Rootical Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Heb OpenPLi geinstalleerd. Qua menu reageerd het beter als een Dreambox, betreft het zappen vind ik zeer vervelend of ligt dit puur aan de image? Elke keer als je zapt blijft het beeld even bevriezen tot de zender unlocked waar je naartoe gezapt hebt.
boaz Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Heb je bij een dreambox ook, er is een optie om te kiezen tussen dat stilstaande beeld of even later zappen, resultaat blijft gelijk. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
mietde Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Waar zit die instelling dan? You cannot ignore that member
Rootical Geplaatst: 18 juni 2010 Auteur Geplaatst: 18 juni 2010 Heb de box even uitgeleend dus kan het helaas nu niet checken. Maar kan je vertellen waar deze optie te vinden is?
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 In het wensenlijstje want in de image is het nog niet verwerkt.
mietde Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Origineel bericht van: boaz Heb je bij een dreambox ook, er is een optie om te kiezen tussen dat stilstaande beeld of even later zappen, resultaat blijft gelijk. Heb dit trouwens nooit ervaren met m'n ouwe trouwe 7000. You cannot ignore that member
hemertje Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 dit 'bevriezen' tijdens het zappen ligt aan de drivers van de vu dmm heeft er destijds al voor gekozen om tijdens het zappen het beeld tussentijds ff op zwart te zetten, momenteel bevriest de vu het beeld om na het tunen verder te spelen op de nieuw gekozen zender... een paar dagen geleden heeft vu dit ook geprobeerd met hun drivers wat een nietwerkende box opleverde, dit hebben zij gelijk dezelfde dag terug gedraaid zodat momenteel op de vu het beeld weer ff bevriest DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Rootical Geplaatst: 19 juni 2010 Auteur Geplaatst: 19 juni 2010 Origineel bericht van: mietde Origineel bericht van: boaz Heb je bij een dreambox ook, er is een optie om te kiezen tussen dat stilstaande beeld of even later zappen, resultaat blijft gelijk. Heb dit trouwens nooit ervaren met m'n ouwe trouwe 7000. Ach, hier moet je niet eens op reageren, een dreambox doet dit ook niet. Heb deze vraag hier niet voor niets voorgelegd.
Gast fixit Geplaatst: 19 juni 2010 Geplaatst: 19 juni 2010 Volgens mij als je Picons gebruikt, worden deze geladen vanaf HDD. Was vroeger bij de DM7000 ook, moest daarom in flash opslaan. Weet nog niet hoe dat bij de Vu moet, iedere keer bij zender wissel hoor ik eerst de HDD opstarten.
Gast Gman2oo6 Geplaatst: 19 juni 2010 Geplaatst: 19 juni 2010 Origineel bericht van: fixit Volgens mij als je Picons gebruikt, worden deze geladen vanaf HDD. Was vroeger bij de DM7000 ook, moest daarom in flash opslaan. Weet nog niet hoe dat bij de Vu moet, iedere keer bij zender wissel hoor ik eerst de HDD opstarten. Oude picons uninstallen dan opnieuw installeren via de applicatie menu nu zal die tijdens de install vragen of het naar HDD of FLASH moet ( kies flash ) succes
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 19 juni 2010 Geplaatst: 19 juni 2010 En ook voor de zekerheid even de map picon van je harddisk weggooien
guust Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Op de dm500 stond onder expert settings een optie enable fast zapping, wat resulteerde in een momentje stilstaand beeld in plaats van zwart beeld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen