Ga naar inhoud


Kwaliteit Digitenne beter dan die van CanalDigitaal?


lujo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: BokkieBok
Je leest alleen dat wat je er zelf uit wilt halen, niet..?

Het gaat om de gebruikte INGANG.

De interne tuner is direct verbonden met elektronica dit het paneel aanstuurt.
Ik ga er ook van uit dat softwarematig de dingen geoptimaliseerd zijn.

Dat voordeel heeft de Dreambox niet.
Die moet via een SCART analoog het beeld leveren.
Een Scart kabel is ook nog eens gevoelig voor de kwaliteit van de kabel zelf.


SCART is niks anders dan een soort aansluiting. Het zegt dus helemaal niks over welke type analoog signaal er gebruikt wordt. Dat kan S-video, RGB, Component enz. zijn.
Dus je hebt analoog en analoog. Daarnaast is het zo dat goed analoog zeker niet slechter is dan digitaal.

Als scart kabel heb ik QED scart van een metertje.
SCARTSCART_101204.jpg

Dus nogmaals dat voordeel wat jij noemt is er simpelweg niet. Of jij moet me kunnen uitleggen hoe het allemaal intern aangesloten is en waarom dat beter beeld geeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Intern wordt alles digitaal verwerkt voor dvb-t.

Met je 500 plus ga je het digitale signaal omzetten naar scart analoog en dan wordt het in de TV weer van analoog naar digitaal omgezet, dacht jij nou werkelijk dat het twee maal converteren van het A/D naar D/A signaal geen invloed heeft op de kwaliteit van je beeld.

 

Het is dus inderdaad appels met peren vergelijken!

 

Sluit maar eens een PC aan via vga of dvi, dan zie je wat ik bedoel.

 

 

 

 

 

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Adriano
Intern wordt alles digitaal verwerkt voor dvb-t.
Met je 500 plus ga je het digitale signaal omzetten naar scart analoog en dan wordt het in de TV weer van analoog naar digitaal omgezet, dacht jij nou werkelijk dat het twee maal converteren van het A/D naar D/A signaal geen invloed heeft op de kwaliteit van je beeld.

Het is dus inderdaad appels met peren vergelijken!

Sluit maar eens een PC aan via vga of dvi, dan zie je wat ik bedoel.


Adriano, die conversie zal wel wat uitmaken maar sorry dat ik het zeg je leest het niet goed.

Het gaat hier dus om het verschil tussen CanalDigitaal en Digitenne.

Ik geef aan dat de kwaliteit van Duitse zenders duidelijk beter is dan die van Digitenne zenders. Maar dat de kwaliteit van CanalDigitaal zenders (Nederlandse zenders) vergelijkbaar (slechter) is als die van Digitenne.

Conversie digitaal --> analoog --> digitaal ok, maar dat is uitgesloten aangezien zowel Duitse als CanalDigitaal zenders die conversie meemaken en kwaliteit verschilt.


Heb jij zelf een dreambox om bitrate van NL en van Duitse zenders te meten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik zet het nog een keer hieronder:

Ned 1 = 44.440 kbit/s
ARD-Test-1 = 7074.172 kbit/s

"Wel een erg groot verschil en ik vraag me af of die meting wel klopt. (Maar mijn ogen zeggen bij Ned1 zie je van dichtbij blokjes en bij ARD-Test-1 zie je geen blokjes.)"


Die Bitrate van Ned 1 klopt niet. Die schommelt op dit moment tussen de 4000 en 5000 kbit/s als hij op de hoofdcamera (veld staat) en tussen de 3000kbit/s en de 5000kbit/s als hij op de spelers zoomt. Ontvangen van K22 Hengelo/Zwolle/Deventer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ned1 geeft ongeveer het zelfde (voetbal)plaatje op T en S, rond de 4 Mb/s op mijn dm8000. Op Ned2 via T maar 2 Mb/s en via S ook rond de 4Mb/s. ZDF via S, 5 Mb/s

 

Het verschil tussen HDMI en scart is ook nog eens te zien op mijn toestel, scart is nog minder van kwaliteit. Maar dat komt natuurlijk omdat ik geen monsterkabel gebruik wink

 

Persoonlijk vind ik SD allemaal bagger als je HD bent gewend. Zeker op een 46 inch toestel moet je geen scart signalen meer aansluiten en/of SD kijken als er HD voorhanden is. Voor 5 euro meer heb je wel meer kijkplezier bij Canaaldigitaal.

 

 

 

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Adriano
Ned1 geeft ongeveer het zelfde (voetbal)plaatje op T en S, rond de 4 Mb/s op mijn dm8000. Op Ned2 via T maar 2 Mb/s en via S ook rond de 4Mb/s. ZDF via S, 5 Mb/s

Ok ben blij dat er ook iemand anders is die geen verschil in kwaliteit ziet tussen Digitenne en CanalDigitaal (tenminste op Ned 1 tijdens een voetbalwedstrijd).

Origineel bericht van: Adriano

Het verschil tussen HDMI en scart is ook nog eens te zien op mijn toestel, scart is nog minder van kwaliteit. Maar dat komt natuurlijk omdat ik geen monsterkabel gebruik wink

Dat geloof ik wel dat er verschil is tussen HDMI en scart want met scart zijn er meerdere digitaal -- analoog conversies nodig zoals je eerder opmerkte. Echter voor een analoog signaal (wat scart altijd is) is kwaliteit van de kabel erg belangrijk. Monster kabel is dan veel beter dan een bouwmarkt scart kabeltje. Hoewel ik merk monster zo en zo te duur en overdreven vind. Er zijn zat veel goedkopere varianten die net zo goed presteren (analoog).

Voor digitaal (HDMI) is het totaal een ander verhaal. Monster HDMI van 1000000000 euro is net zo goed/slecht als een HDMI kabeltje van 4 euro. Dit alles tot een lengte van rond 2 a 3 meter. Bij zeer lange kabels kan het wel zo zijn dat je dan verschil gaat merken.

Origineel bericht van: Adriano

Persoonlijk vind ik SD allemaal bagger als je HD bent gewend. Zeker op een 46 inch toestel moet je geen scart signalen meer aansluiten en/of SD kijken als er HD voorhanden is. Voor 5 euro meer heb je wel meer kijkplezier bij Canaaldigitaal.


Het was de bedoeling om Digitenne te laten vervangen door CanalDigitaal. Echter GSO installatie daar heeft (nog) geen Astra 23,5 E waardoor ontvangst van NL HD zenders niet mogelijk is. Daarom was ik zeer teleurgesteld om te zien dat de kwaliteit van CanalDigitaal niet veel verschilt dan die van Digitenne.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Origineel bericht van: Johan45
Op een 37" is het beeld van Nederland1 in SD echt slecht.
Gelukkig kijk ik met mijn seca3 kaart in HD.


Via de satelliet, of via Digitenne?


Via Digitenne in HD kan niet dus het zal via de satelliet zijn. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...