jedokus Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 hoi ik had enigma er op staan en wilde terug naar dgs nadat ik de dgs img erop had gedaan krijg ik nu alleen nog booting en gaat niet verder. kan wel als ik de stroom aansluit en de knop vast hou usb upgrade in het venster krijgen maar er gebeurt verder niets ondank een img op de usb stick kan iemand mij hier mee op weg helpen moet ik verder nog iets doen om de usb upgrade aan de praat te krijgen? en knop drukken mischien avast bedankt
mteam Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Van enigma terug naar dgs betekent dat je de bootloader terug in je ipbox moet schrijven denk ik. Je vindt de bootloader in bijlage. Groetjes Danny 9000HD_usb_uboot_1.3.2_050908.zip
jedokus Geplaatst: 17 juni 2010 Auteur Geplaatst: 17 juni 2010 Kan dit via een usb stick ik kan in het display wel usb upgrade krijgen maar gaat niets gebeuren heb fat32 geformat die usb stick moet i verder nog iets drukken of wil het alleen als je het via usb op de pc hebt aangesloten dit laatste kan ik niet draai windows 7 64bit en alleen 32 bits drivers te vinden voor usb ipbox 9000 in ieder geval bedankt voor je reactie
dr.butcher Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Je moet de usb niet fat 32 formateren. Maar gewoon FAT formateren.
jedokus Geplaatst: 17 juni 2010 Auteur Geplaatst: 17 juni 2010 stond eerst fat32 maar werkte toen niet en ergens gelezen dat het fat moest zijn. daarom fat gedaan mischien toch nodig aan de pc en dan de client poort dat ie gaat. maar dan moet ik eerst de pc om maken naar 32 bits windows wel erg veel werk dan
leonardodiklap Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 hoi heb ook een ipbox 9000 en volgens mij kan het alleen maar via de usb kabel en usb upgrade img heb zelf ook al geprobeerd met usbstick maar krijg het niet werkend wel dgs in flash en dan engima2 op usb stick. succes leo
jedokus Geplaatst: 19 juni 2010 Auteur Geplaatst: 19 juni 2010 Origineel bericht van: leonardodiklap hoi heb ook een ipbox 9000 en volgens mij kan het alleen maar via de usb kabel en usb upgrade img heb zelf ook al geprobeerd met usbstick maar krijg het niet werkend wel dgs in flash en dan engima2 op usb stick. succes leo denk dit zelfde dus ook toch maar even wachten als iemnd even een 32bits windows laptop langs brengt kijk wk dan toch maar effe op de tf 7710hd bedankt voor je reactie
naze1975 Geplaatst: 19 juni 2010 Geplaatst: 19 juni 2010 Als je een rev2 ipbox hebt kan je het ook met een usb stick bestand hernoemen naar "usb_update.img", box opnieuw opstarten en als booting in beeld verschijnt, de power en de pijl naar boven op de ipbox indrukken. groet Robert een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)
jedokus Geplaatst: 20 juni 2010 Auteur Geplaatst: 20 juni 2010 heb rev 2 versie en ook dat al geprobeerd maar lukte niet kan ook het soort usb stick zijn beste werkt de kingston hiervoor wat ik ergens gelezen heb. maar je de mijne helaas geen kingston stick zal even wachten op laptop met xp versie en dan maar eens op een usb kabel met relook pc editor kan je ook usb upgraden zo ik zag testen of het dan wil. leuk speelgoed blijft het wel maar graag ietsje meer leven er eerst maar weer in.
naze1975 Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Ik heb windows 7 32bit en heb daar ook een werkend flashtool op ziiten zodat ik via een kabel de ipbox kan flashen groet Robert een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)
RobertC!75 Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Had vannacht hetzelfde met een 900hd, bleef in bootingmode staan. Reargeerde nergens meer op. Na een google uurtje kreeg ik de oplossing. Powerbutton off aan achterzijde. stick met soft plaatsen. Eerst boot-img (daarna zelfde cyclus met soft-img Tien seconden aan/uit knop voorzijde indrukken, vasthouden en dan de powerbutton achterzijde aanzetten en voila, box sprong in usb-upgrade mode. Upgrade en daar was ze weer!!!!! groetjes Rob
jedokus Geplaatst: 28 juni 2010 Auteur Geplaatst: 28 juni 2010 Bedankt allemaal voor jullie inzet en uitleg. Heb hem weer draaien en met 32bits os met flashtools is het weer gelukt. het was al warm buiten maar na mijn eigen inspannings zweet nu weer kijken op de ipbox naar de wk. nogmaals bedankt en topic kan gesloten worden wat mij betreft
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen