Ga naar inhoud


Krijg Astra 3 (23,5 E) niet gevonden


Gast willemd

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ben van Topfield 4000 PVR naar Topfield 7750 HD PVR overgestapt. Zat op de Astra 1 (19,2 E) met de 4000, wil nu naar de Astra 3 voor HD TV (HD TV pakket erbij genomen bij canaaldigitaal).

 

Ik krijg, ook met SAT-finder, het echter absoluut niet voor elkaar om mijn schotel op de ASTRA 3 uit te richten, en vind wel telkens weer de ASTRA 1 probleemloos terug (zodat ik tenminste wel de NL zenders kan bekijken, maar niet in HD). Heb de richting en inclinatie netjes op papier staan (opgezocht op astra.de), maar niks werkt! Is het signaal van de ASTRA 3 zoveel zwakker als die van de ASTRA 1?? Iemand tips?

 

Graag mail dct naar willemdortu@gmail.com.

 

Dank! Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb een duo-lnb, maar gebruik al sinds jaar en dag maar 1 van de twee aansluitingen (dus ook geen motertje)...ik sluit aan de achterkant van de Topfield de 'LNB1 out' kort met de 'LNB2 in'.

 

Normale eenvoudige schotel 80 cm (merk geen idee), vrij veld naar de satellieten...

 

Ik kom op zoek naar Astra 3 wel de satellieten Eurobird 2 (25,5 E) en Badr 6 (26 E) tegen. Zit allemaal op twee millimeter verdraaien van elkaar...

 

1) Bestaan er geen SAT Finders waarbij je Astra 3 aan kunt geven als de wanted satelliet, en dat er alleen een piep komt als die de juiste satelliet te pakken heeft???

2) Kan het zijn dat in de Topfield de Astra 3 verkeerd ingeprogrammeerd is, en dat ik daarom nog niet eens 1% kwaliteit tegenkom bij het draaien vd antenne?

 

Gr. Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: willemd
Heb een duo-lnb, maar gebruik al sinds jaar en dag maar 1 van de twee aansluitingen

Jij bedoeld waarschijnlijk een Twin LNB met 2 aansluitingen.
Een DUO LNB is een LNB waarmee je zonder de schotel te verdraaien 2 satellieten tegelijkertijd kunt ontvangen zoals b.v. Astra1 en Astra3.

Origineel bericht van: willemd
Ik kom op zoek naar Astra 3 wel de satellieten Eurobird 2 (25,5 E) en Badr 6 (26 E) tegen. Zit allemaal op twee millimeter verdraaien van elkaar...

Dan ben je al te ver want Astra 3 zit net iets voor Eurobird.

Origineel bericht van: willemd
1) Bestaan er geen SAT Finders waarbij je Astra 3 aan kunt geven als de wanted satelliet, en dat er alleen een piep komt als die de juiste satelliet te pakken heeft???
2) Kan het zijn dat in de Topfield de Astra 3 verkeerd ingeprogrammeerd is, en dat ik daarom nog niet eens 1% kwaliteit tegenkom bij het draaien vd antenne?Gr. Willem

1) Die apparaten bestaan wel maar zijn duurder dan jouw Topfield.
2) Dat kun je makkelijk controleren door opnieuw een zenderscan van Astra3 uit te voeren want dan staan de zenders zeker goed 'ingeprogrammeerd'.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

De Astra3 is snoeihard en kan met een 60cm ook prima worden ontvangen... Als je een duo-LNB gebruikt richt je op Astra1. Als deze correct is afgesteld draai je de LNB van Astra3 iets naar beneden... Met een goede switch en een correcte instelling in de ontvanger mag Astra3 geen enkel probleem zijn.

