Ga naar inhoud


[7072] Help, Oslink nodig?


Gast Nijmegenaar

Aanbevolen berichten

Gast Nijmegenaar

Vorige week heb ik mijn oude ontvanger weer uit de mottenballen gehaald en 4 lnb's (Astra1, 2, 3 en Hotbird) op de schotel laten monteren i.p.v. de 2 die ik had voor Astra1 en Hotbird (ik heb een Triax 88cm-schotel). Ik heb op dit moment de Rayhtec 5h in de ontvanger zitten, en die wilde ik up-to-date brengen met de 11f-versie.

Nu kon mijn computer niet met de ontvanger communiceren (geen seriële poort meer, en USB-hub werkt ook niet, ws omdat het een USB2-poort is en een USB1-hub). Met een oude laptop lukte dat gedeeltelijk. Lezen ging wel, schrijven leek te werken, zij het verschrikkelijk langzaam (3 dagen om nieuwe FW te schrijven mad)), maar uiteindelijk bleek er niets te zijn veranderd.

Ik heb in het verleden nogal met de instellingen van de ontvanger lopen prutsen omdat de ontvangst terugliep, dus ik weet niet wat de goede instellingen van de ontvanger/antenne zijn. Omdat ik er geen nieuwe kanalenlijst in kon krijgen, wilde ik ze maar opnieuw 'uit de lucht' inlezen. Maar hij ontvangt helemaal niets! Omdat de kanalenlijst wordt gewist als je een nieuwe wilt inlezen, heb ik nu helemaal geen kanalen meer. cry

De ontvanger komt wel in het menu en ik kan opdracht geven om de kanalen opnieuw in te stellen, maar dan vindt-ie niks. De schotel is vorige week ook weer opnieuw uitgericht, en op de sat-finder kon ik zien dat ik beeld zou moeten hebben, maar niks dus.

Heb ik een Oslink nodig, of zal er wat anders aan de hand zijn? Ik weet wel dat er HD-lnb's in zijn gezet, en hoewel de 7072 geen hd aankan, dacht ik dat dat op zich geen probleem zou moeten zijn. Ik hoop dat iemand raad weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Nijmegenaar

 

Omdat je voorheen een monoblock hebt gehad en nu een schotel met 4 lnb's vermoet ik dat de diseqC instelling voor de Astra satelliet verkeerd staat.

Voor je monoblock staat Astra 19.2 op diseqC B en voor je 4 lnb's schotel zal de Astra 19.2 waarschijnlijk op DiseqC A aangesloten zijn.

Dat is waarschijnlijk de reden dat je decoder geen kanalen kan vinden.

 

Als je de decoder kanalen laat zoeken op schotel B zal je waarschijnlijk wel kanalen vinden.

 

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nijmegenaar

Hallo Johan45,

 

Bedankt voor je reactie, maar nee, dat zal de verklaring waarschijnlijk niet zijn. Ik had twee losse lnb's en geen monoblock (dus Astra 19.2 op A, Hotbird 13 op B), maar zelfs als ik 'alle satellieten' (diseqC A t/m D dus) laat inlezen, ontvang ik helemaal niets.

Ik heb de nieuwe lnb's laten monteren door iemand anders dan waar ik de ontvanger destijds heb gekocht, maar deze tweede bleek geen ervaring met de Philipsen te hebben. Op zich had dit volgens mij geen probleem moeten zijn. Ik heb de lnb's uitdrukkelijk zo laten aansluiten dat ik meteen de kanalenlijst van Didden kon gebruiken, maar ik krijg er dus ook geen nieuwe software of kanalenlijst in.... En nu zit ik aardig met m'n handen in het haar confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nijmegenaar
Origineel bericht van: Hellum
Wat voor een switch gebruik je? diseqc 2.0 werkt niet goed met de philips.

MVG. Gerard


Dat is waarschijnlijk het probleem, of in ieder geval een van de problemen - het kan daarnaast ook aan de coax liggen. Omdat ik zelf niet zo handig ben (wel met apparatuur bedienen, maar niet aansluiten, repareren e.d.) en rolstoelafhankelijk ben, heb ik het laten doen, en degene die het heeft gedaan, blijkt inderdaad een diseqc 2.0-switch te hebben gebruikt. Hij kent de Philipsen niet goed zegt hij zelf, maar beweert wel stellig dat het daar niet aan kan liggen. Ik ga dinsdag bij hem langs om te kijken wat voor ontvangers hij verkoopt waar hij wel verstand van heeft. Dat lijkt misschien wat overdreven, maar als hij het niet doet, moet er toch iemand bij komen om er naar te kijken, dus dan kun je beter een ontvanger hebben die hij kent.

Groeten,

Jasper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heel verstandig.

Als gehandicapte heb je niet alleen raad maar heb je ook daadwerkelijke hulp nodig om problemen met je installatie op te lossen.

En heb je geen familie, vrienden of kennissen in je omgeven met de kennis dan zit er niet veel anders op dan dat je professionele hulp inhuurt.

Hangt alleen wel een prijskaartje aan en dat is natuurlijk wat minder.

 

Ben wel nieuwsgierig welke decoder je aangeraden wordt.

Hou je ons nog even op de hoogte.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nijmegenaar
Origineel bericht van: Hellum
Wat voor een switch gebruik je? diseqc 2.0 werkt niet goed met de philips.

MVG. Gerard


Dat is waarschijnlijk het probleem, of in ieder geval een van de problemen - het kan daarnaast ook aan de coax liggen. Omdat ik zelf niet zo handig ben (wel met apparatuur bedienen, maar niet aansluiten, repareren e.d.) en rolstoelafhankelijk ben, heb ik het laten doen, en degene die het heeft gedaan, blijkt inderdaad een diseqc 2.0-switch te hebben gebruikt. Hij kent de Philipsen niet goed zegt hij zelf, maar beweert wel stellig dat het daar niet aan kan liggen. Ik ga dinsdag bij hem langs om te kijken wat voor ontvangers hij verkoopt waar hij wel verstand van heeft. Dat lijkt misschien wat overdreven, maar als hij het niet doet, moet er toch iemand bij komen om er naar te kijken, dus dan kun je beter een ontvanger hebben die hij kent.

Groeten,

Jasper


gewoon een wat ouder type switch zien te vinden diseqc 1.0 dan werkt het wel goed. (kost een 10-20 euro)

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nijmegenaar

Het heeft even geduurd, maar ik kan nu een update geven. De satellietman is vanmiddag langsgeweest, en had een eigen ontvanger bij zich (een E-box Elite 1, die ik niet kende). Ook die ontving niets. Andere coax geprobeerd: nog niets. En inderdaad, de switch was het probleem. Andere switch aangesloten (diseqc 1.2) en het werkt! Ik heb al een paar kanlen bkeken en ben nu resterende kanalen in m'n Flipsje aan het scannen, en ook dat lijkt goed te gaan. Het gaat natuurlijk veel troep opleveren, maar het contact tussen computer en ontvanger is nog even een probleem (heb geen Oslink, jtag en de computer geen seriële poort meer).

Ik ga morgen op zoek naar een USB2-naar-serieelconverter, daarna naar dingen die op dit board niet besproken mogen worden (dat kon ik vroeger wel, maar inmiddels is er het een en ander veranderd en dat heb ik onvoldoende bijgehouden), en als dat allemaal werkt, kan het experimenteren en spelen weer beginnen. Binnenkort wordt de paal waar de schotel aan hangt extra vastgeklemd, omdat die nu te veel speling heeft, maar de conclusie is duidelijk: Flips mag nog even blijven.

 

Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...