steventje Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Hallo, Op sommige kanalen (bvb. BVN, Eurosport) heb ik vaak het volgende probleem: Als ik sat op zet dan zie ik meestal een 4:3 scherm op BVN of Eurosport (en waarschijnlijk ook op andere kanalen). Precies of mijn satbox (Redbox Re-2250) niet automatisch wil switchen naar 16:9 Als ik nu bvb. naar ARD of ZDF switch dan is binnen de 2 sec het beeld van 4:3 naar 16:9 geschakeld (zoals het hoort) Switch ik dan terug naar BVN, dan gaat het beeld van 16:9 --> 4:3 en terug naar 16:9 (wat zo hoort) Maar soms blijft het beeld op BVN op 4:3 hangen en dan moet ik terug weer even naar ZDF schakelen en terug om dan in 50% van de gevallen 16:9 beeld te verkrijgen op BVN. Is dit een beetje duidelijk? Zijn er nog die dit hebben en wat kan je eraan doen? Multytenne Twin
Tonskidutch Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 brrr. warrig de zendgemachtigde stuurt beeld en geluid signaal naar jou via via dat kunnen oude 4:3 beelden zijn of 16:9 beelden in SD of HD kwaliteit (afhankelijk van de zender) stel je de receiver en/of tv in op een specifieke beeldverhouding dan zal er afwisselend op je tv dat te zien zijn wat de zendgemachtigde heeft verstuurd dus 4:3 met zwarte randen weerszijde (maar scherp en juiste verhouding) of dus 16:9 schermvullend of nog iets groter met zwarte randen boven en onder dat hoort zo. enkel als jij op de receiver en/of tv andere voorkeuren instelt voor die beeldverhouding heb je altijd beeldvullend, maar in bepaalde gevallen Vervormd / uitgerekt dus wil je juiste verhoudingen van het initiele beeld of wil je elke vierkante centimer van je scherm benutten vervormd? ciao Busy Line Rose Murphy
steventje Geplaatst: 17 juni 2010 Auteur Geplaatst: 17 juni 2010 Ik wil de juiste verhoudingen of dit nu 4:3 of 16:9 is. Ik weet dat mijn satbox op auto staat dus hij zou de juiste verhoudingen moeten weergeven. Echter soms blijft hij gewoon op 4:3 staan bij BVN waar ik zeker ben dan het een 16:9 uitzending is. Dat heb ik nooit bij de Duitse zenders ! Multytenne Twin
Tonskidutch Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 het kwam bij enkele merken voor dat ze niet goed overschakelden (ook de VU+ had probleem dat tot update v4.8) jouw receiver heeft misschien een firmware probleem waar een update voor is waarin dat schakelen gecorrigeerd is geworden heb je daar al naar gezocht? overigens soms is mede de tv debet aan dat probleem (zoals ik boven ook schreef) ciao Busy Line Rose Murphy
steventje Geplaatst: 17 juni 2010 Auteur Geplaatst: 17 juni 2010 Firmware updates zoek ik regelmatig maar zegt steeds dat ik de laatste heb. Mssn beter mijn TV op 16:9 formaat zetten ipv original Probleem is dat ik dan 4:3 uitzendingen in 16: bekijk. We zien wel. Bedankt Multytenne Twin
Tonskidutch Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 uhm waarom niet, hier wel hoor is geen compromis. Busy Line Rose Murphy
Gast aart44 Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Dat kan je tv en je ontvanger nooit, het blijft altijd een compromis om 4:3 beeldvullend zichtbaar te maken op je tv. Ja als je via scart aansluit lukt het vaak wel helaas heb je dan geen HD meer, dus kies wat je het beste lijkt.
Tonskidutch Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 heb niet kunnen terug vinden wat voor soort TV steventje heeft... Busy Line Rose Murphy
steventje Geplaatst: 17 juni 2010 Auteur Geplaatst: 17 juni 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch heb niet kunnen terug vinden wat voor soort TV steventje heeft... Een LCD 32" van LG (5 jaar oud) Type ontglipt me even Multytenne Twin
Tonskidutch Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 aha steventje, dus die is sowieso niet full HD dat na aanleiding van Aart44 zijn opmerking ciao Busy Line Rose Murphy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen