Ga naar inhoud

[DM800HD] Magic-HD skin crash

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het injstalleren van de Magic HD skin op mijn DM800 verloopt goed (voor zover ik kan zien). Zodra in in de setup deze skin kies vraagt de box om een restart van de gui. na de restart crashed de box, ook na een 'cold' boot.

Weet iemand wat ik zou kunnen doen?

Ik heb het geprobeerd op de OpenPLI versie van 22-05 (de 2.6.18)en die van een week geleden. Beiden hetzelfde resultaat.

Dit is wat in de csarhlog staat:

File "/usr/lib/enigma2/python/skin.py", line 608, in readSkin

renderer_class = my_import('.'.join(("Components", "Renderer", wrender))).__dict__.get(wrender)

File "/dreambox/oe.openpli/build-dm800/tmp/work/enigma2-openpli+git7339+bbcb04eea8b8e29278404a87fc6ba1c3770896d3-r20/image/usr/lib/enigma2/python/Tools/Import.py", line 2, in my_import

ImportError: No module named ChannelNumber

(PyObject_CallObject(<bound method Session.processDelay of <__main__.Session instance at 0x109f9e40>>,()) failed)

getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.sendAnonCrashlog failed !! (Typo??)

getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addNetwork failed !! (Typo??)

getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addWlan failed !! (Typo??)

]]>

</enigma2crashlog>

</crashlogs>

Groeten,

erha.

Geplaatst:

magic skin HD zit toch standaard in de PLI image.

Waarom moet jij die downloaden?

Gewoon even bij pli laatste image versie downloaden, dan installeren in flash, en klaar ben je.

Ik neem aan dat jij open pli gebruikt.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

In de setup na her-installatie zie ik alleen de 'default' en de 'magic' skin. De magic-hd skin staat er nietr bij. Na installatie kun je de skin kiezen. Ik zie duidelijke verschillen in de preview als ik de "cursor" in het secectie scherm op de 'magic' skin zet of de 'magic-hd'. Mijn conclusie is dat de 'magic-hd' skin niet standaard geinstalleerd is.

Ik zou deze toch graag aan de praat krijgen.

erha.

Geplaatst:

De preview is een foutje denk ik, die is per ongeluk meegekomen met Magic.

Magic-HD even installeren vanuit menu, plugins, download (groen), skins. Dan werkt hij.

Geplaatst:

@Milo,

dat was exact wat ik gedaan heb. Is er iets veranderd?

erha

Geplaatst:
Origineel bericht van: erha
In de setup na her-installatie zie ik alleen de 'default' en de 'magic' skin. De magic-hd skin staat er nietr bij. Na installatie kun je de skin kiezen. Ik zie duidelijke verschillen in de preview als ik de "cursor" in het secectie scherm op de 'magic' skin zet of de 'magic-hd'. Mijn conclusie is dat de 'magic-hd' skin niet standaard geinstalleerd is.
Ik zou deze toch graag aan de praat krijgen.

erha.

SORRY,
Aangezien Magic al in de PLi zit.
Maar nu lees ik dat er nog een skin is die magic heet magic-hd

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Na een software update vanmorgen en een reboot heb ik de skin aan de praat gekregen. Ik ben helemaal tevreden met het resultaat.

Ik heb echter helaas een foutje gevonden waardoor de box gaat 'hangen'.

Op enkele menu-keuzes van de plugin 'CCcam Info v1.3c' lijkt het of er niets gebeurt, maar daarna werkt geen enkele knop van de afstands bediening meer. Restart van enigma2 via telnet brengt de zaak weer op gang.

Missen er een paar scherm definities voor de Magic-HD skin?

erha.

Geplaatst:

De plugin CCcaminfo heeft niets met de skin te maken. Ik gebruik ook de magic-HD skin naar volle tevredenheid, na alle skin geinstalleerd te hebben of deze voldeden aan mijn wensen. Sommige functies binnen CCcam kosten veel tijd en dan lijkt het dat de box vastloopt wat niet het geval is. Gewoon geduld hebben of de rode toets gebruiken om CCcam af te breken.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Geplaatst:

Ik heb deze skin er ook eens opgezet.

Draait super, geen probleem. netjes..

Ik vroeg alleen af als ik het beeld onder, waar de epg staat ook donkerder kan krijgen.

Nu komen de picons niet zo goed door.

Geplaatst:

Een paar foutjes in de Magic HD Skin.

Kies je een ander kanaal in de CannelSelectionList dan zie je tijdelijk diagonale streepjes in het beeld, bij gebruik van andere skins is dat niet. (de streepjes in het plaatje is een voorbeeld, omdat ik er geen sceendump van kon maken)

Ik heb de plugin CCcam Info v1.3c geïnstalleerd, kies ik de optie ECM Info en dan ecm info, dan crasht de box en start de box opnieuw, zie logfile.

PS Bij de standaard skin Magic en het oproepen van ECM Info crasht de box ook, alleen maar als je op een FTA zender staat, op een gecodeerd kanaal werkt het wel goed.

Grts.

post-29338-1318261023,2347_thumb.jpg

Geplaatst:
Origineel bericht van: mobieltje
Ik heb de plugin CCcam Info v1.3c geïnstalleerd, kies ik de optie ECM Info en dan ecm info, dan crasht de box en start de box opnieuw, zie logfile.

Grts.

Deze fout is inmiddels opgelost, de oorzaak was niet de skin, ik heb nu de niewere plugin CCcam Info v1.3c_svn-2940-r0 geïnstalleerd.

Grts.
Geplaatst:

Probleem van channellist selection heb ik niet. Plaatje met zender komt heel scherp door.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Geplaatst:

Het plaatje is prima scherp, maar schakel je over op een andere zender in de ChannelSelectionList dan zie je even streepjes in beeld, volgens mij is dat een beeld synchronisatie probleem.

(Op het moment van overschakelen van het beeld zie je dat)

Ik heb vanmorgen ook mijn andere DM800 voorzien van de laatste PLi Open image en die heeft precies hetzelfde.

Grts.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen