Ga naar inhoud


Vraag over de afluitknop in WIN7


Jürgen

Aanbevolen berichten

Als je op Start klikt dan zie je o.a. de knop 'Afsluiten' met daarnaast nog een pijl voor de opties.

Een van de opties is de 'Slaapstand' die ik dan ook het meest gebruik.

Nu gebeurt het regelmatig dan ik onbedoeld toch op de knop 'Afsluiten' klik en dan gaat de laptop down.

 

Is er een optie beschikbaar waarbij na het indrukken van de afsluitknop de vraag gesteld wordt of ik het wel zeker weet dan wel dat ik het afsluiten nog onmiddellijk kan onderbreken?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een direct atwoord (lees tussenoplossing) heb ik wel. De optie om de "knop" uit te schakelen is even zoekwerk cool

 

Srat in de achtergrond een actieve MSN of ander programma op. Niet een Browser, maar een programma. Mag best klein zijn.

 

Computer zal dan nl beginnen te gillen dat er nog programma's staan te draaien en dan kan je kiezen tussen annuleren, afsluiten forceren.

 

Annuleer je, dan zit je weer terug in het systeem zoals hij stond voordat je de "verkeerde" knop in drukte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen


Is er een optie beschikbaar waarbij na het indrukken van de afsluitknop de vraag gesteld wordt of ik het wel zeker weet dan wel dat ik het afsluiten nog onmiddellijk kan onderbreken?


Je kan instellen wat op die knop doet. Standaard staat die ingesteld op afsluiten.

Om dat aan te passen ga je als volgt te werkt

Rechtermuisknop klikken op de startknop of in de taakbalk => kies eigenschappen.
Ga naar het tabblad "Menu start"
Bij "Actie voor aan/uit-knop" selecteer je "Slaapstand"
Klik op "Ok"

Als je nu op je startknop klik zal je zien dat daar nu slaapstand staat ipv Afsluiten.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai, niet helemaal goed gelezen. Twee verhalen door elkaar.

 

Softwarematige afsluitknop met afsluiten en hardwareknop.

Laatste knop is idd te wijzigen zoals Puch zegt.

 

De "software-knop" via de de Windows-Button sluit af als je zegt afsluiten. Vandaar de tip om iets in de achtergrond te laten draaien.

 

Zal toch eens kijken of die aan te passen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
De "software-knop" via de de Windows-Button sluit af als je zegt afsluiten.

Nu maak jij het toch wel wat ingewikkeld.

Mijn vraag ging over de "software-knop" die je via de Windows-Button kunt aanklikken.
En voor deze "software-knop" heeft Puch de juiste oplossing aangedragen.
Dus ik weet nu niet wat jij met de hardwareknop bedoeld, die van de laptop?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou het verhaal van Puch maar even aan.

 

 

Ik zie nl niets veranderen via de "Windows-Button", nadat ik hier de eigenschappen heb gewijzigd. Jij blijkbaar wel en dat is het prima toch.

 

Kan wel de hardwareknop beïnvloeden zoals altijd in Windows.

 

Ik zal mijn installatie eens gaan venieuwen (verse installatie van W7 dmv installatieherstel). Booten wil hier alleen nog maar met een USB stick. blush iets te veel aan het rommelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heb je de oplossing al, maar er is nog een andere truc.

 

Het afsluiten / slapen is namenlijk een commando. Je zou dus een shortcut "Slapen" op je bureaublad kunnen maken met daarin het ga slapen commando.

 

Meer hierover: Klikkerdeklik

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Ik zie nl niets veranderen via de "Windows-Button", nadat ik hier de eigenschappen heb gewijzigd. Jij blijkbaar wel en dat is het prima toch.

Hierbij voor alle zekerheid ook nog even een schermafdruk van de de gewijzigde optie.

post-21534-1318261015,2852_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat gebeurd bij mij niet. Nou, ik ben even offline en haal er even de W7 herstelconsole er overheen.

 

Straks kan ik meer vertellen. Het aangehaalde, door jou en de antwoorden neem ik op in de Windows Database.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, W7 is hersteld en het werkt. Ik heb eveneens nog iets ondekt voor en na een update.

 

Zal het eea uitwerken voor de Database.

 

Bedankt heren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...