 

Draai hier met een 4 LNB opstelling en 'haal' 93% op de sterke transponders en 80% op de HD transponders...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

je richt de schotel op 19,2 uit wand die kun je meten met een eenvoudige meter

je zet de duo lnb in rechter hals vast richt hem zo goed als mogelijk uit

nu moet je beide satellieten hebben, als dat niet zo is staat er je ontvanger iets niet goed

ingesteld

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 80cm schotel is iets lastiger uit te richten met een duo twin lnb omdat deze gemaakt is voor een 64cm schotel. Je moet deze links inklemmen als je achter de schotel staat en de rechter lnb is vrij. Dan de astra 1 zo goed mogelijk instellen en daarna de lnb rechts schuin omhoog zetten, zie tekening die in de doos zit. daarna in de topfield bij a3 de lnb settings op 2 van 4 zetten en zenders zoeken. Let op de de transponder die standaard staat ingesteld deze genereerd geen signaal maar na een scan heb je zo'n 45 kanalen of meer. In de tf 7750 moet je de hd frequenties nog wel zelf handmatig scannen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: willemd
Heb een duo-lnb, maar gebruik al sinds jaar en dag maar 1 van de twee aansluitingen (dus ook geen motertje)...ik sluit aan de achterkant van de Topfield de 'LNB1 out' kort met de 'LNB2 in'.

Gelet op het hierboven staande ben ik nog steeds van mening dat de TS het niet over een DUO LNB heeft maar over een TWIN LNB en dan zijn de vorige reacties niet van toepassing.
Het zou de TS sieren om dit eerst helder te maken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je hebt gelijk Jurgen ,dan is het de vraag heeft hij een lnb met twee kopen

 

nou willemd die moet er zo uit zien

post-33015-1318261015,6408_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik praat over een Twin LNB, waarvan ik maar 1 aansluiting gebruik.

 

Probleem is dus dat ik als ik de topfield 7750 op de ASTRA3 heb staan, ik nada signaal te pakken als ik de schotel draai terwijl de SAT finder maar rondpiept vanwege al die satellieten die vlak bij elkaar zitten (25,5 E, 26 E)...maar dus geen signaal die duidt op Astra3...In principe zou ik vanaf ASTRA1 naar ASTRA3 maar 1,2 graden minder inclinatie nodig moeten hebben en 4 graden meer naar het oosten....Frustrerend!!

 

Maar begrijp ik goed dat als ik dan eindelijk een signaal op ga vangen, ik na de zenderscan de HD zenders manueel nog moet scannen??

 

Gr. Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: willemd
Sorry, ik praat over een Twin LNB, waarvan ik maar 1 aansluiting gebruik.

Dat is dus nu helder.
De vraag is nu hoe groot is jouw schotel en welk type DUO LNB gebruik jij? (CD DUO LNB of zoals op de vorige foto te zien).
Dit is namelijk van belang want als jouw schotel >64cm is dan heb je een andere DUO LNB nodig dan voor een schotel van 60cm.
Verder sluit ik me bij de vraag van Edbe aan om een foto te maken want dan kunnen we je vast verder helpen.

Voor een handleiding installatie DUO LNB zie <HIER>

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien een duo-LNB voor astra/hotbird?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap er met het uur minder van...heb net wat gedraaid en nu rond de 80% kwaliteit op astra 1, 2 en 3, en dat tegelijkertijd....de schotel staat grofweg gericht op ASTRA 2 (28,5°E) (heb schotel 10 graden naar het oosten verdraaid vanuit Astra 1 positie) en ik heb maar een gewone TWIN LNB...

 

Als ik een automatische zenderscan op Astra 3 laat doen vind ik echter geen NL HD zenders...Als ik manueel de data van http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php (Astra 3B (23.5E) - 11856.00 V - Txp: 72 - Beam: Europe DVB-S2 (QPSK) - 27500 5/6 (47.3 Mbps) - NID:3 - TID:3208 CANALDIGITAAL ) wil instellen, vind ik in de lijst helaas niet die 11856 freq, geen idee of dat nu het probleem is waardoor ik de NL zenders niet vind???

 

Als ik nu een scan doe op Astra 1 vind ik echter ook geen NL zenders....speechless....overigens vind ik op Astra1 en Astra2 wel de 11856 freq....

 

Help!

 

Gr. Willem

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal eerst in de ontvanger een nieuwe transponder aan moeten maken wanneer die nog niet in de lijst staat.

De door Canaaldigitaal gebruikte nfrequenties zijn nieuwe frequenties, die tot nu toe nog niet gebruikt zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...