rlckring Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Hallo.. Ik probeer de opnames van WK NED1 HD om te zetten naar een mkv container maar met niet veel succes.. Ik heb de opname demuxed waardoor je dus een audio en video stream krijgt. Dan toe voegen in mkvmerge alles verloopt prima mkv met succes gemaakt. Dan wil ik hem afspelen duurd de film 2,5keer zolang, de video loopt heeeeel langzaam..geluid is goed.. Na een beetje googlen ben ik er achter gekomen dat de h.264 stream geen fixed 25fps is maar variabel. In de .ts stream zou ook de timecodes staan voor de frames. Weet iemand hoe dit te extracten van de originele stream?? extract frames TimeCode from transport stream
Gast Jeroensky Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Dat is op een of andere manier lastig. Ikzelf heb al meardere programma's geprobeert, maar nog geen een gevonden die goed werkt op computer. Bij windows kwam "SUPER ©" het dichts in de buurt. OS-X en Linux hebben hun eigen tools voor av, zie pakket beheer. Wat mijn oplossing is: DVDburn plugin. Maar dat werkt dus op DM8000. Hoef je niet eens dvd brander er ingebouwd te hebben. Indien je dat wel hebt hoef je geen iso te maken en kan je het direct fikken op cd/dvd. Zonder brander laat je dvdburn plugin van de ts file een iso maken op hdd van dreambox...Dat branden kan je ook met computer brandprogramma, en dus de iso van interne hdd naar compu zetten dmv netwerk. Dan heb je (bij sd opname) een standaard video-dvd layout, werkt op elke dvd speler/computer. Bij HD opnames wordt het dmv DVDburn plugin incompatible met standaard dvd players.(kwaliteit/codering is hoger/anders dan wat gemiddelde dvd player aankan)
mauspartyhouse Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Volgens mij moet dit wel lukken met het programma DVR Studio HD. Dit programma kan Transport-Streams omzetten in andere formaten. Mogelijk heb je er wat aan. suc6 Maurice ET8000
Gast ThorBecke Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Ben zowiezo ook benieuwed hoe jullie de opname van de hd van de rdeambox naar de pc halen. DreamTsMan werkt niet op de Dm8000 en met Dcc of WsFtpPro duurt het wel heel erg lang ...
Sigma Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Ben hier even bezig geweest met TMPGenc Authoring Works 4 Deze leest rechtstreeks de .ts file maar krijg het geluid niet synchroon met het beeld. kan hem om zetten naar bdmv dit zou je dan weer om kunnen zetten naar .mkv is wel een extra bewerking maar hellaas. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Sigma Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Origineel bericht van: ThorBecke Ben zowiezo ook benieuwed hoe jullie de opname van de hd van de rdeambox naar de pc halen. DreamTsMan werkt niet op de Dm8000 en met Dcc of WsFtpPro duurt het wel heel erg lang ... gewoon met FileZila! of als je de hdd zichtbaar is op je PC dan kun je knip en plak doen. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Jeroensky Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Origineel bericht van: ThorBecke Ben zowiezo ook benieuwed hoe jullie de opname van de hd van de rdeambox naar de pc halen. DreamTsMan werkt niet op de Dm8000 en met Dcc of WsFtpPro duurt het wel heel erg lang ... Gewoon met degelijke ftp client. Met ftp client log je in op Dreambox(die ftp server heeft ingebouwd). Os-X en Linux hebben reeds oerdegelijke ftp clients in pakket beheer, voor windows kan je hier filezilla downloaden. (oops sigma is me voor) Tip: zet ethernetkaart van betreffende computer (op zelfde lan als dreambox) vast op fullduplex 100Mbps. Je router zal deze setting overnemen(afhankelijk van type&config) omdat het vast is ingesteld op computer, en dreambox zal het weer overnemen van router, met als gevolg 100Mbps fullduplex verbinding.(ipv bv 10Mbps half duplex).
