bensink002 Geplaatst: 22 juli 2002 Geplaatst: 22 juli 2002 Ik heb kortgeleden een Samsung DSR9500 gekocht en ik wil mijn oude ontvangertje (Pace 500) op de slaapkamer plaatsen. Ik heb de coax via de Samsung doorgelust naar de Pace. Het heeft even gewerkt, maar nu ben ik het signaal kwijt op de Pace. Ik neem aan dat de coax aan vervanging toe is. Ik ben nu van plan om een nieuwe (grotere) schotel aan te schaffen om zowel Astra als Hotbird te kunnen ontvangen en ik wil beide ontvangers afzonderlijk kunnen gebruiken. De eenvoudigste oplossing lijkt mij om een monoblock met twee uitgangen aan te schaffen, maar ik betwijfel of mijn oude Pace ontvangertje (geen diseq) dat wel aankan. Een alternatief lijkt mij het aanschaffen van een twin LNB (voor Astra) en een single LNB (voor Hotbird). Daarnaast ben ik dan natuurlijk nog een diseq switch nodig voor het aansluiten van zowel Astra als Hotbird op de Samsung. Wie kan mij hier meer over vertellen? Al vast bedankt, Arend. Groetjes, Arend. Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 - Topfield 3000 CI-Pro
Gast Geplaatst: 22 juli 2002 Geplaatst: 22 juli 2002 Het probleem met het doorlussen heb ik ook gehad bij een kennis van me. Hij had een PACE en heeft die ook verhuist naar de slaapkamer. Hij heeft in de woonkamer een Strong staan. Vervolgens ging zijn PACE de mist in en ontving alleen een 'vreemd' boeket. Na de Strong weer op een NL kanaal gezet te hebben en daarna de PACE aan en uit, had ie weer gewoon zijn C+ boeket in de PACE.... Het lijkt er dus op dat er 'gefilterd' wordt door de eerste bak die aan het draadje hangt.... Mijn advies : Splitter tussen de kabel en daarvandaan doorlussen. Hoe je dat zou kunnen doen met een Monoblock/Twin LNB weet ik eigenlijk niet echt. Ik denk dat je de Astra in 1 keer naar je PACE door moet lussen en uiteraard kan je Samsung gewoon zelf de keuze maken. Weet niet of Diseq ingebouwd zit bij de Samsung, maar anders zou je inderdaad een switch ertussen moeten hebben. Maar het probleem is in ieder geval niet alleen bij jou aanwezig. Blijf het wel heel vreemd vinden van de Pace...
winwiz Geplaatst: 22 juli 2002 Geplaatst: 22 juli 2002 De eerste ontvanger in de rij die het dichtst bij de LNB zit bepaalt de frequentie van de LO en de polarisatie in de LNB en dus ook welke transponder je ontvangt!!!! Zomaar even spitsen zal dus niet goed gaan. Wil je onafhankelijk van elkaar willen kijken, heb je een dual LNB nodig. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gerdy Geplaatst: 22 juli 2002 Geplaatst: 22 juli 2002 @bensink002 "Een alternatief lijkt mij het aanschaffen van een twin LNB (voor Astra) en een single LNB (voor Hotbird). Daarnaast ben ik dan natuurlijk nog een diseq switch nodig voor het aansluiten van zowel Astra als Hotbird op de Samsung" Dit is meteen de goede en beste oplossing voor jouw geval! Gerdy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen