijs van G5

 

als je dan nog bedenkt dat adobe meer dan eens crashed op de G5 en geen temporair bestand achterlaat, dus verloren uren werk kost ben je wel anders aan het piepen.

 

op de oude unix PC's waar ik in 1994 mee werkte had je een complete saved status kunnen terugvinden na een crash.

 

een beetje duurder?

erg veel duurder dus.

 

maar het is mooi en elke dummie kan ermee overweg.

ciao

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, verwar de G5 die jullie hadden met extern display niet met het gewone imacje dat ik nog heb wink. Jij bedoelde waarschijnlijk de Pro versie waarvoor je nog een extern scherm nodig had. 't Klopt wel dat die 'kasten' wel een hoop geld kostten. De prijs van de huidige iMacs valt nog mee, vind ik, al kan je een PCtje voor minder geld aankopen. Persoonlijk denk ik dat je alles in z'n geheel moet bekijken (gebruiksgemak, levensduur, enz.) Van Dell heb ik nog niet zo'n goeie dingen gehoord (via PC verantwoordelijke hogeschool), al zal ik dit wel type afhankelijk en dus niet mag veralgemeend worden.

 

Waar ik wel moeite mee heb, is dat je sowieso een Windows licentie er moet bijkopen als je een gewone PC wenst. Een tijdje geleden kon je nog mini PCtjes kopen met Linux op maar helaas zijn deze niet meer verkrijgbaar.

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Brambo's

Waar ik wel moeite mee heb, is dat je sowieso een Windows licentie er moet bijkopen als je een gewone PC wenst. Een tijdje geleden kon je nog mini PCtjes kopen met Linux op maar helaas zijn deze niet meer verkrijgbaar.



Nu weet ik niet hoe het in België is maar iedere computer winkel kan een pc voor je maken zonder Windows er op.
Wel is het zo dat bij de grote merken zoals Dell de computers voor geïnstalleerd zijn met Windows.
Ook op een Max zit een besturingssysteem dat je er bij betaald natuurlijk. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen voorgeïnstalleerd, bij D*ll zit de Windowslicentie ahw in de BIOS "ingebakken", waardoor geen windowsactivatie nodig is. Vandaar dat je dus voor die Windowslicentie betalen moet, want het kan niet zonder. Ik neem tenminste niet aan dat D*ll speciale BIOSsen plaatst voor machines die men zonder Windows wil kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: sverige


Overigens dacht ik dat iphones duur waren... ze zijn vreselijk duur. Ik kreeg gisteren de folder van een in Duitsland gevestigde groothandel (die ze in nl overigens ook gebben onder een licht afwijkende naam)... daar staat een Apple Iphone 3 GS 16 gb in... ziet er een beetje uit als een Nokia... maar ik schrok me wezenloos als ik zag wat de prijs (incl btw) was... 666,39 euro, Vertragsfrei und ohne Simlock... <Shock> en waarschijnlijk zal dit dus niet eens echt duur zijn.....


En wat dacht meneer dat een nokia n97 in de losse verkoop kost?

Een iphone 3gs kost daar waar hij officieel in de losse verkoop te koop is, overigens 575,- incl 21% btw in de 16 gb uitvoering.

Allemaal kulverhalen.

Mvg,

Michel


de n97 had ik niet in gedachten, maar heb even gekeken wat die kost, zonder verdrag, simlock vrij... 334,44 euro. Is toch ongeveer de helft van de iphone... Als ik dit soort telefoons ZOU willen, zou ik het dus wel weten... (en in belgie moet je volgens mij helemaal niets kopen, het is daar vreselijk duur zag ik laatst).


En nog even op een andere ractie reageren... op een pc van 7 jaar oud hoeft dus helemaal geen win7 te staan, en hij is nog helemaal origineel vanbinnen (behalve de knoopcel voor de bios uiteraard, die moet je na ca 5 jaar vervangen)... Op de laptop waarmee ik nu werk staat ook gewoon win XP. Werkt prima... maar veel mensen willen gewoon om de 2 jaar een nieuwe pc omdat ze denken dat nodig te hebben... en wie ben ik om te zeggen dat dit niet zo is... ik heb in ieder geval niet zo snel een nieuwe pc nodig, en ik doe hem maar weg als hij het niet meer doet, en als stukken vervangen geen zin meer heeft.

Ik weet wel dat ik waarschijnlijk te zuinig ben, en te weinig geld laat rollen hoor... maar ik vind het gewoon eeuwigst zone om zinloos geld uit te gaan geven, en al helemaal als het om grotere bedragen gaat.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat een computer betreft. Er staat hier nog een SE Color-Classic uit 1989 (kostte 9.995,= NLG) en die heeft bijna continu aangestaan t/m 1997 en wordt nu door de jongste gebruikt om spelletjes op te spelen. Hoef immers niet bang te zijn voor 4-ussen. Pas 1 keer accu vervangen en een keer of 7 de stof eruit geblazen.

 

Ding werkt nog perfect. Geen bolle elco's, verkleuringen op het mobo door warmte. Kwestie van de juiste componenten gebruiken op de juiste plaats, wat in de pc (al vanaf de 8086, V20 t/m nu) niet gebeurd.

 

Naast het OS van Apple maakt ook dat het onderscheid tussen de rest in computerland en het I-gebeuren. Er zat gewoon al SCSI in een Apple destijds. Tegen eind jaren 80 kwam het eindelijk in servers en iets later voor thuisgebruikers met een extra kaart 9weet nog exact welke ik kocht: Adaptec 2940-UW. Bloedsnel op een PC in die tijd.

 

Dus ja, zal ik maar zeggen dat een MS eerst de kat uit de boom kijkt en het verre oosten in de tussentijd met eigen Oss-en de markt probeert te pakken.

 

Beetje ruis, maar nog een goed vergelijk zijn de PDA's. Was Palm niet een beetje de koploper voordat er een PDA verscheen met Windows Mobile/CE. Palm is met inventies toch wel weer vaak een stap verder geweest dan een Compaq e.d. Weet nog goed dat ik een routeplanner had op de Palm en mijn TV op afstand bediende met de Palm.

 

Maar Palm is er alleen nog in een flesje, helaas frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble

Ding werkt nog perfect. Geen bolle elco's, verkleuringen op het mobo door warmte. Kwestie van de juiste componenten gebruiken op de juiste plaats, wat in de pc (al vanaf de 8086, V20 t/m nu) niet gebeurd.


Dan moet je zeker de laatste ontwikkelingen maar eens gaan volgen.... De grote merken gebruiken alleen maar de beste onderdelen.

Trouwens voor de Imac G5 zijn ook complete elco kits te koop omdat ze niet echt goed zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz

Dan moet je zeker de laatste ontwikkelingen maar eens gaan volgen.... De grote merken gebruiken alleen maar de beste onderdelen.

Trouwens voor de Imac G5 zijn ook complete elco kits te koop omdat ze niet echt goed zijn.


Ok, de laatste ontwikkelingen. Zal tijd worden. Denk dat niemand het erg zal vinden om iets meer te betalen voor een duurzame onderdelen. Een fan die na 2 jaar door zijn lagers heen is mag gewoon niet. Koop al tijden geen onbekende merken meer. Laatste 5 jaar eigenlijk alleen nog maar kant en klare A-Merk systemen met bijgekochtte garantie tot 5 jaar.

Van de Imac G5 Elco kits klinkt niet best. Zou het komen dat ze die "ouderwetse" elco's niet meer gebruiken. Je ziet van sat-tuners (ook A-merk), computers, gameconsoles, flatscreens veelal problemen met elco's.

Zie liever een prop papier in een apparaat als zo'n ding het begeeft, dan bolle lekkende setjes.

Zelf gebruik ik al jaren geen I-Book meer op G-Mac, omdat ik uit die Grafische sector ben en het ook nog eens op een pc draait. Schrijf bruin/witgoed zelf af op 5 jaar en een Smartphone (dit geval I-phone) op 3 jaar.

Maar het draait om de economie, die moet wel doorgaan toch wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

O jee: Apple moet in Japan waarschuwen voor oververhittingsrisico iPod nano

 

bron: http://tweakers.net/nieuws/69023/apple-m...-ipod-nano.html

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...