Ga naar inhoud


CanalDigital Satelliet stuurt ongevraagd e-mail


Amager95

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Henri Aalten
Als ik er niets mee wil, gooi ik het weg. Klaar !!!


ik wil niets ontvangen, het is rommel, ook al is het digitale rommel, maakt niets uit (wil trouwens sowieso ook geen papieren reclame en heb een JA NEE sticker op de klep van de brievenbus zitten, dit terzijde).

het ongevraagd sturen van mail is een vorm van intimidatie. Het mag misschien officieel zijn toegestaan zijn omdat ik een klantverbintenis heb met ze. Maar dit gaat niet op. Bij AH, C1000, HEMA, V&D, Praxis, Shell, enz enz koop ik ook wel eens wat. Maar ik krijg hierdoor nog niet opeens e-mail reclame van deze bedrijven.
CDS heeft dit ook niet te doen. Het zegt wat over dit bedrijf. eek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

CDS heeft dit ook niet te doen. Het zegt wat over dit bedrijf.

Ik zou zeggen... meldt je af en dan krijg je het niet meer... en dien een klacht in via mycanaldigitaal en die anti-spam website... Dan zul je het vast en zeker nooit meer krijgen!
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Het zegt wat over dit bedrijf. eek

Het zegt niets over het bedrijf maar meer over je zelf.
Jij bepaalt of jij meermaals ongewenste mail wilt ontvangen of niet.
Waarom luister je nu niet naar de hiervoor afgegeven adviezen want dan ben je van het ongewenste mailverkeer af en wij van dergelijke reacties.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sommige bedrijven hebben maar twee mogelijkheden.

Ze doen het niet goed, of... ze doen het verkeerd.

 

Er zijn op dit forum ook threads, waarin mensen klagen, die juist geen nieuwsbrief kregen.

 

Er staat overigens in de mail waar TS op doelt, links onderaan in grote letters "uitschrijven".

 

Ik zou de TS eens willen aanraden daarop te klikken, en dan te kijken wat er gebeurt. wink

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

INSCHRIJVEN doe je volgens mij alleen op een Nieuwsbrief.

Je kunt ook ongevraagd mail krijgen als je niet voor de Nieuwsbrief of Aanbiedingen bent ingeschreven.

Als je klant bent en jouw e-mailadres hebt achtergelaten mogen zij jouw onder voorwaarden een mail sturen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gebruik van het door jou weergegeven e-mail adres voor nieuws en aanbiedingen van het bedrijf wordt meestal toor de ontvanger toegestaan, door in te stemmen met de algemene leveringsvoorwaarden.

Alleen leest meestal niemand die bladzijden tekst.

Daarom staat er bij alle publicitaire uitingen die ik van diverse bedrijven krijg, waar ik klant ben, altijd een link om af te melden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de spam wetgeving moet er duidelijk vermeld worden bij inschrijving dat je e-mail adres gebruikt wordt voor mailings. Het vermelden daarvan in de algemene voorwaarden is niet afdoende!

 

E-mail adressen die zijn verkregen bij inschrijvingen voordat de nieuwe spam wetgeving van oktober vorig jaar in ging is wat mij betreft een beetje grijs gebied. Theoretisch had men voor die datum expliciet opnieuw toestemming moeten vragen (opt-in).

 

Ik kan me zelf niet herinneren dat ik dergelijke e-mail van Canal Digitaal heb gekregen. Dus technisch gezien overtreedt Canal Digitaal de wetgeving, zoals overigens zoveel bedrijven.

 

Echter zodra er een opt-out mogelijkheid wordt gegeven en er niet opnieuw misbruik wordt gemaakt, denk ik dat het nemen van juridische stappen (al dan niet vanuit de OPTA) geen weg vinden.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me ooit eens ingeschreven voor de nieuwsbrief.

Die heb ik in al die jaren nooit ontvangen.

De reclamemail blijkt in mijn spambox terecht te zijn gekomen, maar dat is iets waar ik níet om gevraagd heb.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwsbrief bevat meestal reclame, dit is nogal voor de hand liggend als je je aanmeldt voor een nieuwsbrief van een commerciële partij. Aangezien je je zelf hebt ingeschreven (opt-in) en ook de mogelijkheid hebt om je weer uit te schrijven (opt-out), heb je volgens de spamwetgeving weinig reden tot klagen.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is er wel een groot verschil tussen de nieuwsbrief met informatie over software update's en dergelijke en de reclame email.

Afmelden voor de reclame spam, zelfs een herinnering wordt verzonden, betekend ook afmelden voor de nieuwsbrief.

CanalDigitaal schiet hier wel een beetje ver door, mijn mening ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...