Gast Jeroensky Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Origineel bericht van: mauspartyhouse Volgens mij moet dit wel lukken met het programma DVR Studio HD. €85,- Ik gebruik wel DVDburn plugin die omzet naar iso file/danwel DVD.
mauspartyhouse Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Oops, dat is inderdaad prijzig. Eerst maar 30 dagen proberen dan. Als het werkelijk een top programma is, kan men het altijd overwegen. ET8000
rlckring Geplaatst: 19 juni 2010 Auteur Geplaatst: 19 juni 2010 Ik heb het voor mekaar, wat een job zeg... Eerst de .ts naar je pc halen met ftp, of via samba Windows verkenner. Dan heb ik een fijn programmatje gevonden, "Transport Stream Packet Editor" daarmee haal ik vanuit de .ts eventuele reclame blokken. Saven en ik heb een nieuwe .ts binnen enkele minuten, zonder transcoden dus.. Daarna met de ge-edite .ts en een free-ware Movie Scripting programma "Avisynth" met de plugin "FFmpegSource2" kun je met een speciale opdracht de Video Frame Timecodes uit lezen. Dit is nodig omdat die WK uizendingen niet fixed 25fps zijn maar VFR.. Je krijgt als ouput binnen enkele minuten een .txt bestand met daarin de timecodes.. Daarna met tsMuxer de ge-edite .ts demuxen in een apparte x.264 video en mp3 audio stream. Dan beide demuxed files toevoegen in mkvmerge, selecteer ook in het tabblad general het extenal timecode bestand. Effe een bakkie en klaar, binnen 20minuten een perfecte mkv met behouden kwaliteit.. Het duurde me 4 avonden puzelen..
Old Satterhand Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Vele wegen leiden naar .... Ik gebruik h264ts_cutter (gratis) om de TS te editten. Dan naar MKV met GDSMuxer (onderdeel van Haali Media Splitter). Normaal gebruik ik altijd MKVMerge maar die kan niet omgaan met 25 frames interlaced.
rlckring Geplaatst: 20 juni 2010 Auteur Geplaatst: 20 juni 2010 Je hebt gelijk, ik zat te knoeien met 25 frames interlaced.. Ik heb je methode ook geprobeerd, en het is de ultime oplossing..
mauspartyhouse Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 Wat een klus zeg ! Daar moet toch een makkelijkere manier voor zijn...... ET8000
Erik Slagter Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 Origineel bericht van: rlckring Na een beetje googlen ben ik er achter gekomen dat de h.264 stream geen fixed 25fps is maar variabel. Terzijde... h264 zelf heeft zowiezo geen timestamps uiteraard, het is wel mogelijk (let op: mogelijk) om in combinatie met een geschikte container (mp4 bijvoorbeeld) vfr toe te passen (variable frame rate). Dat wil zeggen dat de beelden niet strak op een klok binnenkomen, maar dat de beelden aan de hand van hun timestamp worden afgespeeld. ECHTER: in de praktijk zijn die timestamps altijd zodanig dat precies een vaste frame rate wordt verkregen, en dus is er eigenlijk geen sprake van VFR. De enige plaats waar ik ooit een echte VFR heb gezien was bij de camera in m'n telefoon. Waar je waarschijnlijk tegenaan loopt is een begripsverwarring in de h264-standaard, ofwel of bij de frame rate frames of fields geteld moeten worden. Inmiddels is dat duidelijk, maar nog niet alle software is aangepast. Hierdoor kun je krijgen dat een film op halve of dubbele snelheid loopt. Mijn oplossing was om CFR (constant frame rate) te forceren, dat kan dus gewoon. Geluid en beeld uit elkaar trekken (demuxen) moet je nooit doen, want ze kunnen verschoven tegenover elkaar worden uitgezonden, je kunt dan zowiezo gaan uitzoeken hoe je ze weer gelijk krijgt. Maar erger nog, bij elke storing gaan beeld en geluid weer uit elkaar lopen. Dus of in de container houden of demuxen met projectx (als dat kan), die heeft daar voorzieningen voor. Maar meestal is het helemaal niet nodig om te demuxer. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen