Ga naar inhoud


Harde aanpak piratenzenders


Gast satdevil

Aanbevolen berichten

Piraten die storen?

En hoe zit het dan met de commerciële omroepen op de FM?

Op de slaapkamer heb ik een bekend japans merk klokradio staan.

Radio 1 of BNR Nieuwsradio zijn hier in Almere nauwelijks te ontvangen, omdat de signalen van de commerciëlen over een groot deel van de FM band doorspetteren.

Het vervelende is, dat klokradio`s geen gewone sprietantenne hebben, maar alleen zo`n stom draadje.

Die moet je steeds verleggen om een beetje te kunnen ontvangen.

Er is vaak ruis, omdat de zenders van een aantal commerciële omroepen zo vreselijk sterk zijn, en Radio 1 daardoor slecht te ontvangen is.

Nou weet ik ook wel dat een goede FM tuner veel beter presteert, maar toch is het maar raar, dat je blijkbaar geen recht hebt op een ongestoorde ontvangst, als je een klokradio gebruikt.

Zenders van piraten zijn duidelijk niet de enige stoorzenders!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ilseonline
Ach, ze hebben weer niets te doen bij AT en gaan een aantal weken piraatjes pesten.



Verklaar mij dan maar eens waarom wij al meer dan 8 weken op vergunningen zitten te wachten voor diverse klanten. Bij vragen hierover krijg ik als antwoord te horen dat ze het te druk hebben nu weet ik waarom. crazy

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Piraten die storen?
En hoe zit het dan met de commerciële omroepen op de FM?
Op de slaapkamer heb ik een bekend japans merk klokradio staan.
Radio 1 of BNR Nieuwsradio zijn hier in Almere nauwelijks te ontvangen, omdat de signalen van de commerciëlen over een groot deel van de FM band doorspetteren.
Het vervelende is, dat klokradio`s geen gewone sprietantenne hebben, maar alleen zo`n stom draadje.
Die moet je steeds verleggen om een beetje te kunnen ontvangen.
Er is vaak ruis, omdat de zenders van een aantal commerciële omroepen zo vreselijk sterk zijn, en Radio 1 daardoor slecht te ontvangen is.
Nou weet ik ook wel dat een goede FM tuner veel beter presteert, maar toch is het maar raar, dat je blijkbaar geen recht hebt op een ongestoorde ontvangst, als je een klokradio gebruikt.
Zenders van piraten zijn duidelijk niet de enige stoorzenders!


Nu noem je ook een soort radio op. Dit zijn zo'n slecht gefilterde radio's dat je met een 30 mWatt het middenfrequent van de radio al om zeep helpt. sick

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Een klokradio is natuurlijk geen maatstaf om te beweren dat de commerciele omroepen zouden storen.
Deze zenders worden stuk voor stuk beheerd door de Nozema, en de eisen voor dit soort zenders zijn erg streng. ....


Even kleine correctie:

Nozema bestaat niet meer is tegenwoordig KPN Broadcast en naast KPN heb je ook partijen als Broadcast Partners.

Beide partijen verzorgen dus het signaal, en hier zijn inderdaad strenge eisen aan gesteld.

Zo verzorgt KPN o.a. voor Skyradio en Broadcast Partners voor 538. Later dit jaar stapt de P.O. over van KPN naar Broadcast Partners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: borsjea
@kimble

Weet niet op welke frequentie de kerk bij jou in de buurt op zit maar ik zie net op wikipedia dat er maarliefst 74 frequenties in de 150 mhz band zijn gereserveerd voor kerkradio zie ook Wikipedia info kerkradio zijn er wel zoveel kerken :D


Kerk zit hier op 107,50 Mhz (bijna zelfde frequentie als lokale omroep Borger-Odoorn 107,00 Mhz), alleen Borger-Odoorn zit met veel meer vermogen. Buiten-antenne (dipooltje) of een goede binnenantenne is wel een vereisste.

Ben niet kerkelijk, dus zou niet weten in welke hoek ik het moet zoeken. Weinig preken maar wel veel zingen en een knap kerkkoor qwa instrumenten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...