mapi Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Heb een document dat bestaat uit 5 tab bladen. 1 tab blad waar je gewoon tekst in vult en getallen... ( factuur )... Op een ander tab blad staat een lijst met namen en adressen. Kies je op tab 1 een klantnummer dan zoekt hij op blad 2 de gegevens en plant die op de juiste plek op blad 1. Nu vul ik in tab 1 gegevens in zoals altijd ( product info etc ) en ontdek ik dat hij op blad 2 die tekst mee overneemt en me dus de klant gegevens gewoon uitveegt.... Ik heb een backup en dacht slim te zijn door blad 2 te kopiëren naar de backup toe ( laatste lijst met namen ) en hij plaatst een kopie van blad 1 !!!! terwijl ik duidelijk Blad 2 gekopieerd heb.... Ergens ligt een koppeling , kan die echter niet vinden.. Ik gebruik dus open office Calc. Iemand een tip ?. als tenminste mijn uitleg enigszins te volgen is... Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Gast Kimble Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Er vannuit gaande dat alles heeft gewerkt lijkt het erop dat je met het kopieëren en plakken een keuze bent vergeten. Je kan plakken (kopieer en plak) Je kan een heel tabblad dupliceren en dan schuift de boel op Je kan de inhoud van de cellen kopieëren en plakken (platte tekst) Je kan de inhoud van de cellen kopieëren en plakken (celformules gaan mee) In mijn profiel kan je m'n email zien en het daar eventueel heen mailen. Verders kan ik je inhoudelijk niks vertellen hoe de tabbladen nu met elkaar "communiceren"
mapi Geplaatst: 18 juni 2010 Auteur Geplaatst: 18 juni 2010 bedankt voor het aanbod, maar het zijn adressen en die stuur ik natuurlijk niet overal naartoe. zul je geheid wel begrijpen. Geen tip hoe ik kan zien of en zo ja welke koppelingen en formules op een blad staan ? Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Con Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Je moet niet het blad kopiëren maar de inhoud. Anders gezegd moet je de cellen selecteren waar de gegevens instaan van de back-up en dan kopiëren naar blad 2 van de originele sheet. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
mapi Geplaatst: 18 juni 2010 Auteur Geplaatst: 18 juni 2010 Dat is nu het rare. Ik kopieer bv rij 278 A t/m H , Die plak ik vervolgens in mijn backup in rij 278 A t/m H ( gelijk dus... ) Wat doet hij ?, hij voegt een blanco rij ertussen..... en veegt alles uit.... De Tekst van de kopie is nergens te vinden. Doe ik het zelfde met bv rij 278 t/m rij 400 A t/m H dan voegt hij een massa lege rijen in en de laatste tekst staat er wel..... Als ik bv zeg, kopieer blad 1 alle cellen waar iets in staat en plak die in het ander docu op blad 1 in gelijke cellen, dan gaat dat goed MAAR hij plakt dan ook op blad 2 waarbij gewoon de benodigde aanwezige rijen uitveegt Ergens zit dus een koppeling... Vreemd, heeft het altijd goed gedaan Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
mapi Geplaatst: 18 juni 2010 Auteur Geplaatst: 18 juni 2010 oke, opgelost. wat heb ik gedaan : Ik heb kolom voor kolom gekopieerd en op de backup gezet. na elke kolom getest of fout terug kwam ( niet dus. ) Wat was nu het probleem ?????? Werkt het < Ja... Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Gast Kimble Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Kan je niet een lege sheet mailen, zonder adressen. Moet toch iets inzitten wat de veroorzaker is. Zou iig wel de cellen waar berekeningen in worden gedaan beveiligen voor overschrijven.
Snurker Geplaatst: 19 juni 2010 Geplaatst: 19 juni 2010 Als er al eens gegevens in een werkblad gestaan hebben..en later eens alleen de inhoud is gewist, dan staan de eigenschappen er nog steeds in. Dus eerst alle cellen selecteren en via hoofdcommando totaal wissen kiezen. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen