Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Graag had ik een sab 10/1 of satconn 10/1 diseqc switch gekocht (Zijn dezelfde switchen?). Nu zie ik dat je die in verschillende modussen kan programmeren.

Ik wil 10 LNB's gebruiken. Welke Modus moet ik gebruiken opdat die zou werken met een VU+ DUO. In welke modus staat die standaard zonder eerst te programmeren. Ben ik verplicht om ook die programmer te kopen juist om die ene keer te programmeren??

Alvast bedankt

Greetz

Geplaatst:

Bedankt

Nou als ik zo lees en hopelijk begrijp moet ik hem programmeren in MODUS 2 ( normale diseqc 1.1 ) om mijn 10 LNB's aan te sturen.

En ze staan standaard als modus 2 als ze uit de fabriek komen volgens dat ik lees dus hoef ik geen programmer te kopen.

Ben ik juist?

Greetz

Geplaatst:

Ik heb niet zo'n switch, ik had je alleen even op weg willen helpen.

En: Er gaat toch niets stuk als je het even probeert?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb zo'n switch al jaren in gebruik.

Standaard werd hij dacht ik uitgeleverd in mode 6.

Dit houdt in, dat hij een rotor emuleert.

Ik heb de ontvanger dus op Diseqc 1.2 ingesteld, en elke ingang van de switch een rotor positie gegeven.

Het grappige ervan is, dat wanneer je op een zender op een ander satelliet afstemt, de ontvanger in het beeld aangeeft, dat de motor draait. :D

Wanneer je ontvanger ook Diseqc 1.1 kan aansturen, is de switch inderdaad om te proggen zodat je de ingangen rechtstreeks kan aansturen.

Even googelen gaat je de gebruiks aanwijzing opleveren, waarin staat vermeld, hoe je met een progger de switch kan programmeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja maar het jammere is dat zo een programmer 17€ kost terwijl je hem maar 1 keer hoeft te programmeren en dit duurt 6 seconden. Dan heb je die programmer niet meer nodig. Dus als ik hem kan kopen standaard in modus 2 ( normale diseqc 1.1) dan hoef ik die programmer niet. En de VU+ Duo kan diseqc 1.1 aan dus zou dit moeten lukken modus 2.

Greetz

• Moderator
Geplaatst:

Volgens mij zijn er leveranciers, die hem bij uitleveren als service in de gewenste mode zetten.

Toen ik die van mij kocht vroeg de winkelier hoe ik hem hebben wilde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Yep dat is de normale gang van zaken als je hem koopt even opgeven wat je er mee wilt en gelijk in de gewenste modus laten zetten. laugh

Gast DreamSat06
Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
Yep dat is de normale gang van zaken als je hem koopt even opgeven wat je er mee wilt en gelijk in de gewenste modus laten zetten. laugh

Klopt smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen