Ga naar inhoud


Harde aanpak piratenzenders


Gast satdevil

Aanbevolen berichten

Gast satdevil

 

ANP op 17 juni '10, 08:57, bijgewerkt 17 juni '10, 09:30

Piratenzender 'Noordzee', foto gemaakt in 1970 (ANP)

 

GRONINGEN - Er komen steeds meer illegale radiostations in Nederland. Het Agentschap Telecom wil daar met een nieuwe aanpak een einde aan maken, zo liet deze organisatie donderdag weten.

 

Het agentschap zal mensen met een antenne in de tuin waarschuwen om deze niet te gebruiken voor illegale radio-uitzendingen. Doet de eigenaar van de zendmast dat toch, dan krijgt hij onder andere meteen een bekeuring van 2500 euro.

 

Volgens het agentschap groeit vooral in de provincies Overijssel, Drenthe en Friesland het aantal etherpiraten en daarmee ook het aantal klachten. 'Hierdoor kunnen gevaarlijke situaties ontstaan', zegt Peter Spijkerman, directeur-hoofdinspecteur van Agentschap Telecom. 'We willen zoveel mogelijk overtredingen voorkomen, maar als ze toch de fout in gaan, geven we de piraten lik op stuk.'

 

Etherpiraten verstoren de uitzendingen van legale zenders in Nederland en ook Duitsland. Verder heeft het vliegverkeer volgens het agentschap last van de uitzendingen. Het agentschap begint met de nieuwe aanpak in zuidoost Drenthe. Daarna volgt de rest van het land.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij ons in de fabriek staan de radio's vaak met een piraat erop, moet zeggen dat ik er met plezier naar luister.

Als je dan wat verder loopt en daar staat dan bijv. 5*8 op, dan hoor je het merendeel alleen maar ..... in de ruimte, en s'nachts is het helemaal erg.

Maargoed, het is maar waar je van houdt.

En wat betreft de storingen, er zijn amateurs die met professionele zenders werken, het zou een slechte staandegolf moeten zijn die dan evt. storingen moeten veroorzaken lijkt mij.

 

Maargoed, het is verboden en jammer dat dan de (goeden) moeten lijden door de slechten die wel diverse storingen veroorzaken.

Want dat kan vervelende/gevaarlijke situaties opleveren.

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ze hebben weer niets te doen bij AT en gaan een aantal weken piraatjes pesten. Die gasten hebben zoveel aanhang dat er binnen de kortste keren weer een zender staat te pruttelen.

 

Ik weet dat het boeren met grote masten en kilowatts zijn, maar welke legale zender zend uit waarom gevraagd wordt?

 

Het mag niet, maar dan hadden ze toch maar een stukje band toe moeten laten, want dan waren ze van dat probleem af geweest.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EXTREEMPJE
Dan hoor je het merendeel alleen maar ..... in de ruimte.

Maargoed, het is verboden en jammer dat dan de (goeden) moeten lijden door de slechten die wel diverse storingen veroorzaken.


Nou wat gelul in de ruimte betreft, steekt een beetje piraat er toch wel met kop en schouders boven uit hoor.
Vroegere kennissen van mij hadden zo'n "Radio de Dooie Duif" geval als buur, als die met uitzenden begon hadden ze geen enkele zender meer behalve die piraat, dan mag je toch wel over een behoorlijke storing spreken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze, het loopt de laatste tijd weer aardig de spuigaten uit. De ether is al zo vol en dan gaan ze soms nog op de onmogelijke plekken zitten.

 

Ergens hier in de buurt zit ook zo'n piraat, als die begint kan ik mijn radio hier op m'n kantoortje wel uitdoen. Radio 2, 3FM, Q, of Sky ik kan ze allemaal vergeten.

 

En ik ben niet van plan om vanwege zo'n piraat een andere radio te kopen.(hmmm laten ze er maar één voor mij kopen :-))

 

En dat gelul over dat het nederlandstalige lied niet te horen is?

In de ether: RadioNL, net niet hier maar in een groot deel van Groningen zit bv Radio Continu (als ook een deel overijssel) en zo zijn er meer initiatieven dacht ik.

Dus blijft alleen het spelletje over van: dit is spannend, het mag niet en ik heb de sterkste zender!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal altijd een kat en muis spel blijven. Vergeet echter niet dat door de vroegere "amateurs" wel communicatie mogelijk was met de geallieerde tijdens de 2e WO.

 

Aangezien de techniek de vervolging achterhaald, zullen er idd wel piraten verdwijnen om zo later via internet in volle glorie weer te beluisteren zijn.

 

Bandbreedte was nog een probleem, maar nu niet meer.

 

Maar om nu aan te kloppen, overal waar een antenne staat is wel een beetje bizar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer ze doen in mijn ogen niet veel kwaad ze hebben het vaak ook goed voor mekaar.

 

maar wat is nu de beste fm buiten antenne om ze te ontvangen, ik heb deze week een J (ota ) antenne gemaakt maar valt mij behoorlijk tegen ?

( afgeregeld op 96 mhz lange straler 2.237 korte straler 0.744)

 

 

Dreambox 7000: 7025 : 8000 120 cm jonsa schotel met mti highline en een Stab hh 120 moter .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k)

 

Is toch overduidelijk lijkt mij. Een (richt)antenne is per definitie dan al een (richt)antenne om mee te zenden.

 

Zitten hier in de straat dx-ers met een ronde dipool die luisteren en ook wat kwajongens die er mee tx-en.

 

Dus als ik een Wifi/Digitenne richtantenne heb staan in de tuin, dan krijg ik ongevraagd de mededeling om er niet mee te zenden anders krijg ik een boete van 2500 Euro.

 

Kan lachen worden als de BOA's dat ook zouden moeten gaan doen bij alle motorvoertuigen.

 

Kan er een millimeter naast zitten, maar iedere Nederlander behoord de wet te kennen is mij geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

En bij de Telecom peilclub werken meestal gelicenceerde zendamateurs


Dan zie ik je wel verschijnen, koffie staat klaar smile

Bij de kerk zullen ze het wel wat drukker krijgen. Die kerkradio is volgens mij ook niet helemaal legaal. Vroeguh kwamen ze via de "PTT" kabel binnen. Op de kabel hebben ze geen kanaal en in de ether ook geen toegewezen kanaal.

En rondrijden om te kijken waar masten staan is een beetje overbodig. Google Streetview ???
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.radiobloemendaal.nl/

 

Radio Bloemendaal 1116 AM

 

Radio Bloemendaal is sinds 15 juni 1924 de kerkzender van de Protestantse Gemeente van Bloemendaal en Overveen en is iedere zondag te beluisteren van 9.00 tot 21.00 uur en iedere dinsdag van 12.00 tot 13.30 uur.

 

De zender is het best te ontvangen in een straal van ca 30 km om Bloemendaal, maar goede ontvangst wordt ook gemeld uit onder andere Friesland en Almere. Verder ontvangen we regelmatig ontvangstrapporten van verder weg, tot Duitsland, Denemarken, Finland, Zweden en Polen aan toe.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...